Pagina's

zondag 7 augustus 2016

Road to Amsterdam '16: week 10

Week 10 van de (20 weken) marathon voorbereiding tot Amsterdam in oktober. Nog 11 weken te gaan. Deze week zie ik ook als week 2 van de laatste 12 weken.

De laatste dagen in Frankrijk . Het zou mooi zijn om ook deze week weer tot ruim 80 km te komen. Dat betekent dat ik in het weekend, na de reisdag van vrijdag, meteen weer verder moet gaan met het programma.

maandag: x
Vroeg opgestaan om naar Villar sur Doron te gaan voor een prachtige bergwandeling. 's Middags aan het meer gelegen en wat lopen betreft een rustdag.
cooling down

dinsdag: 10*800m  (p=200m)
Aan het einde van een ontspannen dagje aan het meer een mooie training kunnen afwerken. In de brandende zon dacht ik dat het niet super ging, maar de cijfers spraken dit tegen: 10*800m  (p=200m), gem. in 2'56"/x (=3'40"/km). En dat ik gewoon heel goed voor mij.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1285199149

woensdag: lange duurloop
José en de kinderen wilden gaan shoppen. En dus was de vraag van José:"Johan, wil jij niet nog een keer een lange duurloop doen?" Ik begreep de hint en trok m'n schoenen aan.
Ik liep een lekkere, ontspannen 20 km (m'n klokje was wat van slag en gaf 24 km aan, maar dat klopte echt niet).
Na afloop kwamen we allemaal gelijk aan op de camping en konden we gezamenlijk lunchen en weer lekker naar het meer.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1286293222

donderdag: duurloopje
Onze laatste vakantiedag. We gingen nog 1x een wandeling maken in "ons" Parc Naturel Régional du Massif des Bauges. Wat een prachtig gebied!
Terug op de camping nog 1x naar het meer en daarna nog 1x een rondje rennen.
En toen was de vakantie klaar!
https://connect.garmin.com/modern/activity/1288241937

zaterdag: 1*10 km
En weer thuis! De reisdag verliep gisteren voorspoedig. Daardoor was ik vandaag niet zo moe en kon ik prima lopen. Een mooie tempoduurloop!
https://connect.garmin.com/modern/activity/1291040196

zondag: duurloopje
Na de gemakkelijke tempoloop van gisteren, nog even een duurloopje van 15 km en wéér heb ik er een week van 80 km opzitten.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1293213770

weekoverzicht:
In de afgelopen 4 weken 324 km gelopen, Keurig verdeeld over deze weken: 80 km per week. Nergens last van en het gaat steeds gemakkelijker. Ik kan wel zeggen dat ik in een marathonflow begin te geraken. En laat dat nou nét de bedoeling zijn!! Oorzaak: de rust die ik ervaar tijdens de vakantie zorgt voor balans in m'n lijf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten