Pagina's

donderdag 15 augustus 2013

Kane

In mijn eigen stukje feel-flow gaf ik aan dat ik mijn zoon Kane heb aangemeld bij voetbalvereniging De Kennemers om eens kennis te maken.  Als hij daadwerkelijk gaat voetballen, treedt hij in mijn voetsporen. En "stiekem" vind ik dat wel leuk. Ehh .... héél leuk!
Ik heb zelf in het verleden alleen maar tégen De Kennemers gevoetbald, maar toch. In mijn jeugdjaren speelde ik bij sv Beverwijk, toen een hele leuke club. Helaas moest de club meewerken aan een gedwongen vertrek in verband met het oprukken van de (door ons toen zo gehate) Zwarte Markt. En nog steeds doet het me verdriet om parkeervakken te zien op de plek waar ik met m'n maatjes achter een bal aan rende.

Kane vindt het idee om bij een club te gaan voetballen best spannend. Hij vroeg me bijvoorbeeld: "Maar papa, word je dan niet boos als ik niet win?" "Ach Kane," zei ik, "als ik maar kan zien dat je plezier hebt in wat je doet!" Ik wil simpelweg de grijns op z'n gezicht zien die zo kenmerkend voor 'm is als hij zich vermaakt! Of, bij concentratie, het puntje van z'n tong uit z'n mond.

Eigenlijk vindt Kane alles wat ik doe leuk. Dus niet alleen voetballen, maar ook racefietsen, mountainbiken en hardlopen. Het lijkt me dan ook geweldig om, wanneer hij wat ouder is, samen met hem te rennen en fietsen!
Toen ik een ventje van 10 à 15 jaar was, mocht ik soms met mijn vader mee om een rondje hard te lopen. Meestal tijdens de voetbalzomerstops. Dat waren (zeker achteraf) onvergetelijke momenten. Dan liepen we rondjes van 2 tot 5 km die (toen ik wat ouder werd) werden uitgebreid tot 10 km.
Wie weet belandt Kane ooit ook nog wel eens bij av Dem!
Grappig detail is dat de atletiekbaan van Dem vroeger om het hoofdveld van De Kennemers liep. (Nu is ook dit veld van Dem en heeft De Kennemers een ander hoofdveld).
En onze dochter dan? Zij zit op turnen en wil graag paardrijden. Robin heeft overduidelijk de liefde voor paarden en andere dieren van haar moeder! José heeft vroeger paard gereden en, hoewel ze niet meer rijdt, ze is er nog steeds dol op.
Maar goed ... nu eerst maar eens het voetbalproject van Kane opstarten. Ik hoop dat ie het wat vindt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten