Pagina's

maandag 22 oktober 2018

2018 week 43 #herfstvakantie

vooraf
Vorige week was ik niet fit en werd het geen goede sportweek. Op het rennen maandag en fietsen zondag na. De foto rechts is van zaterdag. Ook toen ging het niet geweldig, maar het mooie strandweer vergoedde alles. Wat was dat genieten! Nu is de herfstvakantie begonnen en hoop ik weer te kunnen genieten. Meestal is een vakantie week de uitgelezen mogelijkheid om een nieuw project goed op te starten. Vaak noem ik een vakantie ook wel mijn "trainingskamp", haha! Hopelijk wordt deze week dan ook echt een week, zoals beschreven in het stukje 10kmbinnen36minuten. En dus niet meer zoals in het stukje winterschema18-19. Naast het rennen, hoop ik ook te kunnen (blijven) fietsen. Zeker op de woens- en zondagen haal ik daar heel veel voldoening uit.
22/10 maandag: duurloopje
Samen met Kane Jort naar huis gebracht. Jort had een nachtje gelogeerd bij ons. De mannen op de fiets en ik rennend. Was best even leuk, met Kwebbel & Kwebbel achter me aan.
https://connect.garmin.com/modern/activity/3108929260

23/10 dinsdag: intervaltraining rust
Ik had geen zin om te sporten. Heb de garage opgeruimd, ben naar de bieb geweest en heb heerlijk gelezen. Eigenlijk óók een echte herfstvakantiedag.

24/10 woensdag: fietsen rust
Vanmorgen het boek uitgelezen, waar ik gisteren in was begonnen: "Het eeuwige gezeik" van Giphart en Kluun. Gelukkig weet ik nu waarom we nooit wereldkampioen voetbal werden, weet ik nu dat we het in 2022 wel worden en weet ik nu waarom we het in 2022 worden. Vermakelijk.
Oftewel: ik had vanmorgen wéér geen zin om vroeg op te staan en om te gaan fietsen. 's Middags ging ik klussen in de nieuwe woning van m'n moeder en Piet. Van 14.00 tot 17.30. Thuis douchen en eten en daarna had ik geen zin meer om me nog ergens druk om te maken. Het werd een avondje film kijken met José.

25/10 donderdag: intervaltraining fietsen (mtb offroad)
Vanmorgen met Co een offroad rondje door het bos gereden. Lekker relaxt. De paden waren droog: Co kon dat beter aan dan ik. 's Middags thuis geklust met José: de muren van de gang gewit. En 's Avonds eindelijk "Eight days a week" gekeken. Deze stond al een poosje op mijn lijstje en eindelijk heb ik 'm dus gezien. En ja, dan zit ik er weer helemaal in, hoor. Beatlemania!
https://connect.garmin.com/modern/activity/3114665326

26/10 vrijdag: fietsen (mtb offroad)
Offroad rondje door het bos met mr. Techniek Sjoerd. Het ging heel wat beter dan gisteren. Iets minder spanning in de banden en ik reed veel beter over de zandstukken, daar waar het gisteren achter Marco aan nog ploegen was. En ... ik voelde me voor het eerst deze week weer 100% fit. Ook niet vervelend, natuurlijk. 's Avonds had ik nog meer dan voldoende energie om allerlei baksels voor Robins verjaardag morgen te maken.
https://connect.garmin.com/modern/activity/3116845026

27/10 zaterdag: lange duurloop rust
Robin is jarig: vandaag 13 jaar geworden. Hieperdepiep Hoera!! Gisteravond en vanmorgen waren we druk met de voorbereidingen op vanmiddag. Van sporten kwam niets meer terecht. Had ik ook wel een beetje verwacht.Vanaf 15.00u kwam er visite. Familie en vrienden. Tijd voor een borrel en een lekker hapje dus. Omdat ik morgenochtend om 8.30u heb afgesproken om te fietsen, besloot ik om een alcoholvrij biertje te drinken. Net zo gezellig, maar ik bleef er uiteraard fitter door. Leuk om te lezen: alcoholvrij bier is gezond! Zie: alcoholvrij-bier-gezond. Hoe dan ook veel minder ongezond dan alcoholhoudend bier en frisdrank. Proost!

28/10 zondag: fietsen (racer)
Mooi weer: redelijk zonnig en droog. Maar wel koud. We (Marco, Marcel, Sjoerd en ik) vertrokken om 8.30u vanaf de Bareel. Vannacht een uurtje langer kunnen slapen. Tegen de kou waren we goed gekleed (gevoelstemperatuur was -2 graden). De snijdende wind was best een dingetje. Brrrr. Toch weer mooi ruim 100 km gereden met een gemiddelde van > 32 km per uur. Net als vorige week met z'n vijven kop over kop, alhoewel ik minder sterk was. Mijn aflossingen waren iets korter dan gebruikelijk. Gelukkig reden Marco, Eric en Marcel ijzersterk!
https://connect.garmin.com/modern/activity/3121471586

weekoverzicht
Zoals gezegd: meestal zijn vakanties bijna trainingskampen te noemen. Maar dat ging niet op voor deze vakantie. Ik was aan het begin van de week nog steeds niet helemaal fit en heb de eerste dagen vooral gebruikt om weer fit(ter) te worden. In een voor mijn doen topjaar als deze, mag een weekje wat minder echt wel. Ik heb nog geen week van minder dan 4x sporten gehad in 2018.
Van mijn 10kmbinnen36minuten plannetje is vooralsnog niet veel terecht gekomen. Vooral het intervallen blijf ik voor me uit schuiven. Waar komt dit uitstelgedrag toch vandaan? Goede vraag, waar ik niet zo snel een antwoord op heb. Ik weet dat ik het leuk vind om te doen, maar ergens is er een drempel die me weerhoudt om er mee te beginnen. In 2016 was het allemaal geen probleem. Wellicht heb ik toch minder zin om echt te trainen, dan ik zelf dacht. Als dat de conclusie is (ik twijfel nog), is dat niet erg: dan ga ik lekker verder met afwisselend rennen en fietsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten