Pagina's

maandag 1 juli 2019

2019 week 27 #weer3xrennen

vooraf
Vorige week heb ik 40 minuten gerend. Deze week worden het volgens onderstaand plan 75 minuten.

Deze week (week 5):
- 3x een minutenloopje van 5*5' (p1’). Waarschijnlijk op maandag, woensdag en zaterdag.

maandag 1/7: minutenloopje
Vanavond 5*5'(p1’ wandelen) gedaan. Dat ging prima. De blokken van 5 minuten gingen steeds wat vlotter: 4'27"/km, 4'26"/km, 4'23"/km, 4'14"/km, 4'11"/km.

dinsdag 2/7: fietsen
Rondje op de racer, alleen. Lekker relaxt 66,7 km door de polder gereden (30,9 km/u). Geregeld zon en een aardig windje.

woensdag 3/7: minutenloopje
Vorig jaar schreef ik op de dag van de Talentenshow het volgende: "Tussen 2 theatervoorstellingen in, vanmiddag zowaar even kunnen rennen. Even m'n aandacht van groep 8 af. Bewust, zodat ik er vanavond weer met een volle batterij kan staan. Zoals Dolf Jansen dat altijd doet. Hopelijk kan ik het vrijdag óók zo doen." En zo was het vandaag ook. Alleen ging het vorig jaar om een duurloopje, vandaag was het een minutenloopje: 5*5'(p1’ wandelen). De blokken van 5 minuten gingen in 4'18"/km, 4'24"/km, 4'14"/km, 4'12"/km, 4'19"/km. Die verschillen in tempo's hadden wat met de wind te maken. Bij de 3e en 4e had ik deze vol in de rug.

donderdag 4/7: rust
Na gisteravond geen zin om te sporten.

vrijdag 5/7: minutenloopje
Vanavond voor de derde keer deze week 5*5'(p1’ wandelen) gedaan. Dat ging weer uitstekend. De blokken van 5 minuten gingen vrij snel: 4'08"/km, 4'03"/km, 3'55"/km, 3'57"/km, 3'55"/km. Het voelde goed: ik heb er niet voor hoeven 'werken'.

zaterdag 6/7: fietsen
Vanmorgen heb ik Kane weggebracht naar Amersfoort. Daar werd hij opgehaald door Juan, de vader van Abel. Morgen haal ik 'm weer op. Abel gaat dan met zijn ouders naar Katwijk (naar de musical Soldaat van Oranje) en dan pik ik Kane rond 13.00u in Leiden op. Dan ga ik daarvóór vanuit Leiden fietsen. Vandaag had ik m'n fiets ook mee. Vanaf Amersfoort reed ik iets terug, naar Eembrugge. Daar parkeerde ik de auto en vertrok ik rond 11.30u voor een rondje in een andere omgeving. Altijd leuk! Wel lastig om de juiste wegen te vinden. Wat dat betreft zou ik graag zo'n nieuw Garmin apparaat willen, zodat ik vooraf routes kan programmeren. Maar goed, ook op deze ouderwetse manier fietsen heeft z'n charme. Lekker wat rondzwerven door de streek, zonder te weten hoe ik ga. Als ik uiteindelijk maar weer bij de auto terecht zou komen. Door de prachtige Utrechtse Heuvelrug gereden: enige nadeel daar waren de grindpaden. Bij Leusden voegde ik me bij 2 fietsers die mijn tempo reden. Kop over kop naar Nijkerk gereden.Vanaf daar met tegenwind op open terrein langs het Eemmeer. Door Spakenburg (wat leuke plaatjes opleverde). Rond 14.00u was ik weer bij de auto. Omkleden en weer terug naar huis. Cool! Een mooie 74 km in 29,9 km/u.

zondag 7/7: fietsen
Kane opgehaald in Leiden. Met daarvoor een fietsrondje. Minder leuk rondje als gisteren: verdwaald in Den Haag en héél veel stoplichten. Toch 68 km in 29,8 km/u.
's Avonds naar het strand, waar Robins droom uitkwam. Op haar eigen paard op het strand rijden!

weekoverzicht
Rennen: 75'. Fietsen: 209 km.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten