Pagina's

maandag 18 november 2019

2019 week 47 #reset

vooraf
Tijdens de afgelopen weken niet echt toegekomen aan het werken aan m'n #marathonloperalslifestyle plan. Helaas werkten knie en achillespees niet helemaal mee. Deze week zal ook een rustigere sportweek zijn, ivm oudergesprekken op school. Komt eigenlijk best wel goed uit, zeg maar. Heb ik even de tijd om oa dmv rust en fysio de benen weer even helemaal te resetten. Rust, fysio, oefening (benen, core, etc), massage, fietsen.

maandag 18/11: rust
Vandaag was ik van 8.00u tot 21.30u op school. Met 2x een half uur pauze. Geen tijd om te sporten dus. Maar om nou te zeggen dat het een rustdag was ...

dinsdag 19/11: rust
Ik was van plan om 's avonds op de Tacx te fietsen, maar had geen zin meer. Wéér rust.

woensdag 20/11: fietsen (mtb weg)
Fantastisch rondje gefietst, op de mtb. Door de duinen naar Egmond, terug door de polder, via Buitenhuizen: 62 km in 27,1 km/u. Zon, zon, zon en nauwelijks wind. Met 1 à 3 graden was het wat fris, maar eigenlijk maakte dat het alleen maar lekkerder door. Wel was het af en toe oppassen, omdat er wat gladde stukjes weg tussen zaten.

donderdag 21/11: fietsen (mtb weg)
Vandaag net als maandag oudergesprekken, maar niet tot 's avonds laat. Daarom kon ik 's avonds lekker even sporten. Actieve rust, door lekker easy een avondrondje op de mtb te rijden: 42,7 km in 26 km/u).

vrijdag 22/11: fietsen (mtb weg)
Om 15.00u had ik een afspraak bij de fysio. Heb nieuwe oefeningen gekregen: vooral voor de hamstrings. Daarna heb ik een rondje gefietst, op de mtb. Net als gisteren 42,7 km. Nu in 26,8 km/u.

zaterdag 23/11: duurloopje
Na de voetbalwedstrijd van Kane (eindelijk weer) een klein rondje gerend. Een easy rondje van 6 km in 4'41'/km. Vooral interessant om de linkerachillespees te "testen". Ging redelijk. Tijdens het rennen heb ik me, ondanks de wat "aanwezige" achillespees, toch ook kunnen focussen op het rennen met  een hogere pasfrequentie. "Tik-tik-tik, tik-tik-tik". En van de knie helemaal geen last!

zondag 24/11: fietsen (racer)
Omdat we een lunch van 11.00u tot 14.00u hadden met Josés familie, kon ik niet 's morgens afspreken. Wel kon ik om 15.00u een rondje rijden. En Mark ging met me mee. Op de racer 60,3 km in 29,3 km/u. Easy rider, maar het ging me niet gemakkelijk af, haha.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten