Pagina's

zondag 20 maart 2016

2016 week 11

maandag: rustdag

dinsdag: rustig loopje
Normaal gesproken zijn dinsdag en donderdag m'n trainingsdagen. Op die dagen wil ik dan tempo- of intervalwerk doen. Maar nu niet: het leek me niet verstandig na de Spaarnwoudeloop van afgelopen zondag. Ik heb dus niet getraind. Wel heb ik rustig (héél) rustig gelopen gelopen: noem het "de motor laten draaien".
Voorheen ging ik dinsdag ná een zondagse wedstrijd gewoon weer trainen, en vaak kwamen juist in die week de blessures.
Ik had na zondag nergens last van: niet eens spierpijn. Toch hield ik me aan het vooraf bedachte plan om voortaan na een wedstrijd 3 dagen m'n gemak te houden.
Wel heb ik met de groep van Martin meegelopen, maar ergens midden in de groep en uiteindelijk zelfs achteraan. Waarom met de groep en niet een rustig duurloopje alleen? Omdat ik er zin in had. Ik wilde niet alleen lopen, maar even onder de mensen zijn. Donderdag ga ik weer 'echt' trainen.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1086440833

woensdag: rustdag

donderdag: 16*400m (p=200m)
Een heerlijke training in de week na een wedstrijd. De 400-tjes gelopen met de focus op soepel lopen. Ik lie ze gemiddeld in 88 seconden, prima. Deze aanpak (na een wedstrijd een rustige dinsdag en een soepele donderdag) bevalt me wel en houd ik er in. Ik merkte echt nog wel dat ik zondag stevig heb doorgelopen. Maar dat mag. Deze week verder volmaken met duurloopjes en volgende week pas weer een lange(re) intervaltraining.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1088750092

vrijdag: easy duurloopje
Kane voetbaltrainen, ik een rondje rennen.
Heerlijk om doordeweeks weer niet in het donker te lopen. Zo'n zin in de zomertijd!
https://connect.garmin.com/modern/activity/1089796319

zaterdag: rustdag

zondag: lange duurloop
Vanmorgen een heerlijke duurloop gelopen. José had de auto nodig en dus ging ik vanuit huis lopen. Naar Wijk aan Zee, via het Paasdal naar het strand. Daarna door de duinen richting Oudendijk, met aardig wat klimmetjes meepikken. Vanaf de Oudendijk over de weg weer naar huis. Het was prima loopweer: niet zo warm, nauwelijks wind en, oké, een beetje motregen.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1091992901

Geen opmerkingen:

Een reactie posten