Pagina's

zondag 10 december 2017

2017 week 49

maandag en dinsdag: rust
Maandag rust, omdat José en Robin pas om 21.00u thuis kwamen. En dinsdag rust, omdat ik daar na het Sinterklaasfeest op school behoefte aan had. En dus heb ik de hele avond gelezen. In het boek 'De lege stad', van Simone van der Vlugt.

woensdag: fietsen
Vandaag was m'n laatste vrije woensdag van het kalenderjaar. Vanmorgen heerlijk uitgeslapen en m'n boek uitgelezen. Daarna met Ravi gewandeld en 's middags ging ik naar Piet-de-Wit. Daar ging ik me oriënteren op wat m'n nieuwe fiets zou kunnen worden. Ik werd helemaal opgemeten, om zo tot een zo goed mogelijke zit op de fiets te kunnen komen. Ik heb vaker een fiets gekocht bij Piet de Wit. En altijd tot tevredenheid. Je wordt er zó goed geholpen!
Uiteindelijk viel de keuze op een Wilier. En tja ... toen heb ik 'm ook maar meteen besteld!
M'n vorige mtb kocht ik 4 jaar geleden. Is het nu dan al tijd voor een nieuwe?
Nou ja ... toen kocht ik 'm als alternatief voor het hardlopen. Nu is het tijd voor een specifiekere fiets. Ik wilde namelijk een fiets met een stijve voorvork, omdat ik wel offroad fiets, maar alleen in het gebied tussen Wijk aan Zee en Egmond. En daar zijn geen heuvels, dus heb ik geen vering nodig om naar beneden te rijden. En dan fiets ik niet eens vaak offroad: ik fiets vooral op de weg. En dan geldt: hoe stijver, hoe beter. Voor de lange tochten (die ik zelden rijd), heb ik m'n racefiets en voor de kortere trainingsritten binnenkort de Wilier. Wat een leuk vooruitzicht! De racefiets heb ik al 16 jaar, ik hoop dat de Wilier ook een frame voor 'lifetime' wordt.
Eenmaal thuis haalde Marco me op om nog even een rondje te trappen. Ik was natuurlijk nog vol van mijn bezoek aan Piet de Wit en dat domineerde ons (klets)rondje. Was wel even lekker.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2367982364

Het is de rechter fiets geworden, maar met een mtb-stuur
donderdag en vrijdag: rust
Donderdag had ik geen zin om in de garage te gaan fietsen en vrijdag aten we bij de ouders van José en kwam het er niet meer van om nog te fietsen.

zaterdag: fietsen
Na het voetballen van Kane nog even een rondje trappen was het plan. En daar had ik ook wel zin in, na 2 dagen niet. Het had de hele nacht geregend en daarom was de wedstrijd van Kane afgelast. Marco belde op: het was inmiddels droog en we konden dus prima even een rondje trappen. Om 11.15u was hij bij me en een kwartiertje later reden we weg. Vrij snel begon het te regenen en na het draaien van 2 "achtjes" (die in 16'30" gingen) waren we doorweekt en verkleumd van de ijskoude regen. De koek was op: op naar huis, dan maar een klein rondje!
Eenmaal thuis nam de regen af en stopte het zelfs met regenen. We hebben precies het slechtste uurtje van de dag uitgekozen, haha!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2371995750

zondag: fietsen Tacx rust
Marco gaf een paar dagen geleden aan met een paar mannen afgesproken om in Zandvoort offroad om het circuit te gaan fietsen en vroeg of ik mee wilde gaan. Leek me leuk. Maar, gisteren werd er een code oranje afgegeven voor vandaag: sneeuw, hagel, ijsregen, gladheid. Geen weer om te gaan fietsen.
Vanmorgen had het nog gekund: het slechte weer zou om 8.00u onze kant op komen, maar bereikte ons pas om 10.30u. Toch was ik er niet rouwig om dat ik vanmorgen niet op de fiets zat: ik heb heerlijk uit kunnen slapen (tot 9.00u) en daarna hebben we gezellig met elkaar ontbeten. Robin ging aan haar huiswerk , José ging verder met het maken van een fotoboek, Kane ging lezen en ik volgde het voorbeeld van Kane. Een heerlijke ontspannen zondag zo. Ik ben het boek "Het Schandaal" van Conny_Braam aan het lezen. Dit boek gaat over de Velser_Affaire. Rechtse verzetsstrijders verraadden linkse (communistische) verzetsstrijders. Communisten mochten na de oorlog niet als helden onthaald worden. De velser_affaire verdween inde doofpot, omdat er anders behoorlijke kopstukken (leden van de politiek en leden van het koningshuis) konden vallen. De bekendste linkse verzetsstrijder was Hannie_Schaft. Over haar hebben José en ik al eens de musical gezien. Zie: wo-ii.
's Middags, toen het echt flink aan het sneeuwen was, ging ik met José naar de duinen, voor een prachtige wandeling door het witte landschap.
#hollandopznmooist
Ik had geen zin meer om daarna nog de garage in te gaan om te fietsen. En dus voor het eerst in 17 weken de 100 km per week niet gehaald.

En verder ...
Gedurende de afgelopen drie dagen de miniserie "De Zaak-Menten" gekeken. Een serie over oorlogsmisdadiger pieter_menten en de jacht van journalist Hans Knoop op hem. Ik stuitte op deze serie, door het lezen van het boek "Het Schandaal". Menten scheen belastend materiaal over prins Bernard te hebben, mbt het tegenwerken van linkse verzetsmensen. Om een schandaal te voorkomen, werd Menten tot 1977 (tot Knoop op zijn pad kwam) nooit "echt" vervolgd.
De Tweede Wereldoorlog heeft mijn aandacht al sinds ik op de basisschool er les over kreeg. De oorlog heeft me bijzonder geraakt en heeft me nooit meer losgelaten. Op school is het in groep 8 mijn meest uitvoerige onderwerp binnen het vak geschiedenis. Ik link het altijd aan het nu en aan de toekomst, om zo een héééél klein steentje bij te kunnen dragen aan een vredig leven voor alle mensen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten