Pagina's

maandag 1 oktober 2018

2018 week 40 #oktober

vooraf
Hopelijk een week, zoals beschreven in het stukje winterschema18-19. Ik wil 3x fietsen en 3 à 4x rennen.

maandag 1/10: fietsen (mtb of Tacx) duurloopje
Het was een echte herfstdag: bewolkt, regen en wind. Geen weer om er eens even lekker op uit te trekken, wat mij betreft. Daarom leek me een uurtje "Tacxen" aantrekkelijker dan buiten te sporten. Na het avondeten, ging ik even een uurtje relaxen (boekje lezen). En toen was het droog ... en besloot ik toch even naar buiten te gaan. Even een half uurtje rennen. Niets zo veranderlijk als een mens, hè.
https://connect.garmin.com/modern/activity/3057407144

dinsdag 2/10: duurloopje
Het werd , net als gisteren, "gewoon" even een kort stukje rennen. Na een werkdag is het actief tanken van energie prettiger dan trainen. Het lopen ging steeds beter, gemakkelijker, soepeler en sneller. De laatste km kon ik lekker doortrekken in 3'50". Om 22.00u zat ik gedoucht voor de tv, voor de tweede helft van de Champions League wedstrijd Bayern München - Ajax.
https://connect.garmin.com/modern/activity/3060007476

Woensdag 3/10: fietsen (racer)
Op m'n vrije dag lekker gefietst. Het rondje dat we zondag hadden willen rijden. Nu ben ik wél meteen richting Purmerend gegaan, haha! Keerpunt was Avenhorn.
https://connect.garmin.com/modern/activity/3061157896

donderdag 4/10: duurloopje
Ik had niet zo veel zin. Maar ik had nóg minder zin in een avondje "bank-hangen". Dus ging ik toch even naar buiten voor een rustig duurloopje van 30 minuten. Het werd bijna een rondje mindfulness rennen. Gedachten op nul en gaan: alleen maar bezig zijn met het rennen zelf. Hier en nu.
https://connect.garmin.com/modern/activity/3064876404

vrijdag 5/10: duurloopje of  fietsen (racer, mtb of Tacx)
Aan het einde van de werkweek nagaan waar ik behoefte aan heb: fietsen, rennen of rust.
Wow, wat een fantastisch mooi weer was het vandaag! Daarom ging ik om 16.00u van school naar huis en zat ik om 16.30u op de racefiets. Op en naar naar Bergen aan Zee. Prachtig! En wat ging het fietsen lekker, zeg! Genieten met hoofdletters!
https://connect.garmin.com/modern/activity/3066780436

zaterdag 6/10: lange duurloop rust
Ik had vandaag geen zin. Vanmorgen met Kane meegegaan naar Badhoevedorp, waar zijn team een uitwedstrijd tegen Pancratius speelde. Heerlijk in het zonnetje en 2-10 gewonnen. We waren pas om 12.30u thuis. Even lekker lunchen met z'n allen en daarna ging ik boodschappen doen. 's Middags had ik mooi de tijd om eens een nieuw recept uit te proberen. En na het eten was het lekker relaxen. Prima zo.

zondag 7/10: fietsen (racer of mtb offroad)
Vanmorgen reden Marco, Marcel en ik om 8.30u weg vanaf de Bareel. Voor wat een zonnig en prima fietsrondje werd. We reden het rondje dat ik afgelopen woensdag had gereden: Marcel moest uiterlijk 11.30u thuis zijn.  Met zń drieën konden we een strak tempo rijden en kwamen we met 87 km thuis, in 33,6 km/u gemiddeld. Het gezamenlijke stuk van 79 km ging zelfs in 34,0 km/u. Fantastisch natuurlijk, zo in oktober! Het ging vrij gemakkelijk. Marco schreef in onze groepsapp: "Ik had helemaal niet het gevoel dat we zo hard gingen." Dat geeft aan dat de vorm goed is. 's Middags lekker gewandeld met de Knollies (in oktober in korte broek!!) en 's avonds bleven de Knollies eten: gezellig! Ik had een stoofgerecht in de slowcooker gemaakt.
https://connect.garmin.com/modern/activity/3070723111

Geen opmerkingen:

Een reactie posten