Pagina's

zondag 22 april 2018

2018 week 16: #géénRvNH


vooraf
Het belooft een mooie week te worden!
Op naar de 8000 km. Nee, niet deze week al. Mááár ... bij aanvang van deze week staat m'n record jaartotaalfietsen op 7100km. Dat betekent dat ik die 8000 zou moeten kunnen halen. Wanneer? Waarschijnlijk ergens in mei of juni. Komende zaterdag zou een flinke sprong vooruit zijn geweest: op de agenda stond de Ronde van Noord Holland. En dat betekende 160 km erbij. Maar deze gaat voor mij niet door, omdat ik zaterdag het team van Kane coach. Dus: #géénRvNH! Maar hopelijk toch flink wat fietskilometers. Want woensdag ben ik vrij en kan ik (gezien het mooie weer) een lekkere lange ronde rijden. En zondag óók. En als ik dan óók vrijdag nog een rondje kan trappen, dan zit 250 à 300 km er wel in. Ik gok op 120 + 60 + 120 = 300 km.
En tussendoor 'n beetje rennen.

maandag: duurloopje
Vanavond een heerlijke lange(re) duurloop in het (avond)zonnetje gedaan. Over het fietspad naar Wijk aan Zee, offroad door de duinen en via de polderweggetjes door de tuinderijen terug naar huis. Het lopen ging vrij gemakkelijk. Nergens last van! Yesssssss!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2629132255

dinsdag: duurloopje 
Man, man, het lijkt wel zomer! Op school stonden alle ramen open en de leerlingen liepen in T-shirts rond. Korte broeken waren nog nauwelijks te zien, alsof we nog moeten wennen aan het mooie weer, alsof we het nog niet geloven. Ik vermoed dat dat donderdag wel anders zal zijn!
Omdat het te mooi weer was om thuis te blijven en omdat de benen goed voelden, besloot ik om nog even een rondje te rennen. Maar eerst nog gezellig met José Ravi uitgelaten.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2631553569

woensdag: ronde op de racefiets
Het beloofde een prachtige dag te worden en dat werd het ook! Zon en 22 graden. Dat betekende op m'n vrije dag een lange ronde in kort tenue! Ik had geen betere vrije dag kunnen hebben dan vandaag! Met Marco om 8.00u gestart. We gingen bij Wijk aan Zee de duinen in: naar Petten. Er was nauwelijks iemand in de duinen te bekennen, zodat we lekker door konden kachelen. Voorbij Petten trokken we de polder in. Het werd een prachtige ronde van 117 km. Marco zei onderweg nog: "het lijkt wel mediteren op de fiets!" En zo was het ook! Kwam ook door het tempo. We kwamen weliswaar thuis met 30,1 km/u gemiddeld, maar op een relaxte manier. Dus ook heerlijk om ons heen kunnen kijken. Dat we die 30 zo gemakkelijk trapten, kwam door het mooie weer en door al die kilometers die we het afgelopen jaar hebben getrapt. Dat betaalt zich nu uit. Een rit van 100 km in 30 km/u is met mooi weer tegenwoordig geen punt. De foto is gemaakt bij de Hondsbossche Zeewering. Het was er prachtig. Er was geen mens. Op zee slechts een witte zeilboot op zee. En die moest van Marco per se op de foto. Mooi gelukt, hè! De boot is (on)zichtbaar achter het hoofd van Marco, haha!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2632763902

donderdag: rondje op de mtb
Vandaag was een echte zomertopdag, ondanks dat het nog geen zomer is. Zon, zon, zon en 27 graden. En dus stapte ik uit school meteen op de fiets. Kane ging naar voetbaltrainen en José en Robin naar de manege. En om met Marco te spreken: het was mediteren op de fiets. Kijk maar naar de voor zich sprekende afbeelding van de prachtige volrode tulpen in Egmond. Genieten dikgedrukt en met hoofdletters! En dat op m'n 100e sportdag in 2018. Nu al, na 110 dagen.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2636118893

vrijdag: duurloopje rust
Wat een indrukwekkende dag Amsterdam! Met de groepen 8 zijn we (collega Kim en ik met 4 helpende ouders) naar Amsterdam gegaan om daar een bezoek te brengen aan het Anne Frank huis. Met 52 kinderen trein in, trein uit, Amsterdam Centraal Station verlaten en wandelen door Amsterdam. Genoten bij de Dam en educatief stilgestaan bij het Nationaal Monument. Het Anne Frank huis was uiteraard het bijzondere hoogtepunt: de kinderen waren er stil van. Daarna weer terug. Wandelen door de roze buurt, wat de kinderen in een andere stemming bracht. Weer naar het drukke Centraal Station, trein in en trein uit. Een hele onderneming, maar om 16.00u zaten Kim en ik aan een welverdiend biertje op een terras in Beverwijk!
Van sporten kwam niets meer, maar dat vond ik niet erg na zo'n bijzondere werkdag! 's Avonds ben ik wéér naar school gegaan. Collega Marja nam afscheid, middels een workshop gegeven door Jaap Velserboer. Jaar was één van de 3Js, wat mijn hardlopen betreft. En nu verzorgde hij als kunstenaar voor Marja een leuke, geslaagde creatieve workshop. Uiteraard was mijn eindresultaat een hardloopachtig wezentje. Hoe kan het anders met leermeester Jaap?!!?

zaterdag: duurloopje
Ik was de hele dag moe van gisteren: het was toch een lange, intensieve dag, hoor. Maar het was wel een superdag! Zoals eerder gezegd: géééén RvNH vandaag, omdat Kane vandaag moest voetballen en ik er als coach bij wilde zijn. Samen met Robert Dam, de vader van teamgenoot Justin. Robert zou coachen en ik fluiten. De wedstrijd zou om 8.30u beginnen, maar was verplaatst naar 11.45u. Gelukkig! Bij Dem aangekomen, bleek dat er voor ons toch een scheidsrechter geregeld was, zodat ik niet hoefde te fluiten en ook kon coachen. Ons team speelde een prima wedstrijd. De eindstand was 2-6 voor DSS, maar dat hinderde niet. Doordat wij in de laatste seconde scoorden, gingen de spelers van ons team toch met een smile op de gezichten van het veld. Thuis gezamenlijk lunchen en 's middags gingen José en ik Ravi uitlaten. José wandelend met de hond en ik steeds korte rondjes rennend, zodat we elkaar continu weer troffen.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2640750403

zondag: ronde op de racefiets
Lange ronde op de racefiets. Zonder de Beverbikers, die gisteren de RvNH hebben gereden. Wel met Marcel, die gisteren óók niet kon wegens voetbalverplichtingen. Marcel wilde om 11.30u thuis zijn, ivm de verjaardag van zijn zoon en dus vertrokken we om 8.00u vanaf de Bareel. Het werd met 121 km m'n langste ronde van het jaar. We hebben heerlijk gereden, in een gematigd tempo. Zo werd het een echte toertocht. Evenals afgelopen woensdag met Marco, ook nu over de Hondsbossche Zeewering en vanaf Petten terug. De benen waren prima: ze beginnen al aardig te wennen aan die 100 km ritten.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2642731438

weekoverzicht
Geen RvNH, maar met 3 ritten en een weektotaal van 302 km toch een prima fietsweek! Het was een echte zomerweek: wáááát een weer! En dan gaat het sporten als vanzelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten