Pagina's

zondag 3 april 2016

2016 week 13


maandag: 5*2km (p=1km)
Héérlijk, de zomertijd is weer begonnen! Het weer zou vrij slecht zijn deze dagen. Jammer, want tijdens het lange Paasweekeinde is mooi weer wel gewenst, natuurlijk. Maar achteraf viel het allemaal reuze mee. Gisteren kon ik al in het zonnetje naar Castricum rennen en ook vandaag liet de zon zich toch nog zien. Wel stond er héél veel wind, maar dat is niet meer dan een extra reden om in de duinen te gaan lopen. Vandaag samen met Jacco ons off road rondje met de bekende klimmetjes en de stukken met mul zand weer gelopen. Alleen wel anders deze keer. We maakten er een echte training van: 5x 2km met pauzes van 1km [5*2km (p=1km)]. Dit, omdat we vandaag eigenlijk mee zouden doen aan de Lionsloop in Bloemendaal. Deze training was een prima alternatief! En met de vorm is niets mis, bleek vandaag maar weer. Al met al tóch weer zo'n Paasweekend waar je gelukkig van wordt; "leve de lentekriebels!"
https://connect.garmin.com/modern/activity/1102298594

dinsdag: rustig duurloopje
Vanmiddag een kort en rustig duurloopje gelopen. Vaak noemen lopers een loopje als deze een 'herstelloopje'. Ik heb wat moeite met die benaming. Als ik echt moet herstellen van een training als die van gisteren, dan betekent dat géén lopen. Ik zie het rondje lopen van vandaag meer als 'even de motor draaiende houden'. Alhoewel ik dat eigenlijk ook een wat suffe naam vind. Ik kón vandaag niet eens méér of harder lopen dan dit korte, rustige rondje: m'n benen waren nog wat vol van de intensieve loop met Jacco gisteren. Ook had ik aan het lopen van gisteren onder m'n linkervoet een flinke blaar van 2 bij 2 cm overgehouden. Maar met het onverwacht mooie weer van vandaag was het toch lekker om even een stukje te rennen.
En nu lekker met de beentjes omhoog naar Engeland - Nederland kijken.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1103554941

donderdag: 1-2-3-2-1km (p=1km)
Gisteren second skin pleisters gekocht om over m'n blaar te plakken, in de hoop dat ik er mee zou kunnen lopen. Dat ging prima. Ik had er tijdens het lopen geen last van. Wat een heerlijke training kon ik er zelfs van maken, zeg! De snelle kilometers gingen in 3'49" gemiddeld. Doordat het weer langer licht is, kon ik lekker door de duinen rennen. Wel bleef ik verhard lopen, omdat ik de snelle kilometers wilde maken. Dat lukte prima. Ik heb het gevoel dat het met de vorm nog steeds goed zit. Wel zo prettig, over ruim een week loop ik de 10 km in Krommenie en de week erop is onze thuiswedstrijd; de DCD-loop.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1106477760

zaterdag: rustig duurloopje
Morgen staat er weer een lange rustige duurloop (de zogenaamde LSD) op het programma. Dit keer niet door de duinen, maar verhard naar het Uitgeestermeer.
Vandaag wilde ik toch een rondje rennen en dus werd het met het oog op morgen een kleine ronde.
Gedurende de eerste kilometers was ik wat misselijk: geen idee waar dat vandaan kwam, maar na een km of 4 trok dat weg en kon ik er toch een lekker rondje van maken. Wellicht kwam het omdat het vergeleken met de vorige weken wat warm (en zelfs wat benauwd) was, maar dat is gissen. Hoe dan ook ... ik kan weer ruim 10 km bij het totaal bijschrijven.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1108581082

zondag: lsd 30 km
Om 9:00 was het verzamelen bij de Vomar in de Broekpolder. Ik besloot om daar naartoe te rennen. Dat betekende sowieso 2*3=6 km extra. Bij de Vomar had ik met een aantal leden van de loopgroep van Martin van Noort (Arjan, Paul en Martin zelf) afgesproken. En Jacco en Frank gingen ook mee. Project2uur59 dus met 3 man vertegenwoordigd! Ik wist dat ik met een duurloop van 25 km op een weektotaal van 80 km uit zou komen. Een weektotaal dat ik alleen ooit heb gehaald in de voorbereiding op de marathon van 2010. Het zegt wel iets dat ik een dergelijk kilometeraantal weer aan kan, natuurlijk.
Uiteindelijk liepen we met z'n 7-en (ook Martijn uit de loopgroep van Martin meldde zich) bij de Vomar weg, voor een prachtig rondje! We liepen in een relaxed kletstempo. Dat was ook de bedoeling: het "moest" een gezellig rondje worden. En dus was het allemaal prima te doen. Vanaf km 20 ging het tempo licht omhoog. En, shit, na 24 km voelde ik opeens (echt plotseling) m'n rechterkuit opspelen. En dus moest ik even stoppen om te rekken. Daarna kon ik wel verder, maar in een lager tempo. Gek, maar dat laatste vond ik niet eens vervelend: ik merkte namelijk óók dat ik weer moest wennen aan de afstand! Ik gaf het al aan: het is 6 jaar geleden dat ik 30 km heb gelopen. Terug bij de Vomar besloot ik om niet naar huis terug te rennen, maar om me door Martin thuis af te laten zetten.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1110149550
Martin schreef trouwens een veel mooier stuk over vandaag dan ik:
https://martinvannoort.wordpress.com/2016/04/03/rondje-uitgeest/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten