Pagina's

zaterdag 13 juli 2013

Tijdelijke loopstop?

Vanavond zijn José en ik met de kinderen naar het strand gegaan. De kinderen hebben heerlijk gespeeld en gezwommen en José en ik hebben van ze genoten. En van onze hond Ravi, die ook mee was. Die heeft er weer een halve marathon opzitten, door achter iedere bal die we gooiden aan te gaan.

Na afloop ging het spul met de auto naar huis en probeerde ik het maar weer eens "rennend" te doen.
Dat betekende 6,5 km. Ik deed er 35 minuten over (11,5 km per uur). Sneller lopen zat er gewoon niet in: daarvoor hinderden de achillespezen me te zeer.
Ik merkte dat ik daardoor helemaal geen lol had in het lopen. Gelukkig was het prachtig weer om buiten te zijn en maakte dat aardig wat goed, maar het zette me wel tot denken.
Ik denk dat ik een tijdelijke loopstop in ga lassen. Tot ik echt he-le-maal geen last meer heb van de achillespezen.
Van marathonschema naar rustig aan naar volledig herstel (tijdelijk stoppen dus).
Tot die tijd ga ik me richten op het fietsen. Fietsen, met als doel de conditie op peil te houden en een goede doorbloeding te (blijven) stimuleren om "straks" als hardloper weer terug te komen.
Ik hoop dat dat "straks" geen maanden- maar een wekenkwestie is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten