Pagina's

zondag 21 mei 2017

2017 week 20: DCD

vooraf
De week van de DCD-loop. Deze loop is één van mijn doelen dit kalenderjaar. Ik hoop er op de 10 km een nieuw PR te lopen.

maandag: rust
Nadat ik zondag niet had gelopen, was ik eigenlijk van plan om gisteren een duurloopje te doen. Omwille van de lies, besloot ik om dit niet te doen. Rust!

dinsdag: 7*800 (p400)
Een lekkere training afgewerkt. Met Frank, Dave, Jacco en Bazz. En natuurlijk was meester Maarten ook weer van de partij!
22 graden.
Tijden: 2.45 - 2.42 - 2.40 - 2.36 - 2.36 - 2.34 - 2.34 Gemiddeld in 2'38". Lekker vlot. Het rennen ging vrij soepel, maar niet geheel ontspannen. De lies nauwelijks gevoeld.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1737308696

woensdag: rust
Ik wilde eigenlijk even voor een kort rondje de deur uitgaan, maar besloot dat het voor de lies beter zou zijn om voor rust te gaan.
Omdat José jarig was, hebben we met de kinderen heerlijk bij Timboektoe op het strand gegeten. Man, man ... wááát een weer! Het was 28 graden! Zelfs na afloop hebben we nog tot 22.30 uur thuis in de tuin kunnen zitten!

donderdag: 5* (ipv 10*) 300m (p=100m)
Laatste training ter voorbereiding op de DCD. We zouden 10* 300m lopen. Bert gaf aan ze niet sneller dan 60" per keer te lopen. Ik liep met Martin, Jacco, Dave, Jacco en Rowdy en liep samen met Rowdy achter in de groep. Iedere keer kwam ik na 61" over de streep, maar het ging niet echt lekker. De lies zeurde weer wat. Bert zag het aan me en vroeg: "gaat het?" "Mwah," antwoordde ik. "Stop er dan mee," zei Bert toen. Omdat ik daar zelf ook al aan zat te denken, was het niet moeilijk te besluiten op de rem te trappen. Na 5x was Jopie klaar. Nu rust en hopen dat ik er zaterdag klaar voor ben.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1741056019

zaterdag: 10 km wedstrijd
Ik heb een wat vreemde DCD-loop gelopen. Niet lekker gelopen, wel een PR. Zie dcd-2017 voor het verslag.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1745447801

zondag
Met de lies valt het de dag na de DCD mee: ik voel 'm nog, maar niet meer dan gisteren. Van de linkerkuit heb ik nu wel wat meer last. Jammer.

weekoverzicht
Het was een week met weinig kilometers. de week stond in het teken van het zodanig herstellen van de lies, dat ik een goede DCD zou kunnen lopen. En dat is gelukt. En nu maar hopen dat de linkerkuit niet al te veel schade heeft opgelopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten