Pagina's

zondag 29 april 2018

2018 week 17: #overWO2enRavi

vooraf
Op naar de 8000 km. Bij aanvang van deze week staat m'n record jaartotaalfietsen op 7395 km. Dat betekent dat ik die 8000 deze week niet ga halen, maar wel een stukje dichterbij kan komen. Het weer wordt wel minder dan vorige week, maar dat kan ook bijna niet anders. Wat een topweek was dat! Woensdag ben ik vrij en vrijdag begint de meivakantie. Dat betekent dus een week met slechts 3 werkdagen. Tijdens de afgelopen week heb ik 302 km gefietst. Nu hoop ik tot 256 km te komen. Als me dat lukt, dan heb ik m'n maandrecord van 1006 km te pakken. Dat zou heel mooi zijn! Het zal niet tot de verbazing wekken dat ook in deze week het fietsen boven het rennen gaat.

maandag: duurloopje rust
Aangespoord door het bezoek aan het Anne Frank huis afgelopen vrijdag, ben ik begonnen met lezen in het boek Süskind. Walter Süskind was een Joodse man die tijdens WO 2 zo'n 600 Joodse kinderen aan de Jodenvervolging heeft helpen ontsnappen. Helaas eindigde Süskind zelf met zijn gezin in Auschwitz. Mede door het lezen had ik niet zo'n zin om nog een rondje te gaan hardlopen. Ook was ik vandaag wat moe. Een dagje rust was dus geen punt.

dinsdag: duurloopje rust
Gisteren was ik moe. Vandaag was ik nog steeds moe en voelde ik me simpelweg niet fit. Brandende ogen en "uitgeblust". Daarom vandaag weer niet gesport. Liever nu nog even lezen en straks vroeg naar bed, zodat ik morgen hopelijk fit genoeg ben voor een fietsrondje op m'n vrije dag.

woensdag: rondje op de mtb
Heb net Süskind uitgelezen. Zo heftig. Werd er zelfs emotioneel van. Dat laatste had ik vroeger veel minder tijdens/na het lezen van een boek of het kijken van een film. Maar sinds 12 jaar, sinds ik vader ben, is dat anders. Ik voel de pijn van mannen als Otto Frank, Walter Süskind en vele die andere slachtoffers van (oa nazi-)misdaden. Ze verloren hun allergrootste schat: vrouw en kinderen. Niet te bevatten.
Na het lezen, heb ik een rondje op de mtb gereden en onderweg kon ik het verhaal niet loslaten. Ik genoot nog steeds van de prachtige bloemenvelden onderweg, maar was me ervan bewust dat er velen zijn die daar niet van konden/kunnen genieten. Het maakte me ook dankbaar te mogen leven in een vredige omgeving.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2650458824

donderdagrondje op de mtb
Morgen is het Koningsdag, dus daarom vandaag Koningsspelen op de Anjelier. Een vrolijke bedoening met in het oranje gehulde spelende kinderen. Ook de leerkrachten uiteraard in het oranje. Op de foto sta ik met collega Gideon, die de spelen voor onze school jaarlijks organiseert. Hij is dé sportieveling van de school. Samen met mijzelf, vind ik eigenlijk wel.
Huh ... sportief? Ikke?? Fietsen dus vanmiddag! Even een rondje door de wind op de mtb. Nou, en wind stond er. Maar ja, als je het goede gevoel hebt, is wind niet zo'n heel groot probleem. En in goede doen geraak ik wel weer. Oftewel: prima gefietst!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2653545767

vrijdagduurloopje
Vandaag is de meivakantie van start gegaan, op Koningsdag. José en ik zijn met Robin en Kane naar Haarlem geweest. Lekker rondgeslenterd, oa op de vrijmarktjes daar, geluncht en om 15.00u waren we weer thuis. Er moest nog gelopen worden met Ravi, hè. Samen met José met Ravi gewandeld. José ging met de auto naar huis en ik rennend. Het begin was wat stroef: niet zo gek na al dat gewandel. Maar gaandeweg het rennen ging het steeds gemakkelijker, soepeler en vlotter. 's Avonds Schindlers List (voor de zoveelste keer) gekeken. De meest heftige film die ik ooit heb gezien. Wat een drama, wat een leed, wat een afschuw, wat een ...
https://connect.garmin.com/modern/activity/2655738721

zaterdag: rondje op de mtb
De dag begon met een bezoek aan de dierenarts, mbt Ravi. Ravi raakt op. Helaas, maar het is een feit. Ze is op een paar weken na 14 (en dat is te vergelijken met 14x7=98 mbt een mens) en ze wordt steeds slechter. Ze is bijna blind, de achterpoten zijn op door de artrose en ze raakt uit balans. Wat ogen betreft zwemt ze langs de in het water gegooide tennisballen. Wat poten betreft: ze zakt er gewoon doorheen en glijdt geregeld in een spreidstand. En wat balans betreft: bijvoorbeeld bij het eten tuimelt ze gewoon voorover. En ze zal alleen nog maar slechter worden. Niet leuk. Met de dierenarts tot de conclusie gekomen dat ze de zomer niet gaat halen. We wisten het wel, maar nu werd het bevestigd. We hadden al een vakantie rekening houdend met Ravi geboekt, maar zelfs dat lijkt het niet meer te worden. Gek hoor. José en ik zijn 15 jaar met elkaar en daarvan hebben we Raaf er 14. We weten eigenlijk niet beter dan dat Raaf er is. En dat geldt voor de kinderen helemaal. Hun hele leven is Raaf er al.
's Middags heb ik een rondje gefietst, met Sjoerd. Raaf spookt al een aantal dagen door m'n hoofd, en juist met sporten kan ik het wat van me afzetten. En vandaag lukte dat met Sjoerd ook weer prima. We reden door de duinen naar Schoorl, reden daar 3 kwart van het mtb-parcours en toen weer terug, met wind tegen. Zelfs nog even moeten klunen, omdat we verkeerd reden. En dat levert uiteraard leuke plaatje op.
Ook 's avonds had ik een verzetje: met Jacco en Dave naar Telstar - Cambuur geweest.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2657983367
zondag: duurloopje mtb
Om 8.30u trok ik met Mark en Marcel het bos in. We gingen offroad rijden, omdat het zou gaan regenen. Maar het is de hele ochtend droog gebleven (het begon pas -een beetje- te regenen toen we thuis waren). Het werd een relatief kort rondje van 55 km, waardoor ik de 1000 km in april nog niet heb behaald. Ik heb nog 20 km nodig. Het fietsen ging moeizaam. En niet doordat ik gisteren al heb gereden, maar door een pukkel op m'n kont. Op een plek waarmee ik op het zadel zit. Tegen een bot aan. Ik probeerde minstens 300x te verzitten, heb geregeld gestaan en moest uiteraard het gelach van Mark en Marcel aanhoren. Verder viel het wel mee, hoor. 's Middags met Ravi naar het strand geweest. Gelukkig begon het dáárna pas echt goed te regenen!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2659751389

weekoverzicht
Mijn sportweek begon niet zo goed. Maandag en dinsdag was ik te moe, niet fit genoeg, om wat te gaan doen. Woensdag "krabbelde ik op" en ging het de betere kant op.
Op naar de 1000. Ik heb nog 20 km nodig. Morgen is het 30 april: m'n laatste kans. Het gaat de hele dag regenen, dus wellicht dat ik 's avonds (wanneer Robin, Kane en José GTST gaan kijken) een uurtje op de Tacx ga trappen. Dat is goed voor 30 km. Want die 1000 km ga ik halen. Geen pukkel op m'n kont die dat tegenhoudt, haha!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten