Pagina's

maandag 11 november 2019

2019 week 46 #180bpm

vooraf
Woensdag naar de fysio voor m'n rechterknie. Hopelijk levert dat bezoek me positief nieuws op.

maandag 11/11: duurloopje
Om 20.00u ben ik naar buiten gegaan om even een half uurtje te rennen. Na een hele dag regen, was het eindelijk droog. Was even lekker. De benen waren wat stroef en de linkerachillespees en de rechterknie waren wat aanwezig, maar het ging.

dinsdag 12/11: rust
Een sportrustdag, daar had ik behoefte aan. En dus heb ik daar heerlijk aan toegegeven.

woensdag 13/11: duurloopje rust
Vanmorgen ben ik, ivm m'n rechterknie bij de fysio geweest. Ik ging als een tevreden mens terug naar huis. We gaan werken aan "goede benen". Gelukkig mag ik wel blijven rennen en fietsen. Wat rennen betreft: niet langer dan 30'. En focussen vooral op hogere pasfrequentie (en kortere passen) . Ik heb een metronoom gedownload van 180 bpm, waar ik mee kan oefenen tijdens het rennen.
Géén volle kracht vooruit dus, maar ... wel vooruit! En het idee #marathonloperalslifestyle ga ik 'lekker' in stand houden! Maar vandaag niet, want vandaag had ik, na het geven van voetbaltrainen, geen energie meer om zelf nog te gaan sporten.

donderdag 14/11: duurloopje
Doordat ik gisteren niet heb gerend, vandaag maar even. Komt goed uit, dan kan ik me daarna laten masseren bij av Dem. Tijdens het rennen focussen op hogere pasfrequentie. "Tik-tik-tik". En rechtop lopen. Maar hier kwam heel weinig van. Ik kreeg tijdens het rennen zoveel last van de linkerachillespees, dat ik er vrij snel mee stopte.

vrijdag 15/11: rust
Na gisteren, had ik even geen zin. Een avondje 'bankhangen' was het gevolg.

zaterdag 16/11: fietsen
Ik mocht fietsen, maar niet te gek: liever geen klimmetjes. En dus heb ik vanmiddag een rondje van 51 km (in 28,8 km/u) op de racer door de duinen gereden. In een relaxt tempo en zonder klimmetjes. Heerlijk!

zondag 17/11: fietsen
Vandaag gefietst. Ik dacht dat ik niet met de Beverbikers zou gaan rijden, omdat ik vermoedde dat zij offroad door de duinen met zoveel mogelijk klimmetjes zouden gaan rijden. Maar Marco en Mark besloten om met mij mee te gaan. Na het lekkere ritje van gisteren had ik echt zin in nog zo'n ritje. Het weer was prachtig: lekker zacht, 7 graden, zon en weinig wind. Met Mark en Co erbij ging het tempo wel wat omhoog, naar 31,5 km/u (over 65,7 km). Ik heb vooral in het wiel van de andere twee gezeten. Lekker ontspannen gereden daardoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten