Pagina's

woensdag 1 april 2015

ik stop ...

Aanvullend op m'n bericht van een paar dagen geleden.
Zie: http://joartrent.blogspot.nl/2015/03/fietsseizoen.html.

Ik stop als wedstrijdloper. Ook ga ik stoppen bij av Dem. 
Vanaf nu word ik recreant. Terug naar vóór 2010.

In 2010 werd ik lid van av Dem. Toen om naar m'n eerste (en enige) marathon toe te werken. Bij Dem werd ik een betere 10 km en halve marathonloper. Vervolgens liep ik een marathon waar ik trots op was en nog steeds ben. Vooral omdat de weg er naartoe fantastisch was. Mede door de begeleiding van mijn trainer werd het een succesverhaal. Ik ben hem er nog dankbaar voor!

Ik kon enorm genieten van het toewerken naar een wedstrijd. Dat was écht flow! Zo kon ik ook genieten van de wedstrijden zelf. Maar dat genieten maakte steeds vaker plaats voor frustratie. Inmiddels is er berusting. Als gevolg hiervan is stoppen een logisch gevolg.
In 2014 heb ik aan slechts 4 wedstrijden mee kunnen doen:
2x een 10 km, 1x een 7,5 km en 1x een 5 km.
En in 2015 heb ik na 3 maanden nog niet 1x aan een wedstrijd kunnen deelnemen.
(Terwijl ik in 2013 nog plannen had om naar mijn 2e marathon toe te kunnen werken.)

Ik had aanleg genoeg om veel meer (resultaat) uit het hardlopen te halen, maar de benen werk(t)en te vaak niet mee. Dan houdt het een keer op. Ik voel aan alles dat dat moment nu is aangebroken. Ik 'moet' accepteren dat het niet meer is wat het was.

Rigoureus besluit? Ja! Waarom dan? Lid blijven houdt wellicht in dat ik tóch in de verleiding kan komen om tzt weer op de baan te gaan lopen. Dat baanhoofdstuk is bij deze dus klaar. Hopelijk lucht dit besluit op. Vanmorgen heb ik Dem mijn besluit gemaild. Na op de verzendknop te hebben gedrukt, moest ik wel even een traantje laten, hoor.

10 opmerkingen:

  1. ik kan het me voorstellen... hardlopen is toch wel een lastige sport qua blessures. Ik blijf je blog uiteraard volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik blijf jou ook zéker volgen, Paul! Zeker in weer een marathonperiode!

      Verwijderen
  2. Heel jammer Johan. Ik hoop van harte dat je een mooie andere invulling gaat vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Martin!
      Fietsen is óók een mooie vorm van "buiten spelen"!

      Verwijderen
  3. Peter Aardenburg1 april 2015 om 15:29

    Het is jammer, maar ik denk een goed besluit. Misschien zien we je nog bij de DCD loop of
    de Marquetteloop. Maar als je constant tegen blessures aanloopt moet je gewoon een keuze maken.
    Veel plezier bij het fietsen en MBen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Peter Aardenburg1 april 2015 om 15:54

    HET IS TOCH GEEN 1 APRILGRAP HE ????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha! Daar dacht ik vanmorgen óók aan. Maar, nee, het is geen grap. :)

      Verwijderen
  5. Dapper besluit Johan. Kan het me heel goed voorstellen dat je dit zo doet... Veel plezier verder en we zien elkaar nog wel denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Erik. En natúúrlijk zien we elkaar nog wel. :-)

      Verwijderen