Pagina's

maandag 2 juli 2018

2018 week 27: #400kminéénweek

vooraf
- Deze week wil ik 4x fietsen: op maandag, woensdag, vrijdag en zondag. Omdat ik woensdag vrij ben, wil ik op woensdag en zondag proberen 125 km te gaan rijden. Als ik dan op maandag en vrijdag 75 km weet te trappen, kom ik op een weektotaal van 400 km. Een nieuw record. Wéér een nieuw record. Op de overige dagen wil ik dan even een stukje rennen. Goed, dat is vooraf. Nu de praktijk nog. En tussendoor zal ik veel tijd nodig hebben voor de afscheidsavond op 13 juli.

maandag 2/7: rondje op de racefiets
- Vandaag hebben we op school een studiedag. Dat betekent dat de leerlingen vrij zijn en wij, de leerkrachten, aan een thema werken. Verder heb ik het druk met groep 8 werk: voorbereidingen op de Talentenshow en de afscheidsavond. Deze voorbereidingen doe ik liever thuis. De studiedag duurt tot 15.00u. Dan ga ik meteen naar huis. Een rondje fietsen (zeg van 16.00u tot 18.00u). En 's avonds ga ik dan aan het werk. Voor de afscheidsavond maak ik per leerling een stukje. Tekst en plaatjes in een powerpoint. En altijd doe ik dat in de laatste 2 weken. Ieder jaar denk ik dan: "Man, begin er toch wat eerder aan!" Maar ja, gek genoeg werk ik namelijk het beste onder tijdsdruk. Pas dan heb ik er echt zin in om eraan te werken.
- En ja hoor, om 16.15u zat ik op de fiets, Om 2 uur later weer thuis te zijn. Met 60 km op de teller (geen 75 dus). Ik kon meteen aanschuiven om te gaan eten, haha. Het fietsen ging niet zo lekker. De benen waren niet super, ik was niet fris en er stond een behoorlijk windje. Dan maar rustig rijden. En dat was met het mooie, zonnige weer geen straf, hoor!

dinsdag 3/7: duurloopje rust
- José heeft haar laatste avondcursus van het seizoen. Daardoor kan er vanavond niet gefietst worden. Een duurloopje kan altijd wel even.
- Na het avondeten heb ik met Kane een rondje gefietst. Naar de Kruisberg en via Wijk aan Zee terug. Bij het bankje van opa Joop even gestopt. Weer thuis had ik geen zin meer om wéér de deur uit te gaan om een rondje te gaan rennen.

woensdag 4/7: ronde op de racefiets
- Eén van m'n vrije woensdagen. 's Ochtends wil ik met Marco een langere ronde rijden. Als we om 8.00u vertrekken, kunnen we 120 km rijden.
- Om 8.00u kwam Co me ophalen. Het was mooi weer. We reden naar Wijk aan Zee en gingen daar de duinen in. Door tot de Hondbossche Zeewering. Tot de zeewering reden we mooi kop over kop. We reden over de zeewering (met wind tegen) naar Petten. Over de wering reed ik alleen op kop. Dat was ons keerpunt. Terug hadden we de wind wat meer mee, maar Co was al wat door z'n energievoorraad heen en kon niet meer op kop. Gaf niets, ik voelde me goed. Tot aan Heerhugowaard was het prachtig. Bij Heerhugowaard was het even knoeien, we hadden ergens een verkeerde afslag genomen. Maar eenmaal voorbij Heerhugowaard was het weer mooi, mooier, mooist. Thuis had ik precies 120 km op de teller. Kan ik met een gerust hart vanavond verder gaan met de voorbereiding op de afscheidsavond.

donderdag 5/7: duurloopje rondje op de racefiets
- Even de focus van het fietsen verleggen naar het hardlopen. Actieve rust, zeg maar. Voor José ook wel leuk als ik 's avonds thuis ben. Zij voor de tv (GTST), ik achter de pc (afscheidsavond).
- En natuurlijk liep het allemaal anders. José had liever dat ik morgen niet ga fietsen: vanavond was geen punt. Ik snapte het wel, want morgenavond komen Max en Savannah logeren. Max en Sav zijn de kinderen van Josés broer Robert en wonen in Houston USA. In de groepsapp van de Beverbikers gaven Marco, Marcel, Mark en Sjoerd aan vanavond ook te willen fietsen. Een mooi groepje! En dus werd er om 19.00u gefietst! En het werd een mooie ronde van 85 km. Rondje Berenkuil. Dat betekent dat ik zondag 136 km nodig heb om de 400 te volbrengen. Moet kunnen!

vrijdag 6/7: rondje op de racefiets rust
- Om de 400 km te kunnen bereiken, is een ritje vanavond zeker nodig. Het streven is minimaal 70 km. Marco heeft er ook wel oren naar. Getver, wat vervelend toch, haha!
- Doordat ik gisteravond had gefietst, had ik al besloten om vanavond niet te gaan. Ik zou een kort rondje gaan rennen. Eerst nog maar even aan de afscheidsavond werken. Dat even werd de gehele avond. Rennen kwam er niet meer van.

zaterdag 7/7: duurloopje
- Dagje Walibi met Max en Savannah. En wat een prachtige dag, zeg. Allereerst was het prachtig weer. Wellicht een tikje warm, maar daar konden we de afgelopen weken al aan wennen (boffers als wij zijn). We waren als één van de eersten door de poort en om 11.00u hadden we al 5 top achtbanen gehad, die allemaal op een drukke dag wachttijden van minimaal een uur hebben. Echt druk werd het na 11.00u nog steeds niet. Ja, pas tegen 14.00u, toen wij min of meer al klaar waren met het park. Op het gemakkie maakten we nog 2 uurtjes vol. Na afloop gegeten bij de Mc Donalds (1 à 2x per jaar moet kunnen, toch ...) en zo sloten we een geslaagde dag af! En rennen? Pfff ... geen energie meer voor.

zondag 8/7: ronde op de racefiets
- Marco en ik willen om 7.30u al op de fiets zitten voor een lange ronde van 150 km. Met die afstand is de kans groot dat ik de 400 km deze week haal.
- Vanmorgen startten we om 7.30u vanaf De Bareel. Frank en Mark gingen met ons mee. We reden langs de kust naar Den Helder. Het weer was wééér prachtig. Blauwe lucht, zon, ruim 20 graden en weinig wind. De heenweg was óók prachtig. Ook terug was fantastisch mooi. Min of meer per ongeluk kwamen we steeds op mooie dijken te rijden. Het werd een rit van 161 km, waarme ik m'n doel van 400 km deze week ruim haalde: 426 om precies te zijn. Thuis zag ik dat José had gebeld. Ze was met het hele "spul" naar het Uitgeestermeer. Of ik ook wilde komen. Ik kleedde me niet om (ik zou een duik in het meer nemen), ruilde m'n racefiets in voor m'n mtb en reed naar Uitgeest. Daar een frisse duik genomen, lekker gelummeld met de rest en aan het einde van de middag reed ik weer naar huis. Toch weer 25 km. En met deze kilometers erbij, kwam ik deze week zelfs uit op 451km.

weekoverzicht
- De 400 km ruim bereikt 451km. En voor het eerst in 2018 een gehele week niet gerend!