Pagina's

woensdag 21 mei 2014

weerstand

Toen ik gisteravond m'n fiets uit de garage haalde, voor een rondje fietsen met Marco, merkte ik dat m'n achterwiel blokkeerde. De schijfrem zat tegen m'n wiel aan. En dat is geen kwestie van even wat losser zetten en rijden maar. Gelukkig was een paar garagedeuren verderop één van onze handige buren aan een auto aan het sleutelen en ik vroeg hem even naar de rem te willen kijken. Hij heeft 'm los gehaald, schoongemaakt en ingevet, maar de kwaal bleef. Ik besloot om het toch maar te gaan proberen.

En dat betekende 2 uur met weerstand rijden. Toch een soort heuveltraining, haha. Ik was blij dat Marco mee was: kon hij mooi het kopwerk doen! En zo kwam ik toch weer thuis met een mooi rondje achter de rug. Op en neer naar Egmond.
Had ik niet verwacht, omdat ik er de hele dag vanuit ben gegaan dat het zou gaan regenen en onweren. Maar dáár werd ik pas om 2.00 uur 's nachts wakker van!
http://www.strava.com/activities/143596935

Vanmorgen hem ik m'n mtb naar Presto (waar hij gekocht is) gebracht. Het kwam mooi uit, omdat de fiets aan een servicebeurt toe was.
- de fiets wordt weer even nagelopen,
- de rem wordt gerepareerd,
- van m'n stuur wordt aan beide kanten 1,5 cm afgezaagd,
- en vrijdag bij het ophalen wordt mijn "zit" nog even bekeken.

Het betekent wel dat ik morgenavond niet met Marco en Conrad mee kan fietsen. Zij gaan een rondje op de mtb en ik op de racefiets. Is niet erg, vrijdag heb ik m'n mtb terug en kunnen we zondag weer gezamenlijk op pad!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten