Pagina's

zaterdag 12 maart 2016

2016 week 10

maandag en dinsdag: 2 rustdagen.

woensdag: duurloopje.
Een duurloopje vanaf de Kennemers. Het was zowaar weer licht en dus kon ik de polder in. Over de Sint Aagtendijk die overgaat in de Genieweg. Je kunt daar langs de dijk over asfalt, maar ook letterlijk over de dijk. In het laatste geval loop je onverhard. Over de dijk vind ik leuker. Op het moment dat ik de dijk op ging, stopte er een auto. De bestuurder toeterde naar een kudde schapen op de dijk. De kudde kwam meteen in beweging. De bestuurder zei dat ze de schapen ging voeren. De schapen zagen mij eerder en stopten bij mij. Dus stopte ik ook even. Toen ik weer verder ging rennen, gingen ze achter mij aan. Ik werd achtervolgd door een kudde schapen, haha! Pas bij het volgende hek (waar ik overheen kon en waar de schapen dus niet verder konden) keerden de schapen en kon ik lekker m'n rondje vervolgen. Was leuk!
https://connect.garmin.com/modern/activity/1078849805

donderdag: 6*1000m (p500m)
Heerlijk aan intervalwerk gedaan. Het was een mooie test richting Spaarnwoude komende zondag. De 1000-tjes gingen in 3.54, 3.50, 3.40, 3.39, 3.38, 3.35 (gemiddeld 3.43). Mooi qua opbouw, steeds iets vlotter. Maar het ging niet gemakkelijk.
Wel voelde het als "net op tijd voor zondag" na de afgelopen weken toch niet echt super te hebben gelopen.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1080017166

vrijdag: duurloopje
Tussen gisteren en zondag in nog even een rustig duurloopje. Lekker ontspannen gelopen, de 1000-tjes nog wel wat voelbaar. Morgen hooguit nog even een half uurtje m'n schoenen voor zondag inlopen en dan ben ik er klaar voor. Zonder echt een idee te hebben waartoe ik in staat ben. Een paar weken geleden zou ik hebben gedacht aan 37 à 38 minuten. Nu lijkt me een 39-er het meest realistische om vanuit te gaan. Dat betekent 3'54" per km. Ik wil proberen te starten op 3'50".
https://connect.garmin.com/modern/activity/1080978881

zaterdag: rustdag
Toch besloten om vandaag niet te gaan rennen. Welk voordeel zou ik immers nog halen uit het "even inlopen van de schoenen"? Te weinig. Rust voor de benen leek me nuttiger. Ondanks het prachtige weer.
Wel alvast de kleren voor Spaarnwoude morgen klaargelegd. Om 9:15 uur word ik opgehaald door m'n "oud" trainer bij Dem, Bert. Gezellig!

zondag: wedstrijd
Zie verslag Spaarnwoudeloop:
http://joartrent.blogspot.nl/2016/03/spaarnwoudeloop-16.html
https://connect.garmin.com/modern/activity/1083094964

Geen opmerkingen:

Een reactie posten