Pagina's

zondag 2 maart 2014

5e Twiskemolenloop 13-14

Vandaag dus de laatste Twiskemolenloop van het seizoen. Dan heb ik er uiteindelijk toch nog 2 van de 5 kunnen lopen. En dat leverde me een leuk hardloopshirt op. Waar een mens al blij mee kan zijn, hè.

Doel: onder de 40' finishen.
En? Niet gehaald: 40'15".
Tevreden? Toch wel.

De start was om 11.10 uur. Vlak voor de start zag ik Dirk Klaassen. Leuk. Hij gaf aan voor een 37-er te willen gaan. "Nou, dan ben ik benieuwd hoe lang ik bij je kan blijven!" was mijn antwoord. Ik probeerde vanaf de start met 'm mee te komen. Dat lukte me welgeteld één rondje op de atletiekbaan, toen liet ik 'm al gaan. "Zo ver ben ik nog niet!" bedacht ik. Dirk liep achter 2 andere mannen in 3e positie en ik liep daar achter. Meteen al alleen. Het gaatje werd langzaam maar zeker groter: "Bye, bye!"
Wel kwam ik daarna goed in m'n eigen ritme. Buik inhouden, duimen richting schouders, knieën naar voren, geluidloos, ... We hadden wind mee. Dat betekende in het 2e deel wind tegen: een kopie van de vorige keer! Dat wetende, wilde ik niet té snel lopen. Ik werd ingehaald door 3 mannen en liet 't gebeuren. Eigen tempo lopen. Toen kwam het 5 km punt. Ik kwam door in 19'49" (bijna hetzelfde als de vorige keer: 19'47"). Goed ... en nu? Het ging eigenlijk wel lekker. Ik kon m'n tempo aardig vasthouden en de mannen die mij hadden ingehaald, liepen niet verder uit. En maar letten op m'n aandachtspunten. Dat haalde de druk er wat af. "Ik hoef niet sneller, ik hoef niemand in te halen, ik wil soepel en ontspannen lopen." Dat lukte. De wind was nu tegen, maar het werd geen 'werken', zoals tijdens de vorige keer. Ik begon zelfs wat terrein terug te winnen op de 3 voor me. En één voor één haalde ik ze zelfs weer in. En nog voor de laatste km liep ik weer op de 4e plek. Nu nog even doorbijten om dat vast te houden. Nu deed het toch wel pijn, hoor. Maar dat mag in de laatste km. Toch wat teleurstelling, toen ik de klok zag. Het werd géén tijd onder de 40'. Nou ja, jammer dan, ik had wél lekker gelopen. Véél lekkerder, beter, soepeler, enzovoort enzovoort dan de vorige keer!
Dan "moet" het over 2 weken in Spaarnwoude maar gebeuren, haha!
Grappig: er is onderweg nog een filmpje gemaakt.

En? En? En? Nee! Géén  <40'.
de getalletjes:
km:            10
tijd:             0:40:15 en daar was ik zeer tevreden mee. 
gem.:          14,9 km/u. (4'02
"/km).
km 1:          Snel starten, om lekker voorin te kunnen lopen. Ik liep in 4e positie.
km 2 t/m 5: In ritme komen. Dit lukte goed. Wind mee. Ingehaald door 3 lopers. 
km 6 t/m 8: Wind tegen. Lekker en soepel blijven lopen. Weinig verval. De 3 lopers als rode lap voor me.

km 9:          De 3 lopers voor me weer kunnen inhalen.
km 10:        Niet echt meer kunnen versnellen. De 4e positie vast kunnen houden.
♥ gem: 154 bpm 
♥ max: 172 bpm


( 1.01 km   0:03:43
  1.00 km   0:03:59
  1.01 km   0:03:57
  1.00 km   0:04:03
  1.01 km   0:04:07
  1.00 km   0:04:02
  1.00 km   0:04:07
  1.01 km   0:04:05
  1.01 km   0:04:02
  1.00 km   0:03:55
  0.04 km   0:00:12 )



8 opmerkingen:

  1. Johan, jammer van de sub40. Maar zoals je zelf al aangeeft, veeeel beter dan de vorige keer. Dus tel uit je winst. De weg naar boven is weer in gezet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, niet onder de 40' was het enige wat 'n tikje jammer was, maar ach ...
      Het mocht de pret niet drukken!

      Verwijderen
  2. Wees hier alsjeblieft blij mee! Ik kan me nog goed andere geluiden herinneren. Nog niet zo lang geleden. Dit is al een flink eind op de goede weg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo zie ik het ook hoor, Martin. Ik was heel tevreden, daar kan het niet onder de 40' eindigen niets aan veranderen. Want, inderdaad, nog maar 2 maanden geleden was het allemaal héél anders! :-)

      Verwijderen
  3. Prima gelopen Johan. De weg up heb je weer gevonden. Respect.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Harstikke mooi Johan! Mooi om die sterk stijgende lijn te zien en te lezen dat je gewoon weer hard op weg bent je niveau weer terug te pakken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En juist die stijgende lijn maakt het lopen weer zo ontzettend leuk, Dennis!

      Verwijderen