Pagina's

maandag 16 september 2019

2019 week 38 #4xrennen

vooraf
Afgelopen week 3x gerend, waarvan 2x op de baan en dat ging wéér goed. Deze week hoop ik weer 4x te rennen, waarvan 2x op de baan. En verder lekker fietsen.

maandag 16/9: duurloopje
Doel: 45' rennen ongeveer in 13 km/u. Dat lukte aardig. Het ging iets vlotter nog: 10,65 km in 4'27/km. De vorm lijkt aanstaande. Op naar de Najaarsloop (10 km) op 13 oktober.

dinsdag 17/9: baantraining
Op het programma stond: 10*600 (p200). Dat ging prima. Evenals tijdens vorige trainingen, was ook nu de grens 20 à 21" per 200m. Daardoor voelde aan als een steady trainig. Op basis van soepel en ontspannen ekker doorstappen: niet gaan "werken".
Tijden: 2.15 - 2.11 - 2.09 - 2.08 - 2.06 - 2.06 - 2.07 - 2.06 - 2.07 - 2.07.

woensdag 18/9: fietsen rust
Vanmorgen met goede benen opgestaan. Na voor het eerst in weken weer eens 2x achter elkaar gerend te hebben, was ik daar wel nieuwsgierig naar. Het voelt aan alle kanten goed. Niet alleen de benen, maar ook de aanpak: een geleidelijke opbouw, wekelijkse core-oefeningen (oa oefeningen uit de database genoemd in het stukje kr8 of in kracht), wekelijkse massage en tussendoor lekker blijven fietsen. Doordat ik sinds een paar weken weer jeugdvoetbaltrainer ben, kan ik helaas niet meer op de maan- en woensdagen met Jessie bij Dem kracht- en stabiliteitsoefeningen doen, maar dat is dan ook het enige "minpuntje".
Ik wilde vanavond, na het trainen geven nog even een uurtje trappen op de Tacx in de garage, maar ik was moe en heb er even lekker aan toegegeven.

donderdag 19/9: baantraining
Programma: 10*400 (p200), waarvan de eerste 200m in 10 km tempo (44" (= 3'40"/km) en de tweede 200m in 1500m tempo. Een 1500m tempo heb ik niet, maar ik wist in ieder geval dat ik na de eerste 200m zou moeten versnellen. Ik liep in een treintje met Ralph, Gijs, Frank en Dave. Wel zo prettig. Het ging niet super soepel: ik voelde nog steeds wat vermoeidheid. Daarom was het wel zo prettig om niet alleen te lopen.
Tijden: 1.27-1.24-1.24-1.22-1.24-1.22-1.22-1.21-1.19-1.18

vrijdag 20/9: fietsen rust
Nog steeds niet helemaal fit, nog steeds wat moe. Net als woensdag maar even een complete sport-rustdag genomen. Zondagochtend maar weer fietsen met de Beverbikers.

zaterdag 21/9: duurloopje
En dat was nummer 4 van deze week! Een lekker progressief duurloopje van 5'10" naar 4'04" (gem 4'24/km). In totaal 11,4 km. In het begin liep ik wat stroef, maar het ging steeds beter en lekkerder.
De dag was al goed begonnen. Kane zijn team speelde vanmorgen een fantastische wedstrijd. Alsof het team al maanden samenspeelde en alsof het voor de jongens al heel gewoon was om 11 tegen 11 te spelen. Het was de eerste wedstrijd voor dit team en voor 10 van de 12 jongens de eerste keer dat ze 11 tegen 11 speelden. Het plezier en de teamgeest spatten er vanaf: heel leuk om te zien!

zondag 22/9: fietsen
Na een week niet fietsen, had ik er weer zin in. Het was prachtig nazomers weer: rond de 20 graden en volop zon. Maar ook wel een aardig windje uit het oosten. Dat laatste is met een groepje niet zo'n punt. En dus werd er een mooie rit gereden: 100,3 km in 32,5 km/u. Op zich lag het tempo helemaal niet zo hoog, maar Mark gaf vanaf de Forbo-fabriek (dan is het nog 20 km) vol gas. Ik moest alles op alles zetten om mee te kunnen. Ik voelde dat Sjoerd in m'n nek zat. Wat er verder nog aan hing: geen idee, ik had m'n handen vol aan het tempo van Mark! Wel lekker, hoor. Ik houd wel van "even lekker rammen". Na een poosje merkte ik dat het stil achter me was geworden. Ik durfde even om te kijken en zag ... niemand meer. Ik kon sporadisch de kop overnemen, al was het maar om Mark wat rust te gunnen, maar meer zat er niet in. Maar ja, "die gek" ging ook tegen de 40 km/u! Vanaf pontje Buitenhuizen gingen we met een bocht naar rechts en wist ik dat we de wind weer mee hadden. Toen kon ik wat op adem komen. Dacht ik. Want met wind mee kon Mark natuurlijk harder gaan, haha! Thuis moest ik echt even flink bijkomen. "Mark, bedankt!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten