Pagina's

zaterdag 14 juli 2018

#suikervrij?

Sinds een paar weken ben ik bezig om bewust producten te eten zonder extra toegevoegde suikers. En nee, dat is niet hetzelfde als suikervrij eten. Naast eiwitten en vetten, zijn koolhydraten nog steeds belangrijk! Maar ik koop nu vaker volkoren pasta ipv de gewone pasta, zilvervliesrijst ipv gewone rijst, zoete aardappelen ipv gewone aardappelen. Sausjes maak ik steeds vaker zelf: pastasaus, mayonaise, etc. En dankzij Robin eten we vaker vegetarisch. We zijn als het ware flextariërs geworden.

Sowieso heb ik het altijd al interessant gevonden om lekker en gezond met elkaar te combineren. Ik word echt niet blij van een bezoek aan Mc Donalds, om maar een uiterste te noemen. Nee, geef mij maar een lekker vers (en gezond) gerecht! Een goede maaltijdsalade bijvoorbeeld, daar kan ik echt blij van worden!

En nu word ik steeds vrolijker (en fitter?) van de diverse smoothies. Ik heb geen vaste combinatie. De ene smoothie is lekkerder dan de andere. Maar door te variëren met ingrediënten is iedere dag een verrassing. Iedere dag! Ja, eigenlijk wel. Elke dag maar ik er wel één. Soms als ontbijt, soms als toetje, soms om mee te nemen naar school.

Een paar voorbeelden:
  • spinazie, bleekselderij, appel, peer,kiwi, limoen, water.
  • banaan, avocado, blauwe bessen, melk. (= met kwark en havermout erbij een héérlijk ontbijt!)
  • banaan, avocado, peer, appel, limoen, sinaasappel, kwark, melk.
  • komkommer, limoen, appel, kiwi, sla, courgette, water, munt.
  • watermeloen, munt.
En wat de verhoudingen betreft? Ach, ik doe altijd maar wat!

Nu wil ik er nog eentje met rode biet gaan maken. Inmiddels weet ik ook wat ik niet lekker vind in een smoothie: wortel! Ik ben gek op het eten van wortel, maar in een smoothie vind ik het maar niks. Dat geldt ook een beetje voor broccoli.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Update 16 juli 2018:

  • 2 bietjes, 2 appeltjes, 2 stengels bleekselderij, stukje gember, 2 handjes spinazie,water.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten