Pagina's

maandag 28 oktober 2019

2019 week 44 #hellohailey

vooraf
En ... weer door na de goede Strand- en duinloop. Ik hoop deze week 5x te kunnen lopen. Deze week 2 wedstrijdjes. Nou ja, wedstrijden ... Op vrijdag de Koppelloop van av Dem, met Robin. Voor de fun. Op zaterdag de Egmondse Strand- en duinloop van Oosterbaan. Deze beschouw ik als vlotte lange duurloop en niet zo zeer als wedstrijd. Waarom "moet" Project2uur59 meedoen aan de Egmondse loop? Nou, kijk maar naar de poster met Frank en ik erop!

maandag 28/10: duurloopje
De wintertijd is ingegaan. Dat betekent dat het weer eerder donker is. En dus ging ik om 18.00u Kane ophalen bij Dem, na zijn voetbaltraining. Rennend. Even relaxt wat 'los'lopen na gisteren: 8,3 km in 5'04"/km.

dinsdag 29:10: baantraining
Programma: piramide 200-400-600-800-1000-800-600-400-200 (p=200, na de 1000 een p van 400)
Tijden: 0.38, 1.17, 1.59, 2.44, 3.27, 2.44, 2.00, 1.20, 0.41.
Het ging niet gemakkelijk. Had duidelijk de loop van zondag nog in de benen.
En dan valt het niet mee als Maaikel Koenis voor je loopt. Verder liepen Frank, Dave, Bazz en Daan mee. Leuk groepje zo. Daan en Maaikel krijgen we waarschijnlijk óók wel mee naar Amsterdam in oktober 2020.

woensdag 30/10: fietsen
Vandaag wilde ik even trainen voor de Koppelloop met Robin. Vooral voor Robin. Even om haar te laten ervaren hoe het is om 6 à 7x een stuk van 400m te rennen. We lopen vrijdag samen 2,5 km en in totaal dus 5 km. Dat zijn 12,5 rondjes van 400m. Maar, oei, wat had ze het druk met huiswerk, vandaag. En ik? Ik werd wakker met benen die aanvoelden alsof ze flink belast zijn: linker achillespees, rechter kuit en rechter knie. Even rustig aan doen maar. En dus gingen we niet oefenen. Wel heb ik een rondje gefietst: 42 km in 26,5 km/u op de mtb. Even de benen wat losgetrapt.

donderdag 31/10: baantraining
José was vandaag met Piet op pad. Ze gingen Hailey ophalen, het nieuwe paard van Robin en José. Van Abby hebben ze helaas afscheid moeten nemen, omdat ze kreupel bleek te zijn. Abby staat weer in de wei in Friesland. Waar hing de komst van Haley van af? Robin en José hadden al besloten voor haar te gaan. Vandaag werd Hailey gekeurd door een dierenarts en na het 'groen licht' teken, kon Hailey mee. Spannend! Om 16.30u waren ze op stal en ben ik ook even gaan kijken. Leuk, hoor! Daarna naar huis: soep koken. Redelijk op tijd kunnen eten, ivm de baantraining. Het leven van een marathonloper gaat gewoon door, hè!
Programma: 5* (400-300-200) (p=100-100-200) sp=400. Het ging vrij moeizaam vanavond. Niet echt soepel en ontspannen kunnen lopen. Wel vrij constant.
Tijden: 400-tjes in 1.26, 300-tjes in 1.05, 200-tjes in 0.42.

vrijdag 1/11: Koppelloop 
Met Robin meegedaan aan de Koppelloop. Ook Dave doet mee met zijn dochter. Twee trotse vaders! Robin liep de eerste 3 rondjes goed, sterk en snel. De laatste 3 rondjes gingen wat moeizamer. Dat is de ervaring. Mooi om te zien hoe ze karakter bleef tonen: opgeven komt niet voor in haar woordenboek! Daarna hebben we de verjaardag van Dave in de kantine gevierd. Frank en Jeroen waren ook gekomen, gezellig. Uiteraard gesproken over de prachtige marathon van Jeroen.

zaterdag 2/11: Strand- en duinloop
Vanmorgen stond de Egmondse Strand- en duinloop van Oosterbaan op het programma. Met Frank en Dave: 15,4 km. Ik kon dus niet bij de wedstrijd van Kane zijn. Gek, dat gebeurt zelden. De Strand- en duinloop wilden Frank, Dave en ik benaderen als trainingswedstrijd: sub-optimaal, zeg maar. We spraken af om in 4'30"/km à 4'20"/km te lopen, dus eigenlijk nog minder dan sub-optimaal. Een tempo lopen was moeilijk te doen: duinen, strand met storm tegen, strand met storm mee, duinen. In het begin liepen 2 mannen direct weg. Ik liep samen met Dave en Frank, ergens op de plekken 10 t/m 12. Uiteindelijk liep ik richting de nummer 3 en 4, die liepen in een voor mij lekker tempo. Frank en Dave gingen niet mee: eigen tempo. Een van de 2 koplopers moest er af en kwam in ons groepje terecht. Dus: 1 koploper en 4 achtervolgers.  Twee man liep uit ons groepje wat naar voren. Op het strand kon ik hen (met wind tegen) bijhalen en zelfs achter me laten. Ik liep ook het gaatje met de nummer 1 dicht. Na het keerpunt, met wind mee, moest hij bij mij lossen. Was ik opeens onbedoeld koploper. De nummer 2 kwam in de duinen weer bij me terug en van achteruit werden we ingehaald: 3 man nu op kop. Dat werd echt man tegen man tegen man. Ik moest ze allebei laten gaan en werd derde in 1:05: 18 (4'15"/km). Niet gek, tijdens een wedstrijd die voor mij geen wedstrijd was. Een mooie tempo-duurloop. En zo ben ik in deze week tot 5x lopen gekomen (49 km). Dat was één van de doelen voor deze week. Nu even 'looprust', want de afgelopen 7 dagen waren toch wel een aanslag op m'n benen.

zondag 3/11: fietsen
Prachtig offroad rondje van 53,6 km op de mtb door de duinen gereden. Met Marcel en John achter "boskoning"Marco aangereden. Weinig last van de loop van gisteren gehad. Alleen tijdens het einde (laatste half uur) wat volle benen. Voor de achillespezen en knieën was het wel even lekker en goed, denk ik. Soort actieve rust. Mooie week zo!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten