Pagina's

maandag 20 april 2020

2020 week 17 #doelloos?

vooraf
Een nieuwe week. Een blanco week. Geen schema. En toch niet echt doelloos. Ik streef naar elke dag wel even een stukje rennen of een rondje fietsen. Het doel is fit blijven, onderhoud. Het doel is momenteel niet ergens naartoe werken. Voorlopig zit er geen marathon in m´n hoofd: de #R2A20 is naar de achtergrond verdwenen. Het woord 'doelloos' heeft voor mij een positieve klank, hoor. Het staat voor relax, geen druk, plezier, nu is nu, enzovoort.  Lekker genieten van het buiten zijn, waarmee het fietsen en rennen zelf de doelen zijn geworden. Doelloos is niet doelloos.

maandag 20/4: duurloopje
Nr 119. Kort en rustig duurloopje. Robin en Kane gingen op de skeelers naar Hailey. José zou ze ophalen met de auto. En ik reed mee met José om terug naar huis te rennen. Wat een organisatie, haha. Helaas kreeg ik last van m'n rechter achillespees. Daardoor slechts 5 km gelopen (in 4'42"/km). Nou ja, het is wat het is, volgende keer beter. Er stond een flinke wind: ONO 7. Stormachtig dus. Dat was reden genoeg om niet te gaan fietsen. Gisteren werd ik met ONO 6 al af en toe van de weg af geblazen, dat zou vandaag alleen nog maar méér van dat zijn. Wel was het super zonnig. Daardoor toch lekker om buiten te zijn. En morgen? Ach ... dat zien we dan wel weer.

dinsdag 21/4: fietsen (racefiets)
Nr 120. Na het nieuws van Mark Rutte dat de basisscholen na de meivakantie weer open kunnen gaan (voor voorlopig dagelijks de helft van het aantal leerlingen, vond ik het heerlijk om even een uurtje te fietsen: 36 km in de wind en in de zon (in 30,5 km/u).

woensdag 22/4: fietsen (racefiets)
Nr 121. Avondrondje (58 km in 29,5 km/u), "samen" met Marco. Samen tussen "...", omdat we op anderhalve meter afstand van elkaar bleven. Waarom? Gewoon eens uitproberen of dit zou werken. We hadden niet veel aan elkaar, we konden elkaar niet uit de wind houden, maar het was wel weer even leuk!

donderdag 23/4: fietsen (racefiets)
Nr 122. Avondrondje (61 km in 32,7 km/u), "samen" met Marco weer. Net als gisteren. En wat ging het goed, zeg! Er stond veel minder wind, en dat is terug te zien in de gemiddelde snelheid: 32,7 km/u rijd ik echt niet elke week. Zeker niet "solo", zeg maar. Want het fietsen op de anderhalve-meter-afstand-wijze voelt wel aan als solo-rijden, hoor.

vrijdag 24/4: fietsen (racefiets)
Nr 123. Avondrondje (51 km in 30,4 km/u), "samen" met Marco weer. Net als gisteren en eergisteren.  Het was een stuk frisser en er stond iets meer wind. Ook hebben we iets rustiger gereden. Wel weer prima zo.

zaterdag 25/4: souplesseloopje
Nr 124. Eerste vakantiedag. Dat betekende ouderwets toegeven aan het niks hoeven doen. Ik had dan ook geen zin om me flink in te spannen. Dus kwam een souplesseloopje mooi van pas. Ik besloot om 30*100 (p=100 w/dr) te gaan doen. Vanwege de maandag opgelopen spanning op de rechter achillespees werden het er 21 ipv 30. Ik liep de 100-tjes redelijk relaxt: 23"per keer. Thuis ijs op de pees en morgen maar weer fietsen.

zondag 26/4: fietsen (racefiets)
Nr 125. Vanmorgen deden al mijn pijnpuntjes zeer: m'n linkerheup, -bil, -bovenbeen en m'n rechter achillespees. Ik liep er bij als een oude man van 80+. Dat maakt dat het plezier in het rennen per dag keldert. En omdat ik voor, tijdens en na een fietsrit nergens last van heb, is het fietsen steeds leuker geworden. Geholpen door het prachtige weer van de afgelopen tijd. De fietsvorm groeit ook weer, dus ik ben een blije Johan.
Wel heb ik vanmorgen om 8.30u met José en de honden gewandeld: in het Paasduin in Wijk aan Zee. Was echt even leuk en ontspannend.
Vanmiddag weer zo'n heerlijke zonnige rit "samen" met Marco: 78 km in 30,8 km/u. Door de polder op en neer naar Purmerend. Daarmee is het net als vorige week een prachtige fietsweek geworden: met 285 km net geen 300. Maar ach, ik heb weleens minder kilometers in 1 week gereden, haha.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten