Pagina's

maandag 25 juni 2018

2018 week 26: #halfway

vooraf
Na deze week zitten we precies op de helft van 2018. Dan zitten er 26 weken op. Kan ik mooi kijken hoe 2018 kan eindigen als ik alles x2 doe. Op hoeveel loopkilometers kom ik uit? Op hoeveel fietskilometers kom ik uit? Enzovoort. De kans is aanwezig dat ik deze week m'n jaartotaalfietsen aanscherp tot 9000 km. Zeker met het verwachte zomerse weer!

maandag 25/6: rondje op de racefiets
Na de Marquetteloop van gisteren, waren de benen vandaag niet super, maar goed genoeg om een rustig rondje te fietsen. Met Marco even lekker 50 km gereden in 29,5 km/u. Tijdens het aanzetten verzuurden de benen vrij snel, dus dat heb ik dan ook maar niet gedaan. Lekker in het wiel van Marco meegelift!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2804189366

dinsdag 26/6: duurloopje rust
Ik merkte gisteren tijdens het fietsen dat het even goed was om een dag niet te sporten.

woensdag 27/6: rondje op de racefiets
Om 18.30u werd ik opgehaald door Marco en Marcel voor een rondje Berenkuil. In het begin waren de benen nog niet heel goed. Meer dan gebruikelijk in het wiel van Co en Marcel gezeten. Maar juist (of mede) daardoor, ging het steeds beter. In tegenstelling tot maandag kon ik het volle-benen-gevoel er lekker uittrappen. En tijdens het tweede deel fietste ik weer zoals de laatste tijd gebruikelijk. Na afloop nog een extra stukje door de polder gereden, omdat het zo'n heerlijke zachte, zonnige avond was!
Zaterdag is de laatste dag van juni. Dan willen Marco en ik een 100 km rit gaan rijden. Als ik morgen dan een kort rondje van 30 km rijd, heb ik de 1000 km grens in één maand weer bereikt. In april kwam ik tot 1012, m'n record. Een nieuw record lonkt dus.

donderdag 28/6: rondje op de mtb
En weer was het een prachtige zomeravond. Tè mooi om niet te gaan fietsen. Weer eens op de mtb. In m'n eentje. Relaxt gestart, en daarna steeds beter gereden. Ik wilde dmv lekker peddelen 30 km rijden, maar het werden er 60. En met 29,6 km/u toch niet echt heel relaxt meer te noemen: gewoon prima gereden!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2811621256

vrijdag 29/6: duurloopje
Na de Marquetteloop van afgelopen zondag heb ik niet meer gelopen. Na 4 looploze dagen, zouden de benen nu weer fris genoeg moeten zijn. Eerst gingen we 's avonds, na het eten, met 'de Knollies' naar het strand. Eenmaal thuis ging ik de deur uit voor een half uurtje rennen. Ik merkte al snel dat de benen nog niet 100% hersteld waren. De 7 km in 3'41" per km gemiddeld van afgelopen zondag, waren toch wel een aanslag op de benen. Ik voelde de rechterknie en de hamstrings. Geen echte verrassing, want ik had altijd een hele week herstel nodig na een wedstrijd, dus dat is na deze wedstrijd natuurlijk niet anders!  Na vandaag kan ik in ieder geval zeggen dat ik al 26 weken lang (precies een half jaar) elke week minimaal een keer heb gelopen en een keer heb gefietst.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2813851761

zaterdag 30/6: ronde op de racefiets
Deze dag (30 juni) is altijd een dag om bij stil te staan. Altijd. Op 30 juni 2002 overleed mijn vader. In de duinen staat (vlakbij de Kruisberg) een bankje, dat voor ons zijn bankje is. Daar bal ik altijd even mijn vuist als ik er langs kom. Normaal gesproken zorg ik ervoor dat ik op 30 juni langs dit bankje ga: rennend, wandelend of fietsend. vandaag kwam het er niet van, maar mijn gedachten waren toch dáár. Bij dit bankje heb ik José ooit ten huwelijk gevraagd.
En verder op deze 30 juni was het zon, zon en zon. En dus een mooie ochtend voor een lange ronde. Met Marco, Mark, Marcel en Frank 118 km gereden. Heen in een lekker strak tempo en terug wat relaxter. Onderweg flink gesprint bij de plaatsnaambordjes. Marcel heeft zich vandaag tot eeuwige tweede gekroond. Of hij werd tweede achter Mark, of achter Co, of achter mij. Één keer wist hij te winnen. Net Joop Zoetemelk!
Door de rit van vandaag ben ik over de 9000 km grens op jaarbasis gegaan. In de maand juni heb ik na vandaag 1062 km gereden: een nieuw record. Het houdt maar niet op. Nou ... vanaf nu gaat het wel steeds lastiger worden, hoor!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2815045314

zondag 1/7: duurloopje
Vandaag hadden we een uitje met Dem onder de 11 team 3. Van 10.00u tot 17.00 uur waren we met het team van Kane in speelpark De Swaan in Noord Scharwoude. Veel gevoetbald met de mannen, gezellig geluncht en heel wat bij kunnen kletsen met de mede ouders. Dit laatste, omdat er voor de jongens veel te doen was. Een leuke dag, zo!
's Avonds wilde ik nog een stukje rennen. En dus ging ik even na 19.00u op pad. Hetzelfde rondje als eergisteren, maar wel een minuut vlotter. De Marquetteloop was nu wel uit de benen!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2818992034

weekoverzicht
Wat een mooie week: zon, zomerse temperaturen, heerlijk fietsen, maandrecord, jaarrecord. 't Kon niet op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten