Pagina's

zondag 15 oktober 2017

2017 week 41

De week van de marathon van Amsterdam. Namens Project2uur59 doen mee: Frank, Dave, Rowdy en Martin. Waarvan Frank een aanval wil doen op mijn 2:54:42. Voor mij is de marathonafstand voorlopig een afstand die ik slechts op de fiets weet af te leggen. Wat fietsen betreft hoop ik tot meer kilometers dan de 100 van vorige week te komen. Wat lopen betreft plan ik nog helemaal niets. Eert geen last van rechterknie, linker achilles en linker lies meer hebben. Heb inmiddels sinds 5 september niet meer gelopen: al 5 weken niet.

maandag: rust
Gisteren niet fit: 'buikgrieperig'. Vandaag nog steeds. Ben wel naar school gegaan, maar ben na afloop van de lessen meteen naar huis gegaan. Zo hoefde er geen vervanger geregeld te worden. En door op tijd naar huis te gaan, kan ik vanavond hopelijk voldoende energie bijtanken voor morgen. Vanavond wordt het boekje lezen en niet sporten. Of ... ik neem de fiets zoals op het plaatje ...

dinsdag: Tacx fietsen
Weer wat beter: dus weer proberen. Ik was van plan om 's avonds de garage in te duiken. Maar ik was vroeg uit school thuis gekomen en besloot om lekker een rondje buiten te gaan rijden. Dat kon natuurlijk ook, doordat ik geen training hoefde te geven. En van dat fietsen vanmiddag heb ik geen spijt van gekregen. Ik fietste nog wel met een - noem het maar - 'rommelbuik' rond, maar het buiten zijn was heerlijk. Ik heb een mooi (herfst)rondje door de duinen en polder kunnen rijden. Er stond aardig wat wind, maar dat was niet zo'n punt.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2081670083

woensdag: fietsen
Rondje off road op m'n vrije dag. Eindelijk gelukt, haha. De vorige keren waren m'n vrije dagen nogal verregend, maar vandaag niet. Wel stond er veel wind, maar juist dát is geen punt in het bos: daar rijd je dan juist heerlijk beschut. Off road rijden is echt het mooiste in de herfst. Door de weeks is het lekker rustig in de duinen. In tegenstelling tot zondagochtend: dan lijkt het wel alsof iedereen met een fiets tussen 8.30u en 10.30u in de duinen rijdt.
Nou ... en zo heb ik er deze week alweer 100 km opzitten. Niet gek.
Ik voelde het trouwens wel: had vandaag wat zware bovenbenen. Daarom lekker relaxt gereden en nergens snel.
's Middags ging ik met José 'winkelen'. Omdat ik maandag jarig ben, wilde ze dat ik meeging om fietsspulletjes te kopen. Ik heb 2 bidons, koplamp en arm- en beenstukken gekocht. Wat zal ik maandag verrast worden, haha!
's Avonds ben ik wéér voor mijn fietshobby op pad geweest. Ik heb een tweedehands achterwiel op de kop getikt. Deze plaats ik op de Tacx, zodat ik niet telkens banden hoef te verwisselen als ik eens buiten op m'n racefiets wil rijden. Op m'n zojuist gekochte "Tacx-wiel", zit een iets dikkere band. Banden slijten best wel snel op de Tacx, vanwege de weerstand. Voor op de weg heb ik dan de originele wielen met bijpassende banden.
En dan ben ik zo goed als klaar voor een fiets-winterseizoen. Alleen nog winterhandschoenen: mijn oude zijn helemaal op (m'n vingers komen er al bijna doorheen).
https://connect.garmin.com/modern/activity/2085369983

donderdag: Tacx rust
Na een goede werkdag, zonder buikklachten, had ik niet zo veel zin meer om te fietsen. Het werd een lekker een avondje bankhangen!

vrijdag: rust
Naar Telstar - Dordrecht geweest met Jacco. Het is eigenlijk best wel weer leuk bij Telstar. In de tijd dat ik er in de jeugd voetbalde, had ik een seizoenskaart. Ik had het geluk dat Telstar toen net het beste seizoen van de afgelopen 35 jaar speelde. Mer Ron de Roode, Sander Oostrom en vooral Eric Regtop. Eric en ik hebben nog samen een periode gerevalideerd, met Ruud Geels: de 3 rooien, haha! Telstar trok in die dagen tegen Heerenveen 10.000 toeschouwers en tegen Haarlem zelfs 12.000! Die tijd is geweest, maar het Telstar van dit seizoen speelt leuk, attractief voetbal en ze behalen punten. Vanavond werd er met 3-0 gewonnen.

zaterdag: fietsen
Gisteren en eergisteren niet gefietst. En dus werd het weer tijd. Ik ben met Co op en neer naar Bergen aan Zee geweest. Heen reed ik moeizaam. We hadden wind mee en ik kon alleen maar volgen. Terug waren de rollen omgedraaid. Niet alleen de wind, maar ook het kopwerk: ik kon heerlijk tegen de wind in stampen. Toen we bij restaurant 't Woud de duinen inreden, kwamen we de prachtige kudde paarden tegen. Weet zeker dat José daar haar lol op kon en de dieren prachtig op de foto zetten. Nu moet ik het doen met een van internet afgehaalde foto. Maakt de kudde niet minder fraai, natuurlijk.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2107468209
Kane had een leuk kinderfeestje bij één van zijn vriendjes: surfen in Wijk aan Zee. Heeft uiteraard niet zo veel met mijn eigen sporten te maken, maar wel met mijn sportieve familie.

zondag: fietsen
De dag van de marathon van Amsterdam. Helaas werd er door onze jongens niet onder de 3 uur gelopen. Martin kwam er het dichtst bij met 3.01.28. Waarschijnlijk hebben de warmte en de wind een negatieve rol gespeeld. Het was vandaag 21 graden, een strak blauwe lucht en dus volop zon en een flinke wind uit het zuiden. Alle mannen liepen een prima eerste helft en alle mannen gingen stuk in het tweede deel. Frank stapte na 28 km zelfs uit. Heel jammer. Dave liep met 3.08.33 nog wel een PR, maar hij wilde veel dichter bij de 3 uur grens komen. Rowdy hoopte dit jaar voor het eerst onder de 3 uur te lopen. We dachten allemaal dat 'm dat zou lukken, maar helaas.
En ik? Ik ging vanmorgen wandelen met José. We liepen in t-shirt door de duinen: heerlijk zomers! Na de wandeling thuis aan de koffie en daarna ging ik een rondje fietsen. Voor de verandering eens op de racefiets. Nou ... en dat viel niet mee. Ik kwam er geen moment lekker in en zat geregeld te harken. Zeker terug met wind tegen. Nou ja ... volgende keer beter, hè.
https://connect.garmin.com/modern/activity/2114749814

weekoverzicht
Oktober dreigt een maand zonder één keer hardlopen te worden. Want ook deze week zat het er niet in. Maar ook deze week is een prima fietsweek geworden.
Ik heb het gevoel dat het langzaam maar zeker wat beter gaat met de linker achillespees en de rechter knie. Het gevoel dat er een pen in de buitenkant van de knie steekt bij het buigen, lijkt wat te verdwijnen en de achillespees lijkt wat tot rust te komen. Nog niet zo heel lang geleden deed de pees zeer bij het opstaan en nu niet meer.
Alweer bijna een half jaar geleden. Het begint zo langzamerhand toch wel weer tijd te worden, hè ...

6 opmerkingen:

  1. Jammer dat je even niet kunt lopen zeg. Gelukkig nog andere zaken om op te kunnen richten (ik weet er alles van zeg maar haha). Groeten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zeker jammer, Dennis. Maar ik realiseer me ook dat ik op sportief heel veel wél kan. Zoals fietsen. En daar kan ik ook enorm van genieten, hoor. En mijn tijd als hardloper komt echt wel weer. Zou leuk zijn als jij en ik een jaar tegemoet gaan waarin we tegen elkaar kunnen strijden. Want óf jij bent geblesseerd, óf ik, óf allebei. Maar samen fit zijn we nooit, haha! Blijven dromen, hè!
      Groetjes van Johan!

      Verwijderen
  2. Gewoon focussen op de dingen die wel kunnen :-) en dat doe je ook al 👍 intussen heb ik ook aardig lol in fietsen (niet dat ik het vreselijk vond hoor, maar haalde er niet de voldoening uit die ik zocht). Inmiddels wel! En verder vooral focus op calisthenics (https://www.instagram.com/calisdennis76/)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, leuk, ga je meteen volgen op Instagram. En ... als ik jouw foto's en filmpjes zo zie ... dan kan ik daar nog véél van leren. Jouw core-stability zal wat lopen betreft tzt het probleem niet zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thx! Nieuwe uitdaging gevonden dus ;-) core zit wel goed idd

      Verwijderen
    2. Je maakt me helemaal enthousiast! Houd je ook rekening met je eten en drinken?

      Verwijderen