Pagina's

zondag 31 december 2017

2017 week 52: Kerst en O&N

maandag: kort duurloopje op 1e Kerstdag
Vanmorgen een gezellig kerstontbijt gehad en daarna heerlijk met de hond gewandeld op het strand. Man, wat stond er een wind! Daarna weer eens een poging tot hardlopen gewaagd. Het werd een lekker kort relaxt duurloopje. En … pijnvrij. Niet verwacht, wel gehoopt! Johan blij! En daarna heerlijk Eerste Kerstdag met m'n familie!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2395672740

dinsdag: fietsen op 2e Kerstdag
Om 9.00u haalde Marco me op voor een rondje crossen door het bos. Er stond een snoeiharde wind en dan is mtb-en in het bos echt een uitkomst. Nauwelijks last van de wind gehad en ook niet van andere fietsers. Het was heerlijk rustig in de duinen. En het fietsen ging prima. Vooral Marco was lekker in vorm vandaag. Hij heeft dan ook het kopwerk gedaan.
Vanavond Tweede Kerstdag met ons eigen gezinnetje.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2396907316

woensdag: rust
Precies een jaar geleden zijn we naar de Freek Vonk Show "Van Dino tot Dolfijn" geweest. Zie: kerstvakantie. En vandaag zijn we wéér naar de Freek Vonk Show geweest: "Op Wereldreis". Ook deze keer was het in de Heineken Musical hall (tegenwoordig heet het Afas Live) in Amsterdam. Vooral Kane is helemaal fan van Freek. Ik ook, hoor. Ik bekijk 'm vooral met leraarogen. Zou het niet fantastisch zijn als wij, leraren, les even gepassioneerd les kunnen geven als Freek kan doceren? Dat geldt wat mij betreft ook voor astronaut André Kuipers, natuurkundige Robbert Dijkgraaf en vroeger voor astronaut Wubbo Ockels. Dat is voor mij echt een aantal top-Nederlanders. Waar blinken ze dan wat mij betreft in uit? Ze zijn passievol, vakkundig en positief. Ze hebben dát wat we nodig hebben. Ze hebben dát wat we de next generation moeten laten zien.
We hebben trouwens al tickets gekocht voor een show van André Kuipers over een jaar. Maar goed ...
Wubbo Ockels heeft bijvoorbeeld het idee www.happyenergy.nl gelanceerd.
Happy Energy: "Happy Energy wil bijdragen aan een positieve en duurzame samenleving door het promoten, verspreiden en beschikbaar maken van ideeën, informatie en producten waarin duurzaamheid wordt onderzocht en tot uiting wordt gebracht.
Of, in Jip en Janneke taal: Wij willen dat iedereen zo duurzaam mogelijk gaat leven. 
Met zo min mogelijk negatieve impact op de wereld om ons heen. En dat op een positieve manier. 
Wij willen je informeren en motiveren om het roer om te gooien. En we willen je daar bij helpen.Dat alles, op een positieve manier die aanstekelijk werkt. ."
Terug naar de show van Freek vandaag. Deze was weer super-leuk. Kane had nog een bijzonder momentje. Freek begon vragen te stellen aan het publiek en rende daarbij het publiek in. De persoon die antwoord op een vraag mocht geven kwam super-groot in beeld op het grote scherm op het podium. En één van die mensen was Kane dus.

Was er 's avonds nog ruimte om te sporten? Ja, hoor. En toch werd het een 'rust'dag. Ik wilde na het succes van eergisteren een kort rondje rennen. Maar met de knie gaat het wat op en neer. De ene dag is goed, de andere dag is de knie toch wat gevoelig. En dat laatste was vandaag het geval: en dan wordt er niet gelopen, hè. Lekker een avondje bankhangen met een glas rode wijn, een Frans kaasje en goede muziek op de achtergrond. Het is per slot van rekening kerstvakantie!

donderdag: fietsen
José moest vandaag werken. Ik zou dan thuis zijn met Robin en Kane. Robin wilde bij Sophie logeren en dus waren Kane en ik alleen thuis. Kane had behoefte aan een ochtendje relaxen en ik 'mocht' van hem een rondje fietsen. Ik sprak al om 8.30u af met Marco. José ging een uurtje later naar haar werk en zo zou Kane slechts een uurtje alleen thuis zijn. Het rondje fietsen was even lekker: offroad door de duinen. De paden waren hier en daar glad, door de regen van vannacht. Ik kon niet lekker hard doortrappen. Dat had niets met de paden te maken, hoor. De vorm is deze weken gewoon even wat minder. Ik zat af en toe echt te harken achter Marco, want Marco heeft deze week wél goede benen.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2400431971

vrijdag: Tacx
Héérlijk kunnen uitslapen vanmorgen. Om 11.00u kwam er een vriendinnetje uit Friesland, Myrthe, voor Robin. Myrthe blijft logeren. José nam de meiden mee naar de manege en Kane en ik gingen met Ravi wandelen. Dat was lekker, tot het begon te regenen. We waren er niet op voorbereid en kwamen verkleumd thuis. In het spoor van afgelopen woensdag mocht Kane een dvd van Freek Vonk kijken en kon ik een uurtje de garage in. Gewoon even lekker een rondje uittrappen. Natuurlijk wel met in het midden een weerstandsblok, maar niet 100% intensief. Over 100 gesproken: het was de 100e x dat ik in 2017 op de fiets heb gezeten: racefiets, mtb en Tacx bij elkaar opgeteld. Toch een soort mijlpaaltje, omdat ik dat nog niet eerder heb bereikt. En dat in een jaar die in het teken stond van hardlopen. Die 100x fietsen zijn vooral in het 2e halve jaar van 2017 bereikt. Vandaag werd het: Tacx 84' (9', 10', 12' weerstand (p=2')).

zaterdag: rust
Gisteren werd ik door een medewerker van Piet de Wit gebeld: m'n fiets was binnen. En dus hebben Marco en ik 'm vanmorgen opgehaald. Ben zo blij als een kind, haha!
's Middags niet veel meer gedaan. Moest nog een beetje bijkomen van een gezellig avondje bij de Friso's!
Na (of wellicht dóór) het kopen van de nieuwe fiets heb ik JoArtRent toch (weer) veranderd in JoArtSport.
https://joartsport.blogspot.nl/

zondag: fietsen
Láátste rondje van het jaar = eerste rondje op de Wilier! Wilier-time it is! De fiets zat als gegoten. Kon er heerlijk op trappen. Wel merkte ik dat ik waarschijnlijk een groter voorblad wil. Bij hard fietsen met wind mee, zet ik 'm nu vrij snel op op z'n zwaarst. Maar goed, dat is een detail.
De Wilier is meteen "echt" gedoopt. Het was uiteraard een rit met flink wat regen. Uiteraard, omdat het de laatste tijd vaker wel dan niet regende. Maar goed, na de rit heb ik "Willie" meteen schoongemaakt en ziet ze eruit alsof ze net uit de verpakking kwam.

Het jaar 2017 zit er wat sport betreft op en ik heb het jaar perfect afgesloten met de Wilier!
Straks lekker oudjaarsdag vieren met de Knollies.

Tot volgend jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten