Pagina's

maandag 27 augustus 2018

2018 week 35 #ritme

vooraf
De laatste week van de zomervakantie gaat in. Op maandag en vrijdag ga ik naar school. Maandag, omdat ik met een aantal collega's heb afgesproken om eea voor te bereiden en vrijdag is de eerste officiële werkdag. Langzaam maar zeker zal ik dan weer in het vertrouwde ritme terecht komen. Dat betekent dat het sporten door de weeks echt weer een avondactiviteit gaat worden.

maandag 27/8: intervallen duurloopje
Het hebben van een jong hondje levert direct al een bijdrage aan het vroeger op willen staan. 's Morgens vroeg was mevrouw al aan het piepen: ze moest poepen en plassen. Op zich mooi dat ze dat al zo aan kan geven en niet de boel in huis laat lopen. Jopie zat al om 7.00u beneden. En zo wordt het wellicht toch nog wat met project earlybird. José ging met Kane en Abel naar Artis, Robin bleef bij Luna en ik ging naar school. 's Avonds wilde ik graag een intervaltraining doen: 5*1000m met p=400m bijvoorbeeld. Maar ik voelde me er wat te moe voor. Wel ben ik gaan rennen, maar "gewoon" een duurloopje. Ook goed.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2967535595

dinsdag 28/8: fietsen
- Eerst uitslapen. Kane en Abel willen gaan zwemmen. Ik breng ze en haal ze later weer op. Om 13.00u ga ik met Darwin, de hond van Marco en Eline, een stukje lopen. 's Avonds kan ik een rondje fietsen. Waarschijnlijk gaat Marco ook wel mee.
- Uitslapen? Daar dacht Luna héél anders over. En dus zat ik, net als gisteren, om 7.00u beneden. En wat heb ik op deze lange dag gedaan? Met Luna gespeeld, de hond van Marco en Eline uitgelaten, naar de bibliotheek geweest, Kane en Abel naar het zwembad gebracht (en 2 uur later weer opgehaald), gelezen en gekookt. 's Avonds ging ik fietsen met Marco en Marcel. Ik heb 72 km gereden in 34,1 km/u gemiddeld. Het gezamenlijke stuk van 54 km reden we in maar liefst 35,7 km/u. Poeh, wat gingen we hard!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2970033957

woensdag 29/8: Warming Uploop duurloopje 
- Nog één keer uitslapen? In ieder geval wordt Abel pas om 12.00u opgehaald. Kane gaat om 16.00u voor het eerst dit seizoen trainen. En ertussenin komt collega Maarten eea rondom groep 8 komend schooljaar met mij doornemen. De vraag is of ik 's avonds wel of niet mee ga doen aan de Warming Uploop. Hoe dan ook wil ik een stukje gaan rennen.
- Kane ging dus weer trainen. Dat hield in: wij (de ouders) hedden bedacht dat het wel weer leuk zou zijn dat de mannen even een balletje zouden gaan trappen, want er was nog geen trainen vanuit de club. Konden wij als ouders mooi even kletsen over komend seizoen. Niemand wil meer leider zijn. Dat is niet zo gek, want het is een rommeltje bij Dem. Lees voor een voorbeeld het stukje soap-bij-dem nog maar eens. Ben benieuwd hoe het verder gaat. Ik wil echt wel wat voor het team betekenen, maar ik ben niet van plan om "de kar te gaan trekken".
Net als vorige week, géén Warming Uploop. Waarom niet? Ik had (weer) geen zin. Te veel "gedoe", denk ik. Nu heb ik lekker in de (mot)regen een duurloopje in de buurt, in de tuinderijen gedaan. Daar had ik veel meer zin in. Tja, "don't complicate it", hè!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2972856020

donderdag 30/8: fietsen
- Laatste gezamenlijke vrije dag voor José en mij deze vakantie. We willen met Jan Doets onze usareis2019 vast gaan leggen. 's Avonds een rondje fietsen.
- Met medewerkster Anna van Jan Doets afgesproken om woensdag 19 september langs te komen om te boeken: de vliegreis, de camper en de campings. Leuk! 's Avonds met Marcel een "kletsrondje" op de racefiets gereden. We kwamen tot nog geen 30 km/u. Lekker met de handen los bovenop het stuur gereden. Is ook weleens goed: de boog kan niet altijd gespannen staan!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2975334673

vrijdag 31/8: duurloopje of fietsen
- Eerste werkdag van het nieuwe schooljaar. 's Avonds een rondje fietsen of rennen.
- Het werd ... fietsen! Even een lekker rondje met Marco gereden. Constant naast elkaar en toch 31 gemiddeld. Mooi!
https://connect.garmin.com/modern/activity/2977688135

zaterdag 1/9: duurloopje
- Vandaag om 11.45u is de aftrap van het nieuwe voetbalseizoen voor Jo12-2, het team van Kane, met een bekerwedstrijd tegen Odin. Dus wil ik of voor of na de wedstrijd een stukje rennen.
- Het team van Kane won vanmorgen met 10-1. Wat een start, na een seizoen met alleen maar nederlagen! En ik heb ook gewonnen! Tijdens een prachtige avond, met een blauw/oranje lucht even heerlijk 10 km gelopen.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2980439770

zondag 2/9: fietsen
- 's Morgens een rondje fietsen, 's middags feestje Martin Bronder.
- Wat hebben we (Marco, Mark, Sjoerd, Marcel, Eric, Frank en ik) een heerlijk rondje gereden: op en neer naar Marken in het zonnetje.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2981790531

weekoverzicht
Dit was de laatste week van de vakantie. Morgen start het schooljaar en daarmee ook het ritme van alledag. Een vakantie met een paar lekkere weken in Duitsland en de komst van Luna!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten