Pagina's

maandag 6 april 2020

2020 week 15 #bil&heup

vooraf
Tijdens de afgelopen weken wat last van m'n linkerkant van m'n bekkengebied: heup, bekken, bil, lage rug, lies. Het lijkt vanuit de linkerkant van m'n onderrug te komen. De fysio heeft er weleens naar gekeken en er zijn 'wereldberoemde' naald ingezet. Nu is het reden om iets rustiger aan te doen wat rennen betreft. Daardoor heb ik vorige week meer gefietst. Wat met het mooie weer zeker geen straf was!

maandag 6/4: souplesseloopje
Nr 105. Een easy souplesseloopje: 15*200 (p=200 w/dr) met Kane. Helaas haakte Kane na 1x al af. Hij had last van een valpartij eerder. Ik ging wel lekker. Ik had weinig last en kon soepel en ontspannen de 200s volbrengen. Ze gingen in 43" gemiddeld. Aan het einde nog een 400-tje in 84" en lekker uitlopen tot een totaal van 12 km.

dinsdag 7/4: duurloopje
Nr 106. Gewoon 'lekker lopen' met Kane mee op de skeelers. Kane was nog wat onwennig, maar is niet 1x gevallen. Ik ging wat sneller dan hij en rende dus wat heen en weer. Al met al toch tot 8 km gekomen (in 4'38"/km).

woensdag 8/4: fietsen (mtb weg)
Nr 107. Heerlijk rondje op de mtb gereden. In korte broek en t-shirt in het zonnetje. Heen door de duinen, terug door de polder: 51 km in 29 km/u.

donderdag 9/4: fietsen (mtb weg)
Nr 108. Hetzelfde rondje als gisteren gereden. Dus: "Heerlijk rondje op de mtb gereden. In korte broek en t-shirt in het zonnetje. Heen door de duinen, terug door de polder". Alleen nu 51 km in 28,4 km/u.

vrijdag 10/4: duurloopje
Nr 109. Vandaag is het Goede Vrijdag: lekker vrij dus. Het was een heerlijke dag om in de tuin te zijn. Veel gelezen! En 's avonds was het tijd voor 'gewoon even lekker lopen'. Nou, lekker lopen was er niet bij: het was een vervelend rondje. Veel last van m'n linkerkant en daardoor de beoogde 10 km zelfs ingekort: 7,9 km in 4'32"/km. Linkerkant is niet momenteel niet goed. Morgen maar weer fietsen en dan zien we zondag verder. Hopelijk kan ik dan wel een rustig souplesseloopje doen. Even pas op de plaats nu. Ondertussen heb ik op internet wat zitten snuffelen en wat yoga-oefeningen voor het bekkengebied gevonden. Kan geen kwaad om daar nu wat mee aan de slag te gaan.

zaterdag 11/4: fietsen (racefiets)
Nr 110. Vanmorgen oefeningen in de tuin gedaan. Met nadruk op oefeningen  voor (de linkerkant van) m'n bekkengebied en core. En 's middags stapte ik op de racefiets voor een rondje door de polder, Het was fenomenaal mooi weer: zon, 21 graden en nauwelijks wind. Daarom was ik bang voor drukte onderweg. Gelukkig ken ik de omgeving op m'n duimpie en wist ik waar het wat minder druk zou zijn. En toch waren er op sommige punten wel veel mensen, hoor. Een open brug, een stoplicht. Dat was wel jammer. Verder echt lekker gereden: 65 km in 31,4 km/u.

zondag 12/4: fietsen (racefiets)
Nr 111. Ook vandaag niet gerend, maar gefietst. Lekker 's avonds een rondje op de racer door de polder: 43 km in 31,1 km/u/ Ging weer prima.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten