Pagina's

zondag 25 januari 2015

knie

Vanaf 14 januari zit ik met m'n rechterknie in m'n maag. De zwelling was na een aantal dagen weg, maar de knie voelde nog niet goed om te gaan rennen. 

Was het een idee om naar de dokter te gaan? Nee, ik zou niets nieuws te horen krijgen. In april 2013 was ik vanwege de knie bij de dokter geweest en toen zei hij dat ik als gevolg van gewrichtsslijtage af en toe last van de knie kan krijgen. En dat ik de situatie dus simpelweg moeten accepteren. Zie: http://joartrent.blogspot.nl/2013/04/knie.html
Neem gas terug als dat nodig is, rust als het moet en ga rennen als het kan. Voor de afgelopen 14 dagen was het ... 'rust'.

Door die gedwongen rust (vanwege de knie, maar ook door een griepje) zijn de scheenklachten verdwenen. Mijn kuiten, achillespezen en scheenbenen voelen inmiddels allemaal goed. Da's een prettige bijkomstigheid. Het was vooral weer 'n kwestie van nog 'even' wachten tot de knieklachten helemaal weg zijn.

En vanavond wilde ik het eigenlijk wel weer eens proberen. En dus trok ik m'n schoenen aan en ging ik. Even naar de randweg en weer terug: 5 km. Het viel me niet tegen. 
- Achillespezen: niet gevoeld.
- Kuiten: niet gevoeld.
- Linker scheenbeen: niet gevoeld.
- Rechterknie: heel licht gevoeld (½:10)
fitheid V
achillespezen V
kuiten V
linkerscheenbeen V
rechterknie ½
Goed, dit kan ik dus aan. Mooi om te weten. Komende weken kan ik hier hopelijk op doorborduren. Als het even kan, loop ik weer heerlijk wat korte duurloopjes in de duinen.



2 opmerkingen:

  1. Peter Aardenburg30 januari 2015 om 15:45

    En, heb je deze week nog gelopen?
    Of vond je het even te koud. Ik hoop dat je achteraf niet
    weer last heb gekregen van je knie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb woensdagochtend in de duinen gelopen, klein half uurtje. M'n knie is wat instabiel, momenteel, waardoor ik niet echt kan trainen.

      Verwijderen