Pagina's

maandag 16 juli 2018

2018 week 29 #rustigeweek

vooraf
- Alle pieken op school (en zeker mbt groep 8) liggen inmiddels achter me. Vrijdag begint de zomervakantie en tot die tijd zijn maandag, dinsdag en donderdag slechts relaxte schooldagen. Het belooft deze week weer mooi weer te worden: ideaal om weer flink te kunnen sporten.

maandag 16/7: fietsen duurloopje
- Tijdens de laatste groep 8 dag, gaan we lekker naar het strand. 's Avonds wil ik even een rondje fietsen.
- Het was vandaag weer een ware zomerdag. Het prachtige weer van de afgelopen weken/maanden heeft ook een keerzijde: droogte. Alles is kurkdroog. Vandaag was er bij de Kruisberg een bosbrand uitgebroken.
https://www.nu.nl/binnenland/5366939/duinbrand-heemskerk-controle.html:
Het brandgebied bestreek rond 13.00 uur zo'n vierhonderd bij vierhonderdvijftig meter, meldt een woordvoerder van de Veiligheidsregio Kennemerland. "We hebben groot ingezet vanwege de droogte." De Luchtmacht heeft een blushelikopter ingezet.
Gelukkig is de brand inmiddels onder controle, maar toch ... Waarom ik dit aanstip op deze blog, is dat dit gebied toch echt wel mijn sportgebied is.
Omdat het vandaag zo warm was, benauwd zelfs, had ik geen zin en energie om te fietsen. Maar toen het om 21.00u aangenaam was, wist ik niet hoe snel ik m'n loopschoenen aan moest trekken om even een half uurtje te gaan rennen. Het warme weer van vandaag was toch wat in m'n benen gaan zitten, want ze voelden wat stram en zwaar aan. Toch wist ik bijna 7 km te lopen in 4'20"/km.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2856785144

dinsdag 17/7: duurloopje rust
- Maandag fietsen, woensdag fietsen: op de tussenliggende dinsdag is het dan niet meer dan logisch dat ik hooguit even een rondje ga rennen.
- Maandag werd het lopen en vandaag ... rust. Ik had vanavond geen zin meer. En in een rustige week mag best een rustdag zitten, nietwaar.

Afbeeldingsresultaat voor lekke band cartoonwoensdag 18/7: fietsen
- Op m'n laatste vrije woensdag van het schooljaar wil ik een lekkere ronde op de racefiets gaan rijden. Liefst met Marco, maar die weet nog niet zeker of hij ook vrij is.
- Marco was vrij. Om 9.30u was ik bij hem voor een rondje op de racefiets. Maar binnen 10' reed Co lek. We besloten de racers om te ruilen voor de mtb's. Hij liep naar huis, ik reed naar huis en ongeveer een half uur later reden we weg op de mtb. Voor even een lekker rondje.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2860629184

donderdag 19/7: fietsen duurloopje
- De laatste schooldag wordt traditioneel afgesloten met een etentje dat tussen lunch en diner in zit. Als ik nou eens geen bier of wijn drink, kan ik 's avonds wellicht nog even een rondje trappen.
- Ik kwam vanmorgen misselijk en met hoofdpijn op school. Omdat ik toch geen klas meer had, ben ik om 11.30u naar huis gegaan en heb ik even een half uurtje gerend. En gek, hè, ik voelde me tijdens het rennen helemaal fris. Maar ja ... helaas van korte duur. Na het douchen was het klaar en ben ik naar bed gegaan. Zelfs het afsluitende etentje (voor het eerst) laten schieten. Bweh. Ik hoop dat ik morgen weer fit(ter) ben. Denk dat het slechts een kwestie is van alle vermoeidheid van de afgelopen weken die er nu even uitkomt.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2863229198

vrijdag 20/7: duurloopje
- Afgelopen zondag hebben we het al gevierd, maar vandaag is Kane toch echt jarig: 11 jaar wordt onze kanjer alweer. Na de vakantie gaat hij naar groep 8. Gaat best snel, hè. Vandaag is ook m'n eerste vakantiedag. In de loop van de ochtend ga ik met Kane en Jort (die bij ons een nachtje logeerde) een stukje fietsen. In de middag/avond kan ik vast nog wel even een stukje rennen.
- Vanmorgen een stukje offroad gereden met jarige Kane en Jort. Wat was het droog in de duinen, zeg: één zandbak. 's Middags nog even een kort stukje gerend. Eerste deel relaxt, tweede deel lekker snel. Laatste 3 kilometers in 3'51"/km. En dat met het warme weer!
's Avonds met de Knollies gegeten bij de Patatoloog, omdat zij morgen op vakantie gaan.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2866334325

zaterdag 21/7: lange ronde op de racefiets
- Vandaag willen Mark en ik (als het weer het toelaat) een lange ronde rijden. Toch zeker wel 120 km. Het wordt m'n laatste rit vóór onze Duitsland-vakantie.
- Om 8.30u reed ik met Mark, Marcel en René weg vanaf de Bareel. Zonder Marco, die was vanmorgen vroeg vertrokken naar Frankrijk. Maar ... mét René dus, een triatleet. En, man man, wat kan die fietsen, zeg! Hij rijdt met wind tegen lachend het tempo dat ik met wind mee rijd! Helaas was Marcel slecht vandaag: hij werd zelfs koud en rillerig. Waarschijnlijk koorts. Toch kwamen we op 120 km uit. Doel bereikt. Ik reed niet super, maar daar hadden we René dus voor mee!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2868233840

zondag 22/7: duurloopje fietsen
- Morgen vertrekken we naar Duitsland. Vandaag zal er dus hooguit even een stukje gelopen kunnen worden.
- 's Middags hadden we alles voor elkaar. Tassen ingepakt, boodschappen gedaan, auto geprepareerd, stof gezogen in huis. Mooi. Robin en José wilden nog even naar de manege en Kane had zin om thuis even lekker te "hangen". Dus mocht ik een rondje trappen. Even een kort rondje op de mtb.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2871773803

weekoverzicht
- Een werkweek die al aanvoelde als vakantieweek. Hoewel ik donderdag niet fit was. Morgen lekker op vakantie naar Duitsland!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten