Pagina's

donderdag 31 juli 2014

Molières

za 19-7: reisdag naar Molières
Molières
Wij (José, de kinderen en ik) zijn doorgegaan met het tweede deel van onze vakantie. Doel: camping Domaine de Merlanes in Molières.
Na aankomst konden we om 16:00 uur het huisje inrichten en vervolgens boodschappen doen. En daarna eten, want we hadden inmiddels behoorlijk trek gekregen. Na het eten gingen Kane en ik zwemmen in het meertje, ging Robin bij de paarden kijken en ging José internetten bij het barretje. 
En natuurlijk kon ik daarna m'n eerste rondje hardlopen: 9 km. Was best zwaar in het glooiende landschap!
En na het hardlopen, zoals de laatste jaren inmiddels gebruikelijk, stokbrood met Franse kaas en een wijntje. Met één verschil: de kinderen waren nog op, dus werd het gecombineerd met het spelen van een spelletje.

zo 20-7: op de camping
Kane is vandaag 7 jaar geworden. Hieperdepiep, hoera!! En wat hebben we gedaan op zijn verjaardag? Niet veel. Allereerst hebben we heerlijk uitgeslapen en vervolgens stokbrood gehaald en ontbeten. Daarna zijn we om en rond het huisje gebleven, het weer was vandaag wat minder. Lekker gerelaxt: zwemmen, lezen, spelletjes spelen, etc.

Moissac
Heb ik nog gesprort? Ja, ik heb (net als gisteren, weer een rondje van 9 km gelopen.

ma 21-7: Moissac
Nog steeds geen superweer: een mooie dag voor het bezoeken van een stadje. Moissac. En wat sporten betreft nu toch echt een rustdag.

di 22-7: Montpezat
Het was vanmorgen bewolkt. Dus stapten we in de auto om weer een dorpje te bezichtigen. Het werd Montpezat de Quercy. 't Was wel even leuk, maar niet bijzonder. 's Middags ging ik m'n eerste rondje fietsen. Het was 30 km lang heuveltje op,heuveltje af. Maar wát een prachtig mooie, groene omgeving, zeg! En nu is Robin aan het paardrijden. José en Kane zijn aan het kijken. Ik stop nu met tikken om ook even te kunnen kijken. Au revoir!

wo 23-7: campingdag
Een zonnige dag met voetballen, zwemmen, luieren en natuurlijk hardlopen. Hetzelfde rondje van 9,3 km als afgelopen zondag, maar dan iets sneller.





Gorges de Aveyron

do 24-7: kanoën
Wat een prachtige dag. Met 50 man vertrokken we van de camping om te gaan kanoën in de gorges van de Aveyron. Fenomenaal mooi! Het prachtige weer speelde ons helemaal in de kaart!
En dat er na zo'n dag niet gesport werd, is uiteraard geen punt.

vr 25-7: Montauban
Montauban: mooi maar nát!
We stonden op met regen, we aten met regen, we reden naar Montauban met regen, we liepen door het stadje met regen, we gingen naar de super U met regen. Maar ... 's middags op de camping was het droog en kon ik zowaar een heerlijk rondje hardlopen. Maarliefst 11 km en keurig binnen de 50 minuten. Het ging weer op en neer, nog meer dan het rondje van de afgelopen 2x, maar daar lijken de benen inmiddels redelijk aan gewend geraakt.

za 26-7: dagje camping
Vandaag is het weer een mooie zonnige dag.
De kinderen waren vanmorgen heerlijk aan het spelen en dus "mocht" ik weer een rondje fietsen. Ik reed een rondje Labarthe, Vazerac, Puycornet, St Romain, St Amans. Veelal over de C-weggetjes. Thuis zou ik zeggen: de polderweggetjes (of boerenlandweggetjes). Het was er prachtig glooiend en heerlijk rustig. Af en toe kon ik off road doorsteken. Dwars door de zonnebloemvelden van het ene naar het andere weggetje.
Na het fietsen doken we met z'n allen het zwembad in. Héérlijk!

zo 27-7: Saint Antonin Noble Val en Bruniquel
Saint Antonin was leuk. Een gezellige markt op in een mooi plaatsje aan de Aveyron. Bruniquel was óók heel mooi. Met een hoog liggend chateau met een prachtig uitzicht op de Aveyron. Ook in Bruniquel was een markt, dus José kon haar lol op. En ik? Ach, ik kon terug op de camping weer m'n rondje rennen. Het was heel warm en daarom volstond een rondje van 8 km al. Deze 8 km waren zwaarder dan de 11 km van eergisteren, terwijl ik in hetzelfde tempo liep en het terrein al even glooiend was. Kun je nagaan wat zon en hitte met je (kunnen) doen.
Saint Antonin Noble Val
Bruniquel










ma 28-7: niet veel soeps
Een sombere dag. Het was de hele dag bewolkt en af en toe miezerde het wat. Robin en Kane gingen uiteraard weer spelen met hun vriend(inn)en en José wilde haar (tweede) boek uit krijgen. En wat moest ik dan? Tsja, dan maar een rondje fietsen, hè …
Ik heb 51 km gereden in 2 uur en 10 minuten. "Uiteraard" was het weer klimmen en dalen geblazen.

di 28-7: klimmen in de grotten
Om 9:30 uur zaten we in de auto naar Bruniquel. Hier gingen we klimmen in een grot. In de grot bleven we tot 14:00 uur. Klimmen, abseilen, kabelbaantje. Voor Robin en Kane zeer spectaculair en ook voor ons leuk! 
Om 14:30 gingen we ergens aan de oever van een riviertje even wat eten en toen weer terug naar de camping. José en de kinderen gingen daar zwemmen en ik een rondje rennen (8 km).

wo 29-7: Lauzerte
Na weer heerlijk te hebben uitgeslapen, vertrokken we om 11:30 uur naar Lauzerte. Een “plus beau village de France”. Voor 's Middags hadden we niet echt een programma. Dus werd het zwemmen, spelen, lezen en voor mij fietsen (57 km). M'n laatste ritje.

do 30-7: zon!
Onze laatste dag was zowaar één van de mooiste dagen! En dus bleven we vandaag op de camping. Zwemmen, paardrijden en hardlopen (7 km).

vr 31-7: reisdag
weer naar huis


2 opmerkingen:

  1. Je pikt zo toch je km's weer links en rechts mee. Binnenkort weer op de baan proberen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat trainen op de baan wel weer zou moeten kunnen. Zien we elkaar snel weer, Erik!

    BeantwoordenVerwijderen