Pagina's

maandag 4 februari 2019

2019 week 06 #flownotforce

vooraf
De laatste tijd is dat een beetje zoals ik er in sta: "flow, not force". En dat is wel zo lekker: het zorgt voor sporten op een ontspannen wijze.

maandag 4/2: rust
Vandaag was een "let it go". Ik had geen zin om te gaan sporten.

dinsdag 5/2: baantraining
Lol hebben op de baan, daar is het me om te doen. En tijden? Ach, ik zal ze noteren, maar ze zijn niet meer zo belangrijk voor me als voorheen. Rennen, free as a bird: dát is het!
En lol had ik! Op het programma stond 8*1000m met p=200m. Serious business: niks lol aan, zou je denken. Maar niets was minder waar. De eerste twee 1000-tjes waren nog wat aftasten, maar daarna kon ik in een heerlijk "flow, not force" tempo doorstampen. En dan heb ik lol, echt waar! En natuurlijk begon ik het vanaf 1000-tje nummer 6 wel wat te voelen. Gek, hè. De 1000-tjes gingen in: 3.58, 3.45, 3.38, 3.37, 3.34, 3.34, 3.37, 3.33. 
(En natuurlijk vond ik het best gaaf dat ik de meeste 1000-tjes onder de 3.40 wist te lopen.)


woensdag 6/2: rust
Vandaag heb ik thuis gewerkt aan de adviezen voor de groep 8 leerlingen. Dat kon, omdat ik toch geen klas had. Op een regenachtige dag. Dat kwam prima uit, dus. Ook had ik tijd zat om te sporten. Omdat het regende, had ik geen zin om te fietsen. Ook in fietsen op de Tacx had ik geen zin. En rennen wilde ik niet: even een dagje rust na de training van gisteren. Wat dan wel? Wandelen met José en de honden en daarna lekker op de bank een film kijken.

donderdag 7/2: baantraining
Na een lange dag, was ik eigenlijk te moe om te gaan rennen. En dáár komt dan het voordeel van een groepstraining om de hoek kijken. Ik ben tóch naar de baan gegaan. Op de fiets, deze keer. Waar ik normaal gesproken rennend heen (en na de training ook terug) ga. Van ons cluppie waren Rowdy, Dave, Jeroen en Jacco aanwezig. Op donderdag staat meestal het kortere werk op het programma. Zo ook vanavond: 5*400m (p=200m), 5*300m (p=100m), 5*200m (p=200m) sp=400m. 
- 400-tjes: 1.28, 1.25, 1.22, 1.19, 1.19. Lekker vlot.
- 300-tjes: 0.58, 0.58, 0.58, 0.58, 0.58. Gaaf, allemaal in hetzelfde tempo.
- 200-tjes: 0.38, 0.37, 0.38, 0.38, 0.38. De minst lekkere serie.

vrijdag 8/2: rust
Een avondje lekker niksen. En net als woensdag, leek het me voor de benen niet verkeerd om niet te gaan rennen.

zaterdag 9/2: offroad duurloopje
Vanmorgen om 11.00u naar de duinen gegaan. De zon scheen en er stond een harde wind. Vandaar de duinen: daar kon ik nog enigszins beschut lopen. Maar zelfs tussen de bomen werd ik af en toe bijna omver geblazen, haha. Toch weer lekker 12 km gelopen.

zondag 10/2: tempoloopje
Met José, Kane en de honden naar het strand. Ik kon even lekker rennen, terwijl de anderen gingen wandelen. Ik heb 2 x 2½ km in 3'58"/km gelopen, met een pauze van 1 km rustig lopen. Met in- en uitlopen kwam ik tot 9,5 km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten