Pagina's

zondag 28 april 2019

#voeding

Ik heb voor de fun eens een week mijn voeding bijgehouden. Ik eet/drink vrij gezond, hoor. Daar was het niet eens om te doen. Wellicht wilde ik het simpelweg weer eens bevestigd hebben.
Oranje = ontbijt, blauw = lunch, zalm = diner, paars = tussendoor. Het gaat hier om een calorieënteller. Of het heel betrouwbaar is, is nog maar de vraag. Opvallend zijn in ieder geval de maandag en vrijdag. De 2 avonden waarop ik bier heb gedronken. Bier en frisdrank zijn echte "killers". Gemiddeld kom ik tot 48% koolhydraten, 32% vet en 20% eiwitten. Gemiddeld gaat er 2300 calorieën per dag naar binnen. Voor iemand die zo geregeld rent en fietst niet verkeerd, hoor. Ook sportdrankjes, hersteldrankjes, etc. zijn in de berekeningen meegenomen.

Wanneer ik de komende tijd nou eens één "zon(dig)dag" per week aanhoud, ziet het er helemaal goed uit. Dan hoef ik zo'n teller helemaal niet bij te houden. Ook al omdat ik 's avonds laat bij trek liever een cracker met kaas eet, dan een zakje chips (om maar een voorbeeld te noemen).

Ik ben láááng de enige niet die geregeld op z'n voeding wil letten. Social Media staat vol met voorbeelden. Zoals hierboven/hiernaast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten