Pagina's

maandag 19 november 2018

2018 week 47 #opzoeknaarbalans

vooraf
Gedurende de afgelopen weken was ik moe. Gek genoeg ging het de laatste week (de drukste week met oudergesprekken en verhuizen) juist wat beter. Die lijn wil ik doortrekken. Gewoon weer in balans zijn. Dat vind ik voorlopig belangrijker dan ingewikkelde sportdoelen. Misschien moet ik gewoon accepteren dat ik in deze periode vaker moe ben dan in andere periodes in het jaar. Vanaf Kerst gaat het meestal weer goed.

19/11 maandag: rust
Vandaag hadden José en ik een vrije dag genomen, om met Luna naar Malgraten (2,5 à 3 uur rijden) te gaan. Daar werd Luna gesteriliseerd. Op 4 km van Malgraten bevindt zich het wellness centrum Thermae 2000. Daar hebben wij op Luna "gewacht". Om 6.00u reden we weg en om 10.00u zaten we in de sauna. Om 16.00u konden we Luna (die er nu heel dopy bijligt bij José op schoot) ophalen en gingen we weer naar huis. José en ik waren weer lekker fris. Zo hebben we van een minder leuk doel, toch een leuke dag gemaakt. 's Avonds was het tijd voor de voetbalwedstrijd Duitsland - Nederland, de beslissende wedstrijd in de poulefase van de Nations League. Nederland had aan een gelijkspel genoeg om de poule te winnen. Dat lukte: het werd (na 2-0 achter) 2-2.

20/11 dinsdag: intervaltraining 10*400m (p=200m)
Na zo'n wellnessdag was ik vandaag op school opvallend fit.
Met Luna gaat het goed. De ingreep is gisteren goed gegaan en nu is ze aan het bijkomen en moet ze gaan aansterken. Over een dag of 10 zou ze weer vrolijk in het rond moeten kunnen rennen. Tot die tijd is het rustig aan doen. Ze kan dan kleine stukjes lopen. Wel aangelijnd.
Ik kwam lekker fit uit school thuis en had 's avonds best zin om een stukje te gaan rennen. Ik was van plan om naar Wijk aan Zee te gaan: om de dorpsweide en weer terug. Maar vlak voor het weggaag, had ik opeens zin in wat intervalwerk. En dus toverde ik m'n favoriete 400-tjes maar weer eens uit de hoge hoed. Onderweg heb ik niet op tempo's gelet: ik heb lekker op souplesse gelopen. Thuis zag ik dat de 400-tjes gemiddeld in 89" gingen.
Omdat het vrij koud was (gevoelstemperatuur was bijna -3°C) had ik aardig wat kleren aangetrokken. Zelfs handschoenen en een muts.
https://connect.garmin.com/modern/activity/3174411524

21/11 woensdag: fietsen (mtb)
Vanmorgen ben ik bij de huisarts geweest, ivm oorklachten. Zie piep. Daardoor was ik vroeg thuis, omdat het geen zin meer had om nog naar school terug te gaan.
's Avonds heb ik, tijdens de voetbaltraining van Kane, "gewoon" weer m'n rondje in de buurt gereden. Nog steeds was er die koude oostenwind, maar hij was niet meer zo krachtig.
https://connect.garmin.com/modern/activity/3176636905

22/11 donderdag: duurloopje
's Avonds ben ik even gaan rennen: al was het maar om buiten frisse lucht te tanken. Even naar Marco en Rina op en neer: rennend de Sinterklaaslootjes gebracht.
https://connect.garmin.com/modern/activity/3179011337

23/11 vrijdag: intervaltraining 7*800m (p=200m)
's Avonds Kane naar trainen gebracht, een uurtje gerend en Kane weer opgehaald. Tijdens dat uurtje een lekkere intervaltraining kunnen doen: 7* 800m met pauzes van 200m. De 800-tjes gingen in 3'02" gemiddeld. Prima.
https://connect.garmin.com/modern/activity/3180629912

24/11 zaterdag: lange duurloop
Vanmiddag, na de prachtige 4-4 van Kane en zijn team, heb ik gelopen met Frank. Het werd een lange offroad duurloop van 20 km. En wat ging het goed. We liepen over onze oude mtb-route. Veel paden zijn inmiddels verboden voor fietsers, maar rennend is het ook een fantastische ronde. Wel heel zwaar: elle klimmetjes zitten in het rondje en héél veel mul zand. En dus heb ik nu spierpijn, maar dat is niet zo gek. Anderhalf jaar geleden liep ik voor het laatst meer dan 18 km.
https://connect.garmin.com/modern/activity/3182288798

25/11 zondag: fietsen (mtb)
De bedoeling was een offroad rondje op de mtb met de Beverbikers, maar ik had nog te veel spierpijn van gisteren. En even rustig opstarten op deze zondag vond ik ook wel een aantrekkelijk idee. Later op de middag had ik (na het opruimen van de zolder) wel zin om een rondje te gaan fietsen. Het was heerlijk fris weer en ik ging er vanuit dat het frisse winterweer me goed zou doen. En dat was ook zo. Ik heb een rustige 50 km gereden. Ontspannen. En bij thuiskomst voelde ik me uitstekend.
https://connect.garmin.com/modern/activity/3184843368

weekoverzicht
Wat is het een goede hardloopweek geworden. Ruim 50 km gerend: 2x intervallen,  1x een lange dl en een duurloopje. Het fietsen was qua omvang een stuk minder, maar toch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten