Pagina's

donderdag 22 augustus 2013

week 34

di 20/8
Op de baan gelopen. Op het programma stond 6*1000m (p=400m). Ik merkte dat ik soepel en ontspannen liep en in een lekker tempo kon lopen.  De 1000-tjes gingen in 3'38", 3'31", 3'32", 3'38", 3'34", 3'27" (gem 3'33" p.km). De vierde 1000m valt op, maar dat kwam door Marco en Erik. Zij tikten me op de vingers: "Johan, je moet echt rustiger lopen, hoor, zo na je blessure!" En natuurlijk luister ik dan. Maar ja, toen hoefde ik er nog maar 2 en die gingen stiekem toch weer wat vlotter. En ... ik heb het overleefd. Een prima training met een afstand van 13,5 km.

do 22/8
Ik wilde weer op de baan lopen, maar ging met José en Kane op pad voor nieuwe voetbalschoenen voor Kane. Hij speelt komende zaterdag z'n eerste (onderlinge) wedstrijdje!
Na het 'shoppen', ging ik een eigen rondje lopen: een duurloopje van 10,5 km in 50'.

za 24/8
Zo, weer thuis. Een heerlijk rondje gelopen: d1 met 1', 2', 3', 4', 5', 6'(p=2'). Met in totaal 12,4 km in 0.57.11 (13,0 km/u). Gelopen op souplesse. Tijdens de laatste versnelling (die van 6') voelde ik de spanning op mijn rechterkuit wat toenemen. En dus nam ik na die versnelling even de tijd om wat te rekken en liep daarna in een rustig tempo naar huis.

zo 25/8
Vanavond wil ik een kort en rustig rondje lopen, zodat ik weer eens 4x in de week heb gelopen en de weekkilometers op 40+ uitkomen. Ik hoop dat ik over een week of 3 à 4 weer 50 km in 4x per week aan kan.
Een paar uur later: een lekker rondje gelopen. Kort, maar niet eens echt heel rustig: 8,5 km in 39'25" (13 km/u, 4'37"/km).
Zie: http://joartrent.blogspot.nl/2013/08/4x.html

Weekopbrengst week 34:
- lopen: 44,8 km in 4x (11,2 km p.x)

4 opmerkingen:

  1. Ja, je ging meteen enorm veel langzamer lopen, haha. Mooi dat het weer de goede kant op gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik mag niet mopperen, Erik. 'k Zit nog steeds wel in de "gevarenzone", maar kan echt wel weer vooruit kijken. Ik voel me weer enthousiast worden bij het idee van wedstrijdjes lopen, bijvoorbeeld!

      Verwijderen
  2. Als je voelt dat je nog in de "gevarenzone" zit, kun je dan niet beter (voorlopig) de snelheid achterwege laten in de trainingen en alleen op souplesse lopen? Met jouw 10 km-tijd à 36" betekent dat 6 x 1.000 tussen 3:44 en 3:59 (zie tabel van Lok). Een stuk langzamer dus.... [maar ik snap het wel, je bent gretig :-)].

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahh, ik snap wat je bedoelt, Erik. Ik ben niet duidelijk in wat ik met de "gevarenzone" bedoel.
      Ik merk dat ik wat ach.pezen betreft alles wel weer aan kan. Nu gingen de 1000-tjes in 3'3'3" gemiddeld. Ik moet niet onder de 3'30" gaan (een paar maanden geleden gingen de 1000-tjes in 3'14" à 3'20" en DAAAAAT moet ik niet meer willen). Eén keer in de week op snelheid lukt gewoon weer. Het gevaar zit 'm vooral in het niet overdrijven van m'n opbouw.
      (Denk ik ...)
      Gretigheid = prettig = gevaarlijk!
      De rest van de week rustig(er) lopen en de km's geleidelijk aan van 30 naar 50 km per week laten "klimmen".

      Verwijderen