Pagina's

vrijdag 17 augustus 2018

2018 week 33: #Rotterdam

vooraf
Ik hoop wat hardlopen betreft, te kunnen trainen als tijdens de afgelopen week. Het wordt wat schuiven, omdat José en ik zaterdag en zondag in Rotterdam zijn. Robin en Kane logeren dan bij opa en oma. M'n hardloopschoenen mogen wel mee, m'n fiets niet. M'n sportdoelen voor deze week: 2 duurloopjes, een langere duurloop met tempo's, een intervaltraining en 3x een rondje fietsen.
En verder wil ik weer wat meer op tijd staan. In zo'n zomervakantie verschuift het wakker worden toch al gauw naar 9.00u toe. In de regel word ik daar niet fitter van. Wel ga ik nog steeds redelijk op tijd naar bed: rond 23.00u à 23.30u. In maart heb ik een keer 's morgens vroeg een rondje gerend. Zie 2018-week-10-earlybird. Het liefst ga ik het toch weer eens proberen. Maar ja ... Johan en challenges: meestal géén goede combi, haha!

maandag 13/8: lange duurloop met tempo's
- 's Morgens gaan we met de Knollies naar Schoorl. Zonder Marco (die moet werken) en Robin (die nog steeds uit logeren is).
- Regen, regen, regen. Dat was de voorspelling op Buienradar. En dus geen Schoorl, maar een wandeling in de duinen in Wijk aan Zee. Ook leuk, hoor. Tijdens het laatste half uur ging het inderdaad regenen en zijn we zeiknat geworden. Thuis de kleren op de kachels laten drogen en tosti's eten. De jongens gingen daarna Monopoly spelen. Soms zijn dergelijke dagen heerlijk: gezellig en lekker knus! Een rondje rennen schoof op naar de avond, nadat we op kraambezoek waren geweest bij de buren. Een lange duurloop zat er niet in. Ik merkte vrij snel dat de wandelingen van gisteren en vanmorgen nog in m'n benen zaten: vooral de rechterknie had er wat moeite mee. Ik besloot het gewoon lekker aan te kijken en me nergens druk om te maken. Het lopen ging steeds gemakkelijker. De kilometertijden gingen van 5'00'/km vrij snel richting de 4'10"/km. Een goed teken. En dus kwam ik thuis na een prima duurloopje van 10 km in gemiddeld 4'17"/km.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2929992143

dinsdag 14/8: fietsen
- Na 4 nachtjes logeren bij Xem op de camping, komt Robin weer thuis. Ze wordt om 11.00u thuisgebracht. José moet vandaag weer werken. Het wordt verder een dag met stofzuigen, boodschappen doen, koken, etc. 's Avonds ga ik een rondje fietsen met Mark en Marco.
- Om 18.15u werd ik opgehaald door M&M. We reden via Wijk aan Zee door de duinen naar de Berenkuil. We reden in een lekker tempo, alleen nu werd Marco niet goed (wat ik in het weekend had, dus). Toch kwamen we ook nu weer thuis met 75 km in bijna 32 km/u. Met mij ging het uitstekend: kon me weer lekker uitleven op kop.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2932521943

woensdag 15/8: intervaltraining fietsen
- Ook vandaag is José aan het werk. Robin wil waarschijnlijk haar eigen gang gaan. Dat betekent dat ik met Kane wat kan gaan doen: rondje fietsen of zo. 's Avonds kan ik dan een rondje rennen. Ik heb wel weer zin in zo'n lekkere training als vorige week. Tempo's zijn nog steeds niet belangrijk. Als ik maar niet te hard ga. Zeker niet harder als in het schema in het stukje 2016/11/speed-limit. M'n nieuwe schema lijkt ook wel wat op het schema uit dit stukje. Verschillen zijn: fietsen ipv rust en op zondag een fietstocht ipv een lange loop.
- Het werd een rondje fietsen. Marco wil graag morgenavond een rondje op de racefiets rijden. Dat vind ik best, maar daardoor vervalt m'n fietsrondje van vrijdagochtend. En dus leek het me wel een goed idee om vanavond een rondje te rijden. En zo gezegd, zo gedaan: 50 km op de mtb gereden.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2935492945

donderdag 16/8: duurloopje + fietsen
- José is vandaag vrij en dus willen we wat leuks gaan doen. We gaan met de Knollies naar Santpoort. Lekker zwemmen in de Oosterplas, waar we afgelopen zondag ook waren.
- 's Middags ging Kane bij Jort en Lars spelen en gingen José en Robin naar de manege. OMdat ik pas 's avonds zou gaan fietsen, besloot ik om even een rondje te gaan rennen. Een extraatje. Heerlijk op tempo gelopen, met zelfs 3 km's onder de 4'00"/km.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2937289263
Na het rennen: douchen, koken, eten, uitbuiken, omkleden en om 17.45u zat ik op de racefiets voor een rondje Purmerend met Marco en Mark. En het ging nog hard ook. Het gezamenlijke stuk van 60 km reden we met een gemiddelde van 34 km/u. Ik had wat extra kilometers (naar de mannen en en terug naar huis) waarin ik rustiger fietste, zodat ik thuis kwam met 70 km in 32,6 km/u gemiddeld. Evengoed mooi! We hebben weleens langzamer gereden. Uiteraard voelde ik wel dat ik vanmiddag een stukje had gelopen: zo moest ik Marco laten gaan op de brug.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2937897341

vrijdag 17/8: duurloopje of fietsen
- BBQ-en met Piet, m'n moeder en de Knollies. José en Marco moeten vandaag gewoon werken. Rina komt eerder, zodat wij de BBQ kunnen voorbereiden. De jongens kunnen dan lekker spelen met elkaar. Als ik wil gaan rennen of fietsen, zal het 's morgens vroeg moeten gebeuren. Vroeg opstaan dus: gelijk met José om 7.15u. 'n Kwestie van er wat voor over hebben, hè.
- Ha, om 7.17u ging de wekker. José ging eruit om te douchen. En toen ze klaar was, ging ik er ook uit. Samen ontbeten. Toen José om 8.15u naar haar werk ging, kleedde ik me om. Om 9.00u zat ik op de fiets, voor een rondje van anderhalf uur. Even lekker relaxt in het zonnetje gereden. En nu de BBQ voorbereiden!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2939229252

zaterdag 18/8: duurloopje rust
- Met José naar Rotterdam. Één nachtje logeren en vandaag en morgen de stad verkennen. Gewoon even lekker met z'n tweeën weg. Dolf Janssen: "Rotterdam is die stad waar je zo snél mogelijk doorheen moet rennen!"
- Maar van rennen is niets meer gekomen. We hebben veel, héél veel gelopen: gewandeld dan, hè. Zo veel, dat we na één dag alles wel hadden gezien. Blaak, de Laurenskerk, de markthal, de Coolsingel, de koopgoot, de Witte de Witstraat, de Euromast, de oude spoorbrug, de Willemsbrug, de Erasmusbrug, de ouder haven achter de kubuswoningen, de Delftshaven, enzovoort. Even uitrusten op de hotelkamer en daarna terug de stad in. Onder anderen om lekker te eten bij restaurant 13. Om 23.00u waren we moe, maar voldaan en zijn we lekker terug naar het hotel gegaan: slááááápen.

zondag 19/8: duurloopje
- Tweede dag Rotterdam. Voor mij toch de stad van de wederopbouw, hoor. Het prachtige centrum was na het bombardement op 10 mei 1940 verwoest en daarna weer opgebouwd: "geen woorden, maar daden". De Hef (=Koningshavenbrug), Het stadhuis, het "Witte huis" en de Laurenskerk werden niet geraakt. Nu zijn het pronkstukken van het Rotterdam van toen. Ze vormen een groot contrast met alle nieuwbouw eromheen.
- Na een goede nachtrust kon ik vanmorgen even een stukje rennen. Om 9.00u stond ik buiten voor een krap half uurtje. Over de Blaak, over de Coolsingel, over de Erasmusbrug, richting Stadion Feyenoord, en weer terug via de Willemsbrug. Omdat we gisteren al zoveel hadden gezien, reden we vandaag naar Katwijk om daar lekker rond te lopen. En 's avonds gingen we naar de pizzeria in Castricum, zodat we daarna meteen door konden om Robin en Kane op te halen. Wat een heerlijk weekend!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2944300558

Geen opmerkingen:

Een reactie posten