Pagina's

zondag 27 augustus 2017

2017 week 34

Fietsen, fietsen, fietsen en wellicht een keertje lopen? Time will tell!

maandag: duurloopje
Duurloopje? Jawel! Ik heb het weer geprobeerd.
Kane wilde graag met z'n neven afspreken bij de Oudendijk, om te kunnen voetballen. En dus gingen Rina en ik met onze mannen daar naartoe, hè.
Rina zei dat ze haar hardloopspullen aan zou doen, zodat ze daar een rondje kon rennen. Dat vond ik wel een goed idee en ik besloot om hetzelfde te doen.
Om 13.00 uur stapten Kane en ik op de fiets en om 13.30 uur waren we bij het bewuste veldje.
Waarom pas om 13.00 uur? Omdat toen José Robin naar Oostkapelle (Zeeland) bracht. Daar blijft ze t/m zaterdag: ponykamp. Samen met haar vriendin Sophie.
Terug naar onze middag. Luttele tellen na 13.30 uur waren Rina, Jort en Lars ook bij het veld aangekomen. De jongens en ik gingen voetballen en Rina rennen. Ze liep een rondje van 5 km. Een uurtje later stopte ik met voetballen en ging ik hetzelfde rondje als Rina rennen. En daarna sloot ik weer aan voor nog een uurtje voetballen. Kane en ik waren om 17.00 uur weer thuis, na een mooie middag! Een goed begin van een nieuwe sportweek!

dinsdag: fietsen
Zo, een vol vakantiedagje. 's Morgens heb ik Ravi uitgelaten. Daarna ben ik met Kane, Jort, Lars en Rina naar het strand geweest. Dat was van korte duur, want Jort bleek bij aankomst een teek te hebben, die we er niet in z'n geheel eruit kregen. En dus ging de familie Oldenburger naar de huisarts.
Thuis heb ik de hond van de buren uitgelaten. En daarna een rondje gefietst. En om 17.00 uur was de eerste training van Dem o11-3, het nieuwe team van Kane. Thuis snel even eten en ... hup ... met de honden naar het strand!
En hoe ging het fietsen? Prima! Een heerlijk rondje gereden. Ik begon rustig, maar kwam er steeds beter in en ging steeds vlotter rijden. Dat kon ook goed, want de omstandigheden waren ideaal. Het was 22 graden, wat sluimerbewolking en weinig wind!
https://connect.garmin.com/modern/activity/1931609410

woensdag: duurloopje
Vanmorgen stranddag poging twee. En deze keer lukte het om van 10.30 uur tot 15.00 uur op het strand te blijven. Géén gedoe!
Ook heb ik op het strand een stukje kunnen rennen. Door het bij een klein half uurtje te houden, was dat voor Rina geen punt. En de jongens hadden er niet eens erg in dat ik weg was. haha! Slechts in korte broek ging ik op pad: geen shirt, geen schoenen, geen sokken en zelfs geen compressiekousen. En het lopen ging heerlijk! Prachtige (weers)omstandigheden, geen last van de lies en nauwelijks last van de achillespees. Het rennen begint weer een beetje leuk te worden!
https://connect.garmin.com/modern/activity/1933661692


donderdag: fietsen
Gisteren ging Kane bij Jort en Lars logeren. En aangezien Robin nog op ponykamp is, hadden José en ik "het rijk alleen". Konden we mooi samen uit eten. Vanmorgen moest José gewoon weer naar haar werk en had ik de gelegenheid om een rondje te fietsen, voordat ik Kane op zou halen. Ik heb een rustig rondje gereden. In mijn hoofd spookte Marco namelijk rond! Want ... morgenochtend gaan we samen een rondje rijden en dat betekent natuurlijk volle bak! Vandaag was het een kwestie van warmdraaien, zeg maar.
Na het fietsen heb ik Kane opgehaald en gingen we voor hem nieuwe voetbalschoenen kopen. Die jongen groeit snél, niet normaal! 's Middags een lange ronde met Ravi gelopen en boodschappen gedaan. Vervolgens gekookt en gegeten en ... hup ... naar Dem. Om 17.00 uur startte de voetbaltraining. Na de training hadden we om 18.30 uur trainersoverleg. Ik was om 20.00 uur weer thuis. Al met al was het een vol dagje zo!
https://connect.garmin.com/modern/activity/1935354250

vrijdag: fietsen
Na een slechte nachtrust (om onverklaarbare reden was ik om 03.00 uur klaarwakker) stond Marco om 08.30 uur voor de deur: klaar voor een fietsronde. Ik stapte behoorlijk moe op de fiets en hoopte vanaf het begin al op een redelijk kort rondje. Gelukkig hadden we heen naar Egmond dat kleine beetje wind dat er was in de rug en ik kon Marco goed volgen, zelfs af en toe kop overnemen. Ik merkte ook dat ik opknapte, me niet meer moe voelde. Sterker nog, ik ging me steeds beter en sterker voelen. Terug, met wind tegen, heb ik eigenlijk voornamelijk kopwerk gedaan, omdat Marco geen topdag had, haha! Het kan verkeren, hè! Eenmaal terug besloten we om er een lusje aan vast te plakken en zo kwamen zowaar toch tot 70 km. En met een gemiddelde van 31,7 km/uur.
Natuurlijk moest er op de brug nog gesprint worden. En aangezien ik het 9 van de 10x niet red van Co, rekende ik mezelf niet rijk. Maar ... vandaag was die ene keer uit 10 en kwam ik als eerste boven! Hoezo niet in allerbeste doen??
https://connect.garmin.com/modern/activity/1937286022

zaterdag: duurloopje
José is met een cursus fotograferen begonnen en maakte deze prachtige foto van onze hond Ravi. Het doel was een bewegend object scherp te krijgen door mee te bewegen en dat daardoor de achtergrond vaag wordt. Lijkt me leuk als ze zo'n foto van mij maakt: rennend of fietsend.
Vandaag was de eerste wedstrijd van het nieuwe team van Kane: jo11-3. Er werd dik verloren van Purmersteijn, maar er waren voldoende positieve punten om te verwachten dat het een mooi voetbalseizoen gaat worden. Weer thuis, ging José op weg naar Zeeland om Robin weer op te halen. Kane vroeg of ik wilde gaan rennen, zodat hij even op zijn Playstation Fifa kon spelen. Nou ... ehh ... vooruit dan maar! En dus ging ik voor hooguit een half uurtje op pad. "Run like Ravi," bedacht ik.
Vandaag was de 9e x op rij dat ik heb gesport. Komt natuurlijk mede door de vakantie. Maar toch ... meestal wordt het sporten bij mij iets minder bij een (hardloop)blessure en nu dus niet, integendeel!
Het doet me denken aan de hardloopserie die ik in oktober 2015 neerzette: toen heb ik 35 dagen achter elkaar een rondje gelopen.
Het lopen ging niet onaardig. Gek genoeg voel ik de achillespees minder bij een behoorlijk tempo en iets meer bij een rustig tempo. Hoe kan dat? Antwoorden die ik zou kunnen bedenken zijn:
- bij een hogere snelheid
   * loop ik "economisch" beter
   * land ik minder "stampend"
   * heb ik korter contact met de grond.
En dat is waarom ik liever kort en vlot loop (20 à 30 minuten in een tempo van 4'10" à 4'40" per km) ipv lang(er) en rustig(er). Bij het lopen van kortere stukken, maak ik de pees waarschijnlijk net niet (te) moe.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1939750133

zondag: fietsen
Vanmorgen heb ik een beetje uitgeslapen, omdat ik gisteravond op de verjaardag van Ron ben geweest. Om 10.30 uur zat ik op de fiets, voor #dailybikeorrunactivity10. Ik "moest" me om 11.00 uur bij het begin van het fietspad naar de pier, omdat José daar nog wat foto's van mij wilde maken. Op de manier zoals ze dat met Ravi deed. Na de fotosessie reed ik verder. Ik wilde 50 km rijden, zodat ik een mooi weektotaal van 200 km bereikte. En dat lukte: het werd zelfs een rondje van 60 km. Dat kwam door wéér het mooie weer! En de foto? Nou, die vind ik echt super!
https://connect.garmin.com/modern/activity/1941554231

weekoverzicht
Een week met elke dag sporten. Dan kan ik wel spreken van een geslaagde week, hè! En omdat het lopen nog niet super gaat, lag ook deze week de nadruk op het fietsen. Daarbij gloort er een nieuwe uitdaging: de #dailybikeorrunactivity.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten