Pagina's

maandag 24 september 2018

2018 week 39 #10.000km

De teller staat op 9865 km, van oktober 2017 t/m september 2018. Deze week is de laatste septemberweek en ik wil uiteraard minimaal 135 km fietsen. Want wat een mijlpaal bereik ik dan: 10.000 km! Zie: jaartotaalfietsen. Wat weer betreft wordt het een droge week, wat de kansen alleen maar vergroot. Waarschijnlijk fiets ik maandag, woensdag, vrijdag en zondag. Dat zou betekenen dat ik woensdag of vrijdag de mijlpaal daadwerkelijk kan bereiken. Hoe hoop ik dat de sportweek eruit zien? Ma fietsen, di rennen, wo fietsen, do rennen, vr fietsen, za rennen, zo fietsen.
maandag 24/9: fietsen (mtb)
Tijdens de voetbaltraining van Kane weer zo'n leuk slingerrondje gereden op de mtb in de buurt. Na de 51 km van vandaag ben ik nog 84 km verwijderd van de 10.000 km.
https://connect.garmin.com/modern/activity/3040195684

dinsdag 25/9: intervaltraining of duurloopje rust
Het plan was 2k, 10*400m (in 90") p=200m, 2k. Op gevoel, niet per se snel. Lichtvoetig, soepel.
Maar daar kwam niets van terecht. Ik was namelijk vergeten dat vanavond de informatieavond Havo 2 op het Kennemer College was. Daar moest ik natuurlijk toch wel even naartoe. Morgen maar weer fietsen.

woensdag 26/9: fietsen (racefiets)
Uit school meteen boodschappen gedaan, gegeten, soep gemaakt voor vanavond en een cadeautje voor Frank gekocht. Vanavond zou ik met de "groep België" bij Frank op ziekenbezoek gaan. Dus kon ik vanavond niet fietsen, maar heb ik aan het begin van de middag mooi tijd vrijgemaakt voor een middagrondje. Het was zonnig en er stond een stevige zuidwester. Meer omstandigheden voor de racefiets dan de mtb voor een rit op de weg. Ik kwam thuis na 85 km. En dat was géén toeval! Ik wist dat ik nog 84 km nodig had om de 10000-km te bereiken! En dat is dus gelukt! Nu hoef ik niet meer te 'wachten' tot vrijdag, haha!
https://connect.garmin.com/modern/activity/3044627846

donderdag 27/9: intervaltraining of duurloopje rust
Het plan is: 2k, 6*1000m (in 3'45") p=400m, 2k. Op gevoel, niet per se snel. Lichtvoetig, soepel.
En weer een streep door de hardloopplannen. Ik was vandaag wat moe en had geen zin. Ben lekker met José, Kane en Luna naar het strand gegaan. Voor Luna een primeur. Ze vond het fantastisch. Ik heb 'r getild naar en van het strand. Eenmaal op het harde zand, kon ze los. Nou ... en "los" ging ze: wat heeft die heerlijk rondgescheurd! Het dreigt niet echt een goede hardloopweek te worden zo. Ach, so be it.

vrijdag 28/9: duurloopje
Rennen, fietsen of niet sporten: vooraf maakte het me niet uit. Aan het einde van de dag zou ik nagaan waar ik het meest behoefte aan zou hebben. Het werd hardlopen, omdat ik al ruim een week niet heb gerend. Heerlijk even "vrijheid blijheid"!
https://connect.garmin.com/modern/activity/3049818405

zaterdag 29/9: lange duurloop rust
Vanmorgen moest Kane al om 8.30u voetballen. Dat betekende 7.45u aanwezig zijn bij Dem en dus 7.00u opstaan. Kane en zijn ploeggenoten speelden een prima wedstrijd. Waarschijnlijk waren ze fitter dan ik, want ik had geen energie meer om zelf te gaan sporten. Met José nieuwe kleren gekocht. Gezellig!

zondag 30/9: fietsen (racer)
De afgesproken rit van 70 à 80 km werd een rit van 124 km. Hoe goed kennen wij de route, haha! De bedoeling was Ursem, Hoorn, Edam, Purmerend en terug. Maar telkens sloegen we maar niet af naar Purmerend en reden we langs het IJsselmeer naar Monnickendam en zelfs naar Amsterdam. Toen werd het via Zaandam naar huis, ipv via Purmerend.Was wel een heerlijk zonnig rondje. De wind was wat vervelend, maar ook wel weer een uitdaging om zo strak mogelijk tegenin te blijven rijden. Met zo'n groepje van 4 (Marco, Mark, Marcel en ik) ging dat prima! 's Middags ging ik naar de manege: naar Robin kijken, die een wedstrijd had. Wat zat ze prachtig op het paard en wat deed ze het goed!
https://connect.garmin.com/modern/activity/3053980974

weekoverzicht
September zit erop. En ... ongelooflijk ... het is met 24x sporten de maand geworden waarin ik het minst aantal keer heb gesport! In 2017 was augustus met 22x de maand waarin ik het vaakst sportte! Ook heb ik in deze september m'n fietsmaandrecord van 1063 km aangescherpt tot 1069 km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten