Pagina's

zondag 8 oktober 2017

2017 week 40

Ondanks dat ik aardig wat keren sport in de week, voelt m'n (onder)lijf krakkemikkig aan. Mijn linker achillespees, linker lies en rechter knie blijven maar zeuren. En dus blijf ik geduldig. Het zal echt allemaal wel weer goed komen, het duurt alleen wat lang. In week 22 t/m 39 ben ik tot een krappe 100 km gekomen. Verwaarloosbare kilometers. De achilles- en liesklachten zijn door het lopen ontstaan, maar de knieklacht vind ik gek. Het is alsof er aan de buitenkant van m'n rechterknie bij iedere stap een pen in m'n knie wordt gestoken: een korte, felle steek. De klacht is ontstaan in de afgelopen weken, waarin ik helemaal niet heb gelopen.

maandag: rust
's Morgens is het bij ons thuis best spitsuur te noemen. Om 6.30u springt José onder de douche, ik om 6.45u, Robin om 7.00u en Kane om 7.15u. Om 7.30u eten we en om 7.45u stap ik het huis uit. Om iets meer rust te creëren, ben ik vanmorgen bij wijze van experiment om 6.15u onder de douche gestapt.. Eenmaal aangekleed, kon ik beneden alles in gereedheid brengen voor het ontbijt. Het bracht rust en iets meer tijd over. Niet gek dus. Een ander doel was/is voor mij om als niet-ochtendmens de disciplime op te kunnen brengen om midden in de nacht ... ehh (akelig) voeg op te kunnen staan. Nou, da's voor ten minste één dag gelukt, haha! Door te proberen om iets meer ochtendmens te willen worden, zal ik 's avonds eerder naar bed moeten, lieft om 22.15u. Doordeweeks dan. Nou ... vrijdagavond eigenlijk ook, omdat Kane tegenwoordig op zaterdagochtend vooral om 8.30u zijn voetbalwedstrijden speelt. Dat houdt in dat we om 7.30u van huis moeten en er dan toch echt wel om 6.45u uit moeten! Zondag kan en mag dan mijn uitslaapochtend worden. Tenzij we een off road rondje gaan fietsen. Omdat we dan om 10.30u van de paden af moeten zijn, moeten we uiterlijk 8.30u in het bos zijn. Wat óók 7.30u opstaan betekent. Kortom, het is om diverse redenen handig om meer ochtendmens te worden.

dinsdag: rust
Vandaag kon ik niet sporten en dat wist ik al vooraf. Ik had, na m'n werk, een cursus. Dat betekende dus een hele lange werkdag.

woensdag: fietsen rust
Ook vandaag niet gesport: en dan gaat het hard met de week, hoor. Ik kwam om 13.00u bekaf thuis. Zou het komen doordat ik voor de derde keer op rij om 6.15u op ben gestaan? Want ondanks dat het tijd en rust oplevert, moet ik er echt aan wennen.
's Avonds heb ik met José een stuk gewandeld. Was even lekker. Even buiten zijn, even tijd voor elkaar, even wat ontspannen beweging.
Morgen staakt het basisonderwijs. Onze school ook. Dat betekent dat de school dicht is voor kinderen en ouders. En eigenlijk zijn wij dan toch simpelweg vrij. Niemand van ons team gaat morgen actie voeren in Den Haag. Ik heb zo'n 30 collega's en 12 van hen gaan morgen een les yoga volgen. Het idee erachter is: de werkdruk is hoog en er is behoefte aan ontspanning. Van de 5 mannen, doen er 0 mee. Ik ook niet. Ik zoek m'n ontspanning op de fiets. Na de yogales, gaan de 12 collega's lunchen in restaurant "Meesters&Juffen", in Heemskerk. Toepasselijke naam voor ons. Ik heb me ook hier niet voor opgegeven, maar misschien schuif ik wel even aan.

donderdag: Tacx
Gisteravond keek ik, vlak voor het naar bed gaan, nog even naar de weersvoorspelling voor vandaag. Shit, code geel! Storm! En dat betekende niet fietsen. Grrrr ... En dus ging ik met José en Kane mee naar Zaandam om een paar uur later met een nieuwe fiets voor Kane thuis te komen. 's Middags besloot ik om dan maar even in de garage op de Tacx te gaan trappen: 90' met 26' weerstand. Ben dus niet meer naar Meesters&Juffen gegaan.

vrijdag: rust
Met Jacco naar Volendam - Telstar geweest. Een leuke wedstrijd met veel doelpunten gezien: 3-4. Ook flink bij kunnen kletsen. Over voetbal, onderwijs, maar nu eens niet over hardlopen. Een gezellig sportavondje, zonder zelf te sporten dus.

zaterdag: fietsen rust
Vanmorgen om 8.30u speelde het team van Kane in de stromende regen tegen SVIJ. Wat een inzet hebben we kunnen zien. Onze jongens zitten hoog ingedeeld en moeten echt strijden om elke vierkante meter op het veld. Mooi om te zien dat ze dat weten op te brengen. Na de wedstrijd fietsten we in wellicht nóg meer regen naar huis en kwamen doorweekt aan. Ik had toen geen meer om nog een rondje op de mtb of op de racefiets te gaan rijden, ook niet in de garage. En omdat we straks naar een verjaardag 'moeten', komt het er vandaag ook niet meer van.

zondag: fietsen
Uitslapen of vroeg het bos in: that's the question. Nou ... het werd uitslapen. Had en heb wat last van m'n buik (beginnend buikgriepje?). Om 15.00u wilde ik op de manege zijn, waar Robin meedeed met een onderlinge wedstrijd. En dus kon ik om 12.00u toch op de fiets springen voor een rondje. Zo werd het uitslapen én fietsen. Het fietsen ging wat moeizaam. Ik kwam er niet lekker in. Daarom een wat rustiger rondje. Niet erg: ben wel weer geweest! En buiten zijn is en blijft heerlijk.

weekoverzicht
De week van een nieuw opstaanritme, wéér geen hardlopen wel een paar keer fietsen.