Pagina's

maandag 21 oktober 2019

2019 week 43 #Strandenduinloop

vooraf
Herfstvakantie en zondag de eerste Strand- en duinloop in Castricum.
maandag 21/10: fietsen (Tacx)
D1 van 33 km (in precies een uur). Met per 3' een sprint van 25" volle bak. En 1x 6' weerstand, waarvan de laatste minuut staand.

dinsdag 22/10: baantraining
De laatste tijd ging ik op de fiets naar de baan, maar vandaag weer eens rennend. Waarom? Om deze week op 50 km uit te komen. Programma: 5*1000 (p400). Tijden: 3.41, 3.39, 3.36, 3.36, 3.32. Lekkere training weer, hoor!

woensdag 23/10: duurloopje
Echt even lekker gelopen, tussen 2 baantrainingen in. Mooi tempo ook: ruim 9 km in 4'15"/km.

donderdag 24/10: baantraining
Het idee #marathonloperalslifestyle gaat steeds meer leven bij me. Komend weekend lopen Rowdy en Jeroen de marathon van Frankfurt. Rowdy hoopt onder de 3 uur te lopen en Jeroen gaat waarschijnlijk mijn tijd aanvallen. Ik hoop dat het ze lukt. Ik hoop dat we daarna als groep naar oktober 2020 toe kunnen werken. Waarom toch #marathonloperalslifestyle? Nou, ik heb me nog nooit zo fit gevoeld als in 2010 en 2016, de 2 jaren dat ik in oktober een marathon heb gelopen. De 'road to' de marathon heb ik als zo fantastisch ervaren, dat vooral dát aan me trekt. Dat wil ik wéér ervaren. Met de marathon zelf als toetje. Vorige week had ik m'n weg er naartoe al uitgestippeld: in feb/mrt een 10 km, in mei/jun een HM, in sep een 30 km en in okt de marathon. Net als in 2010 en 2016: 'copy paste'. Vanavond dus maar weer getraind, op de baan: 2*(8*300(p100))sp400. De 300-tjes gingen in 60" per keer. Samen met Dave. Lekker gelopen. Volgens trainer Bert kan ik het wel weer aan om 5x per week te gaan rennen: 2x op de baan en 3 duurloopjes. Dat spreekt me wel aan, natuurlijk.

vrijdag 25/10: fietsen rust
Na 3 dagen rennen was het wel even slim om vandaag niet te gaan hardlopen. Fietsen dan? Nee, geen zin. Rust. 's Avonds met Marco en Rina uit eten gegaan bij Fozzies. Heerlijk gegeten en lekker bijgekletst: ouderwets gezellig!

zaterdag 26/10: fietsen
Om toch even iets te doen, heb ik een rustig rondje op de mtb gereden, met het oog op morgen. Zo'n 35 km in 27 km/u. Er stond behoorlijk wat wind vanmiddag (ZW 7). 's Avonds gourmetten, ivm Robins verjaardag. Niet echt een goede voorbereiding voor morgen, maar wel gezellig. Alhoewel, ik had er wat salades bijgedaan en voor de kids vega-vlees. En géén alcohol.

zondag 27:10: Strand- en duinloop
Robin jarig: 14 jaar! En daarom gaan we vanavond wéér uit eten! Naar de pizzeria in Wijk aan Zee. Robin is vegetarisch en gek op pizza. En, tja, zij is jarig, hè! Gezellig, hoor. Vanmorgen heeft ze géén cadeautje van ons gekregen. Hoogstwaarschijnlijk krijgt ze donderdag haar cadeau. Daar ga ik het nu verder niet over hebben. Waar ik het wél over ga hebben, is de Strand- en duinloop in Castricum. Wat ging dat goed, zeg. Frank haalde me op. Inschrijven, warm lopen en starten. Ik startte naast Peter Oosterwal, één van m'n vroegere voetbalmaatjes. We waren lekker gelijkwaardig aan elkaar. We liepen samen achter een groepje mannen die de 8,8 km liepen. Wij liepen de 12,4 km. Peter liep iets van me weg, maar ik kon op een paar tellen blijven volgen. Op het strand had ik 'm weer bijgehaald. Na het strand kon ik wat van Peter weglopen. Voor me had ik zicht op de kopgroep. De kopgroep sloeg uiteindelijk linksaf, op één loper na. Die sloeg rechtsaf en was daarmee dus de koploper van de 12,4 km. Peter en ik liepen op plek 1 en 2. Ik kon het gaatje op de nr 1 wat kleiner maken en het gaatje op Peter wat vergroten.
Helaas kreeg ik het gat niet gedicht, daarvoor was het te groot. Het gaatje op Peter bleef constant, maar was na 11 km nog niet geruststellend groot. Wat een taaie is hij! Michel Pannekeet won de race in 48'00. Ik kon dik tevreden zijn met m'n tweede plek (12,4 km in 48'43")". Peter zat er kort op: 49'09". En Frank? Die is op de weg terug en finishte in 52'37".
De race in Castricum leverde me nog een leuke bon van €25 van Johanna's Hof op. Leuk!
Máár ... de grootste prestatie van #project2uur59 werd in Frankfurt geleverd: Jeroen Paap liep daar de marathon in 2.52.10! Wat een waanzinnig goede prestatie van Jeroen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten