Pagina's

zondag 18 maart 2018

2018 week 11: #jaartotaalfietsen

vooraf
Vorige week gaf ik aan dat het fietsen vrij stabiel blijft, zeker voor de winterperiode. Met telkens zo'n 100 km per week. Wat lopen betreft lijken de kwaaltjes steeds meer naar de achtergrond te verdwijnen. Reden om weer eens wat intervaltrainingen te gaan doen. Komende week wil ik vooral wat korte afstanden trainen: 100-tjes, 200-tjes of 400-tjes. Doel: dmv korte afstanden proberen ontspannen en automatisch op techniek en houding te letten.
En ook deze week wil ik (door de weeks) om 6.00u opstaan. Dat beviel vorige week uitstekend.

maandag: duurloopje rust
José belde me op school op, met de mededeling dat haar vader was gevallen en was opgenomen in het ziekenhuis. Zelf was ze ook naar het ziekenhuis gegaan, om bij haar vader te zijn. Zeker zolang haar moeder en broers er nog niet waren. Ik ben naar huis gegaan om bij Robin en Kane te zijn, de hond uit te laten, te koken, enzovoort. Hopelijk valt het mee.
's Avonds was er een informatieavond op het Kennemer College over de overgang van de 1e naar de 2e klas. Ik ben daar naartoe gegaan en nu bleef José thuis.
Geen ruimte om te kunnen sporten.

dinsdag: Tacx duurloopje
Ik was van plan om een uurtje in de garage te gaan fietsen. Dat heb ik , sinds ik weer wat vaker aan het hardlopen ben, alweer een tijdje niet gedaan. En ook vanavond werd het uiteindelijk toch een rondje rennen. Even een half uurtje buiten met m'n hoofd in de wind, vind ik toch lekkerder.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2553723695

woensdag: rondje op de mtb
Vandaag was eigenlijk een werkdag, maar wéér werd er gestaakt. De 3e x al dit schooljaar. En dus had ik vandaag een extra vrije dag, want daar kwam het wel op neer natuurlijk. Op zich ben ik wel voor staken. Een beetje Ghandi-achtig: geweldloos verzet. Het werk neerleggen is natuurlijk een vorm van verzet. Meedoen met de protestactie in Amsterdam deed ik niet: te veel gedoe. José moest werken, Robin moest (als VO-leerling) gewoon naar school en Kane was (als basisschoolleerling) thuis. Waarom al die stakingen? Zie afbeelding: voor meer salaris en minder werkdruk. Duidelijke taal.
En dus liep ik vanmorgen met Kane een lange ronde met Ravi. Gezellig. Eenmaal thuis, kwamen Rina, Jort en Lars langs. Rina was ook vrij: zij werk namelijk ook in het basisonderwijs. Haar jongens waren door de staking ook een extra dag vrij. Het weer was zo lekker, dat we zelfs een bakkie koffie in de tuin konden drinken. Kom maar op met die lente!
En aan het einde van de middag was er tijd om met Marco een rondje op de mtb te trappen. Heerlijk in het zonnetje! Vond dat ik sterk reed: kon veel kopwerk doen.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2555511488

donderdag: duurloopje rondje op de mtb
Het plan was een duurloopje of 16*200 (p200) @ 40"/x. Maar toen ik 16.45u thuis was vanuit school, had ik eigenlijk meer zin in een rondje fietsen. En dat kon. Als ik maar om 18.30u bij Dem was om Kane op te halen. En dus kleedde ik me als de wiedeweerga om en reed om 17.00u weg. En precies om 18.30u stond ik aan de zijlijn van het voetbalveld, na even een lekker rondje trappen door duin en polder. Niet offroad, hoor.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2557639332

vrijdag: rondje op de mtb 100-tjes
Wat zou het worden vandaag? Een rondje op de mtb of 20*100 (p100) @ 20"/x? Het weer sloeg wat om: het werd kouder en de oostenwind maakte het wat guur. Dan is een rondje rennen prettiger. Dus werd het 100-tjes. Ik kwam tot 18*100 (p100) @ 21"/x. Op zich niet gek, ware het niet dat ik tijdens de laatste x m'n achillespees voelde. Stoppen dus. Nou ja, stoppen met de 100-tjes dan. Ik ben relaxt rennend naar huis gegaan: geen probleem. Jammer was het wel: ik wilde er 20 doen. Morgen weer een dag, hè. Het belooft morgen wel een koude dag te worden: -3 graden en een gure wind. De voetbalwedstrijd van Kane in in ieder geval al afgelast.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2559491701

zaterdag: offroad rondje op de mtb
Omdat de wedstrijd van Kane was afgelast en omdat we morgen naar AZ - Groningen gaan, hebben we vanmorgen gefietst. Het was -3 graden en een gure wind. K-k-k-k-koud dus! Co was om 8.45u bij me. In de duinen haakte Sjoerd aan. En zo hebben we met z'n drieén een rondje getrapt. In de duinen viel het, door de beschutting, wel mee met de kou.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2560586426

zondag: duurloopje Tacx
Vanmorgen was het nog steeds -3 graden met veel wind. En toch gingen José en ik om 10.00u een ronde wandelen met Ravi: de hond moet er toch uit, hè. Daarna gingen Kane en ik naar Marco, Jort en Lars om ze mee te nemen naar AZ - Groningen. In Alkmaar hebben we na een saaie 1e helft een doelpuntrijke 2e helft gezien: 3-2 voor AZ. Eenmaal thuis wilde ik per se een uurtje fietsen, om m'n jaartotaalfietsen-record te verbreken. Dat is gelukt. Met het programma: Tacx 60' (2*10' weerstand (p=2')), wist ik tot 30 km te komen en daarmee verbrak ik m'n oude record met maar liefst 3 km tot 6330 km.
Hoe zien die Tacx-trainingen van mij er zoal uit?
Nou als volgt: tacxtraining.

weekoverzicht
Het was een gekke week wat sporten betreft. Bijna elke dag heb ik m'n geplande activiteit doorgestreept en vervangen door een andere. Het is een prima week geworden met 4x fietsen, 2x hardlopen en een nieuw jaartotaalfietsen-record.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten