Pagina's

vrijdag 22 april 2016

Na de DCD

Oké, vorige week een succesvolle DCD. En nu? Nou ... even wat gas terug.
Een piekweek op school en een linker achillespees die niet helemaal fris is, zijn daar de oorzaken van. En dus is deze week een rustweek.
Omdat mijn hoofddoel de marathon van Amsterdam in oktober is en blijft, wilde ik deze week eerst weer helemaal hersteld zijn, alvorens de hardloopschoenen weer aan te trekken. Dat hersteld zijn geldt uiteraard voor m'n achillespees, maar ook de rest van m'n lijf heeft even rust nodig. Nou ... wat een heerlijk idee dat vandaag m'n laatste werkdag was vóór de meivakantie!
Na deze week wil ik weer verder gaan met waar ik gebleven was! Dat betekende de afgelopen tijd zonder schema naar een pr op de 10 km toewerken. Voor de komende periode betekent het het toewerken naar de Marquetteloop in juni (21,1 km). En ook nu zonder schema. Zonder schema, maar met regelmaat! Dat dan weer wel.
Nog één keer DCD
Maandag ben ik bij Sanne langs geweest. Sanne was zaterdag tijdens de DCD-loop winnares bij de 10 km voor de dames Daarnaast heeft ze haar eigen fysiotherapiepraktijk: http://www.praktijkwestertuinen.nl/. En ben ik even blij dat haar bedrijf aanwezig is op het hardloopshirt van Project2uur59: ik kon maandag meteen bij Sanne terecht voor mijn achillespees! Volgens haar was er geen echt probleem. Wel drukte ze me op het hart vooral door te blijven gaan met de core oefeningen. En er gingen een paar naaldjes in m'n kuiten: ter preventie.
En ja ... ik weet echt wel dat ik een risico(tje) nam tijdens de DCD-loop. Het parcours was zeer bochtig! Maar ja ... hoe vaak komt het voor dat ik m'n pr kan aanvallen? Het was het risico(tje) meer dan waard!
In het verleden ging ik na een dergelijke wedstrijd stug verder met het trainingsprogramma, nu geef ik toe aan vermoeidheid en kwaaltjes. wellicht dat ik juist (mede) daardoor al bijna 12 maanden niet meer geblesseerd ben! Zonder me druk te maken om vormverlies, progressie, enzovoort. M'n progressie zit 'm simpelweg in het heel blijven. Zo ook de vorm.
Bijkomstig voordeel nu is dat er door de rust weer even tijd is voor een lekker wijntje met een heerlijk Frans kaasje! Cheers!

2 opmerkingen:

  1. Peter Aardenburg23 april 2016 om 15:21

    Dat was echt een toptijd afgelopen zaterdag, en nu op naar de Marquetteloop.
    Wat moet dit worden???? weer een PR of ben je met een tijd van 1.24.24 ook tevreden?
    Je snelheid is er, nu nog je omvang!
    Let op, veel harder hoeft niet voor Amsterdam. De tweede halve marathon mag dan in 1.35.35. Hou je wel in de gaten, dat bij een tempo van afgelopen zaterdag je toch een lichte blessure hebt? ( en dit is eigenlijk helemaal niet nodig) Succes op de Marquetteloop

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties

    1. Een 36-er was/is in aanloop naar Amsterdam inderdaad niet nodig. Maar wat was ik er blij mee. Voor mij een echt hardloop hoogtepunt. Had ik niet willen missen. Bij de Marquetteloop zal ik echt never nooit 2e kunnen worden. En een eindtijd daar is afhankelijk van vele factoren : wind Noordermaatweg, mede lopers, eigen vorm, etc. Eerlijk gezegd ben ik daar nu nog niet mee bezig. Heb al 3 jaar geen halve gelopen. Eerst inderdaad de omvang wat opschroeven. Wat al een klus op zich wordt, haha. In Heemskerk wil ik lekker onbevangen lopen en dan vervolgens zien wat wel/niet kan. Denk in ieder geval niet dat ik dan nog dezelfde risico's zal nemen als tijdens de DCD.

      Verwijderen