Pagina's

vrijdag 12 juli 2013

Pedalen

Vanmorgen nieuwe pedalen voor m'n trappers gekocht.
Die moesten natuurlijk wel even getest worden, hè.

Om 14.30 uur zat ik op m'n mtb, met m'n hardloopschoenen aan.
Naar Wijk aan Zee, het bos in. Op naar Egmond.
De bedoeling was om in Egmond, op het keerpunt, af te stappen om een rondje te lopen. Alleen ... shit ... slot vergeten. Dan maar terug naar huis fietsen. Eenmaal thuis (er stonden 35 kilometers op de teller) snel de fiets in de garage gezet en ... rennen maar! Dat werd een klein rondje van 5 km, in 12 km per uur. Het gaat nog steeds niet zoals ik wil, maar ... het gaat ...
Het fietsen gaat momenteel makkelijker en is daardoor nu ook leuker om te doen.
Zeker nu met de Hollandse successen in de Tour de France.

4 opmerkingen:

  1. Peter Aardenburg13 juli 2013 om 09:27

    Misschien verstandig om 14 dagen helemaal niet te lopen, en lekker
    te blijven fietsen!
    Wel gewoon blijven behandelen door oefeningen, en temperatuurverschillen.
    Nu blijf je ook al is het maar kort, telkens weer je pees pijnlijk
    belasten, en irriteren.
    ( maar ik ben ook maar een leek!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Peter,
      Dank je voor je reactie.
      Aan even alleen maar fietsen zit ik zelf momenteel ook te denken. Nu het fietsen steeds leuker begint te worden, wordt die stap ook steeds kleiner.

      Verwijderen
  2. Ja, maar wel terugkomen hè :-). Anders zien we je over 2 jaar pas weer op de training... Zonder gekheid: eerst helemaal goed herstellen is nooit verkeerd. Tenzij een fysiotherapeut aan geeft dat licht belasten goed is (voor bijvoorbeeld doorbloeding en daardoor genezingsproces), zou ik idd even rust nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, dank je Erik! Een tijdelijke stop ga ik steeds serieuzer overwegen. Maar dan denk ik zéééééker niet in jaren, hoor! Hopelijk zelfs niet in maanden. Wie weet wat een paar weken helemaal niet lopen doet.
    Wat die doorbloeding betreft: da's één van de redenen waarom ik het toch telkens weer probeerde, maar het helpt niet. Fietsen zorgt hopelijk ook voor een goede doorbloeding, maar de belasting is een stuk minder.

    BeantwoordenVerwijderen