Pagina's

maandag 30 november 2015

2015 week 48

In de afgelopen week had ik oudergesprekken op school. Daardoor wist ik vooraf al dat ik minder aan hardlopen toe zou komen. Een rustweek dus. Deze rustweek kwam goed uit. Vorige week zondag maakte ik een misstapje in de duinen, daardoor had ik de volgende ochtend wat last van m'n linker achillespees. Maandag en dinsdag niet gelopen. Woensdag een kort duurloopje (en rustig) op het strand. Gezellig met hond Ravi: we hebben elkaar uitgelaten! Bewust voor het strand gekozen, omdat daar de ondergrond zachter is dan de weg. Net als het bos, maar dan veel vlakker.
Gelukkig ging het lopen weer goed. En of dat nu komt door de 2 rustdagen of door de ondergrond of een combinatie, tja. Maakt het uit? Nee, het ging en dat luchtte toch wel op.
Donderdag van 8:00 uur tot 22:00 uur gewerkt en dus niet gelopen. Vrijdag wel weer, op de weg en dat ging lekker. Rustig gelopen, dat wel. Logisch natuurlijk, ik ga nu helemaal niets op het spel zetten. Elke kilometer in deze fase is bij wijze van spreken winst richting oktober 2016.
Ook zaterdag nog een kort/rustig rondje gelopen. Stiekem met als doel: even testen voor zondag. Want zondag stond de Runnersworld Cross Wijk aan Zee op het programma. Deze had ik niet vooraf aangekondigd op m'n blog. Te vaak heb ik in het verleden wedstrijden moeten laten schieten. En nu niet! Want zondag heb ik daadwerkelijk met Jacco de cross gelopen. En naar tevredenheid. Lekker en vlot kunnen lopen, zonder last vooraf, tijdens en achteraf!
Zie http://joartrent.blogspot.nl/2015/11/runnersworld-cross-wijk-aan-zee.html

woensdag
Rustig duurloopje op het strand.
https://www.strava.com/activities/439119070

vrijdag
Rustig duurloopje tijdens de voetbaltraining van Kane.
https://www.strava.com/activities/440372612

zaterdag
Rustig duurloopje.
https://www.strava.com/activities/440752784

zondag
Runnersworld Cross Wijk aan Zee
https://www.strava.com/activities/441379779

Totaal deze week: 44,4 km in 4x.

4 opmerkingen:

  1. Peter Aardenburg1 december 2015 om 13:10

    Oh NEE, volgens mij schreef je in je verslag week 47 al dat je naar Wijk aan Zee ging!
    Maar wel een goede prestatie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaa, ik zag het. Ik moest er even voor spieken, maar je hebt gelijk. Scherp hoor, Peter!
    En ik maar denken dat ik het stil had gehouden!
    Hoe dan ook was het een week die me beviel. Rustig aan en afsluiten met een leuk loopevenement.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Peter Aardenburg2 december 2015 om 13:19

      Ja, dit was je eerste wedstrijdloop in 4 min de km. Laat er de komende maanden ook langere
      afstanden volgen in deze km tijd, dan komt het goed in Amsterdam!

      Verwijderen
    2. Om die 4'/km wil ik af en toe aan een wedstrijdje meedoen. Wat inhoudt dat ik lekker relaxed kan blijven trainen. Met de snelheid lijkt het wel snor te zitten. Volhouden lijkt het motto! Eerst maar eens wedstrijden van 10 km tot 10 EM. Dan richting de 1/2 M (mei, juni) en daarna richting een 30 km. Waarschijnlijk de 30 van Amsterdam Noord in september.
      Leuk traject, hoor!

      Verwijderen