Pagina's

vrijdag 5 juli 2013

Vakantie!

Vandaag was m'n eerste vakantiedag. En wat voor één. Het weer was prachtig: goede temperatuur en volop zon.
En dat betekende een dagje Uitgeestermeer. Lekker in het zonnetje liggen, boekje lezen, zwemmen, voetballen kanalen graven, forten bouwen, et cetera.
Thuis een lekkere zomerse couscous gegeten en daarna ... NIET hardlopen! Huh?? Nee! Er werd gefietst! Samen met m'n maatje Marco , op de mountainbike. Wel over de weg, je mag namelijk alleen tussen zonsopgang en 10.30 uur in de duinen op de onverharde paden biken.

Ik heb, door het vele hardlopen, in de laatste 12 maanden maar 300 km gefietst en vanavond voor het eerst sinds die tijd weer meer dan 50 km gereden. Om precies te zijn 54 km. Daar deden we een uur en 52 minuten over. Het ging "ouderwets" lekker. Ik kon prima kop over nemen, ook bij tegenwind. We reden "ons" rondje: via Wijk aan Zee door de duinen naar Egmond. Door de tuinderijen naar Limmen. Vanaf Limmen naar het Uitgeestermeer en door de polder naar huis. Het is zóóóóó'n mooi rondje. Op goede fietsdagen verlengden we het rondje naar Bergen of Schoorl, maar dat betekende dan meteen een rondje van 70 à 90 km. En zover ben ik nu (nog lang) niet.

Het Uitgeestermeer: het stukje rechts onder is het voor kinderen uitermate geschikte recreatiegedeelte

























Morgen wil ik toch wel weer graag een rondje hardlopen. Al is het maar weer een klein rondje. Gaat dat goed, dan kan ik vanaf volgende week hopelijk voorzichtig weer wat gaan opbouwen. We houden de moed er in!

Ik kreeg trouwens een aardig ideetje. Op m'n mountainbike heb ik spd pedalen zitten, waardoor ik niet gemakkelijk met gewone schoenen op deze fiets kan stappen. Omdat ik nu het lopen en fietsen wat meer wil combineren, wil ik met mijn hardloopschoenen aan kunnen fietsen. Ik weet dat er spd pedalen zijn met een "gewone" achterkant, zodat je én met fietsschoenen kunt fietsen, én met gewone schoenen.
Maar nu eerst even een lekker aan de rosé met José, want ook dát is vakantie! Proost!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten