Pagina's

zondag 8 mei 2016

Meivakantie 2016

Na regen komt zonneschijn. Dat was zo'n beetje de rode draad van deze meivakantie. Die begon met het dragen van een waterdichte winterjas en eindigde zonnebadend op het strand.
En zo was het met mijn hardlopen ook gesteld. De vakantie is niet echt die periode geworden om m'n duurvermogen eens lekker op te krikken richting de halve marathon  (Marquetteloop) in juni. Maar de donkere wolken lijken weer plaats te maken voor de zon. Hoewel het nog steeds niet super gesteld is met de conditie van mijn achillespezen, lijkt het langzaam maar zeker weer wat beter te gaan. 's Morgens zijn de pezen stijf en gevoelig, maar gedurende de dag worden voelen ze steeds steeds soepeler en minder gevoelig aan. Ik kan m'n duurloopjes gewoon doen, zonder dat de achilles klachten heviger worden. 
Jeroen, Dave, Jacco, Johan, Frank
Hoogtepunt was toch wel de duurloop op 5 mei met de mannen van #Project2uur59. Het rondje in de duinen uiteraard al vaker gelopen, maar nog niet eerder met 5 van de 7 groepsleden. Zóóó leuk! Het weer was prachtig en de duinen op z'n mooist. Het ging wel heel zwaar. Mul zand, zon en te weinig kilometers in de afgelopen weken: killing! Dave had er ook moeite mee. Frank, Jeroen en Jacco daarentegen liepen rond alsof het ze totaal geen moeite kostte. 

De Valleiweg: een prachtig stukje op de route

En aangezien ik dit rondje ook weer moeiteloos wil kunnen rennen, besloot ik om zaterdagavond het rondje nogmaals te rennen. Ook nu was het weer prachtig: warm en zonnig! En ook was het zand weer heel mul en dus zwaar. Na 2 dagen zon was de ondergrond zelfs nóg wat droger. Maar ... het ging vele malen beter dan 2 dagen ervoor. Conditioneel prima te doen, de linker achillespees vond het na 15 km iets minder leuk. En een boel koeien onderweg ... ik kon bijna geen pad inslaan, zonder Hooglanders tegen te komen. En als ik een paar Schotse rakkers met pasgeboren baby's tegenkom, kies ik toch voor een ander pad, hoor. Maakt de tocht op zich ook wel weer spannend, haha.

Tóch eindigde de vakantie in mineur. Ajax verloor op de slotdag van de eredivisie het kampioenschap, door 1-1 te spelen bij de Graafschap, de nummer 17. PSV kampioen. Hmmgggrrrrr.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten