Pagina's

maandag 4 november 2019

2019 week 45 #staking

vooraf
De benen waren wat moe, vorige week. Ook heb ik wat last van de binnenkant van de rechter knie. Daarom deze week wat rustiger aan doen. Gelukkig zijn er geen wedstrijdjes deze week.

maandag 4/11: duurloopje of fietsen rust
Meteen de titel van deze blogpost recht aangedaan: rust. De linker achillespees en vooral de rechter knie voelen niet goed genoeg aan om te gaan rennen. En omdat ik vandaag voetbaltrainen heb gegeven ipv komende woensdag, had ik ook geen zin meer om daarna een uurtje op de Tacx in de garage te gaan fietsen. Heerlijk de film Gandhi uit 1982 met Ben Kingsley als Mahatma Gandhi gekeken. Gisteravond al mee begonnen: de film duurt 3 uur. Gandhi was in mijn ogen dé held van de 20e eeuw. Als ik al fan ben van iemand, dan is dat van Martin Luther King, Nelson Mandela, Thich Nath Hanh en Mahatma Gandhi. Gandhi quotes lees ik graag, ik heb de film Gandhi inmiddels al meerdere malen gezien, en heb boeken gelezen over Gandhi, en steeds raak ik nóg meer onder de indruk. Zijn toverwoord lijkt 'liefde' te zijn. Liefde voor iedereen, dus óók voor je vijanden. Omdat we allemaal één geheel vormen.  Belangrijker nog dan te lezen over en te kijken naar Gandhi is het toepassen van de levenslessen van Ganghi in de praktijk. Leven vanuit liefde, voor iedereen. Wat een uitdaging!


dinsdag 5/11: baantraining rust
Hoewel ik het graag heb over mijn levensvisie, gaat deze blog over mijn sporten. En dus gaan we na de Gandhi-film weer vrolijk verder met rennen. Hoop ik. De binnenkant van m'n rechter knie voelt niet goed aan. Toch maar even een fysio-afspraak gemaakt.

woensdag 6/11: duurloopje of fietsen rust
Wij staken. Waarom? Zie onderstaande afbeelding. Vooral het lerarentekort vind ik zorgwekkend. Oké, terug naar het sporten. De staking vormt een 'mooie' brug naar mijn sporten: mijn knie staakt namelijk óók. Jammer. Dus geen duurloopje. In fietsen had ik niet zo'n zin. En zo werd vandaag 'rustdag 3 op een rij'.

donderdag 7/11: baantraining rust
Wel naar Dem gegaan, maar slechts voor een massage. Kuiten en achillespees voelden goed aan. Logisch, na 5 dagen niet rennen. De knie voelt nog niet goed aan. Ben bang dat dat nog wel even zo blijft, dus toch maar proberen om wat fietsmotivatie te vinden. En rennen? Nou ja, wellicht een kort en rustig duurloopje in het weekend?

vrijdag 8/11: fietsen rust
Wat een wééér: regen, regen en regen. Bweh. Had geen zin meer om nog wat te doen aan sport. Lekker gelezen.

zaterdag 9/11: duurloopje
Na een week zonder rennen, toch weer geprobeerd. Ben met José en de honden naar het strand gegaan. Gek, maar rennen ging beter dan wandelen. Tijdens het wandelen voelde ik de knie meer dan tijdens het rennen. Heb een kort en easy stukje gerend: 6,3 km in 4'48"/km.

zondag 10/11: fietsen
Wat een fantastisch offroad bosrondje met Sjoerd, Ramon, Marcel, John, Mark en Marco. Een strak blauwe lucht, zon, geen wind en een "gezonde" kou doen wonderen. Donderdag gaf ik nog aan dat ik m'n fietsmotivatie wilde terugvinden. Nou, op een ochtend als deze lukt dat wel, hoor. Lekker kletsen onderweg was er niet bij, het was met 7 man achter elkaar aan. Een beetje doortrappen, daar houd ik ook wel van. Het ging bij mij beter dan vorige week. Vorige week had ik de 16 km Strand- en duinloop nog in de benen, nu waren de benen fris na 5 dagen rust. Het loopje van gisteren heeft daar nauwelijks verandering in aangebracht. Ach, een weekje even wat minder is helemaal niet erg, hoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten