Pagina's

maandag 25 november 2019

2019 week 48 #6.30uur

vooraf
Mijn wekker gaat altijd af om 7.00u. Ik heb ooit geprobeerd om 6.00u opstaan in m'n systeem te krijgen, maar dat mislukte. Zie: 2018-week-10-earlybird. Tijd voor een compromis: 6.30u. Samen met José, die altijd al om 6.30u opstaat. Dat laatste zou het voor mij dan ook minder lastig moeten maken. Wat wil ik met dat extra half uurtje? Iets minder hoeven haasten in de ochtend, oefeningen doen (zoals de oefeningen die ik van de fysio heb gekregen), in een later stadium wellicht een kort stukje rennen.

maandag 25/11: fietsen (Tacx)
Vanmorgen ging de wekker om 6.30u en had ik een half uur meer tijd dan normaliter. En ... ik kwam bijna te laat op school door m'n getreuzel, haha! 's Avonds wilde ik een rondje op de mtb rijden. Maar daar had ik om 19.00u geen zin meer in. Omdat ik toch wel wat wilde doen, heb ik in de garage een uurtje op de Tacx gefietst: 4*5' weerstand (p=2').

dinsdag 26/11: fietsen (Tacx)
Net als gisteren in de garage op de Tacx gereden: 5*4' weerstand (p=2'). Nu vooral omdat het buiten regende. Het ging veel beter dan gisteren. Gisteren had ik wat volle benen en kreeg ik de pedalen met moeite rond, maar vandaag ging het heel gemakkelijk.

woensdag 27/11: fietsen (Tacx)
Vanmorgen wilde ik heel graag offroad op de mtb door de duinen, maar wááát een regen. En dus wééér Tacxen! Was weer even lekker, hoor. Geen programma dit keer: gewoon een uurtje trappen.

donderdag 28/11: fietsen (Tacx)
Geen goede achillespees en regen: dus fietsen op de Tacx. Zo simpel was het. Voor de 4e x achter elkaar. Ik begon moeizaam. Na een half uur kwam ik er lekker in en kon ik flink doortrappen. En na 75' had ik er weer mooi 42 km opzitten. Leve de Tacx (maar het blijft een alternatief)!

vrijdag 29/11: fietsen (mtb weg)
Eerst naar de fysio, daarna even een uurtje trappen.
Vanuit school naar de fysio gegaan. Oa afgesproken dat ik me weer eens ga richten op minutenloopjes. Te beginnen met 8*30" (p=60"). Maar niet vandaag: vandaag ging ik fietsen, met Marco. Door de duinen naar Egmond en door de polder terug: 60 km in 28,2 km/u. Ook heb ik bij de fysio m'n onrustige benen (restless-legs) besproken. Hij adviseerde me om eens de Davitamon Compleet Man supplementen te proberen. Kan sowieso geen kwaad, gaf hij aan. Nou, dat doen we dan maar, hè.

zaterdag 30/11: fietsen (mtb weg)
Omdat ik nog steeds niet tevreden was over de staat van de achillespees, heb ik (wééér) een rondje gefietst: 7 times in a row! Tussen de voetbalwedstrijd van Kane en het (vervroegd) vieren van Sinterklaas met de familie in. En dat ging prima: beter dan het gehark van gisteren, haha! En weer 28,2 km/u, nu over 50 km.

zondag 1/12: fietsen (mtb weg)
Met Mark en Sjoerd. Het werd een rondje van 60 km (in 25,4 km/u) met van alles en nog wat. Modder, zon, lekker kletsen, grindpaden, etc. Lekker slingerend door de buurt. Mooie afsluiter van een prima sport ... ehh ... fietsweek voor mij. Volgens mij heb ik niet eerder op alle dagen van een week gefietst. Daardoor op 327 km uitgekomen. En met vorige week zondag erbij is het zelfs 8 times in a row geworden. Wow, krijg bijna zin om morgen weer te gaan fietsen, haha!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten