Pagina's

woensdag 28 augustus 2013

week 35

di 27/8
Op de baan gelopen. Zie: happy-op-de-baan. In totaal 13,2 km gelopen.

wo 28/8
Vanavond zou ik gaan fietsen op de mtb met Jacco. Maar ... ik heb afgezegd. Normaal gesproken werk ik op woensdag niet. Dan heb ik "papadag". Dat houdt in: kinderen naar school brengen, 1 à 2 uur wandelen met onze hond Ravi, boodschappen doen (en andere huishoudelijke taken) en de kinderen ophalen. En dan heb ik de hele middag om iets met Robin en Kane te gaan doen.
Vorige week en vandaag viel ik in voor een collega. Dat betekende dat ik pas om 13.30 uur boodschappen kon doen en daarna pas kon wandelen met Ravi. Om 16.00 uur eten koken, want om 17.00 moest Kane trainen. Tot 18.00 uur, zodat ik om 18.30 uur thuis kwam. Op tijd om te kunnen gaan fietsen. Maar ik was helemaal gaar. Ik merkte het vanmorgen al in de klas. Uit school heb ik me dan ook meteen afgemeld bij Jacco. Jammer, want de weersomstandigheden waren ideaal: goede temperatuur, geregeld zon en nauwelijks wind.
Ik hoop dat ik me morgen fit genoeg voor de baan voel!

do 29/8
Wat een geweldige baantraining!
Afgelopen dinsdag ging het al super op de baan. Dat houdt in snel kunnen lopen, maar toch met een mate van ontspanning en souplesse.
Vanavond ging minstens zo lekker! We liepen 12*300m (p=100m).
Ik liep in een groepje met Joop, Gerard en Jacco. In ons groepje ook Marco, Erik en Frank. Alleen liepen zij 20*300m, omdat zij voor de marathon trainen.  Daar waar mijn accent vanavond op soepel en snel lag, lag het accent voor Marco, Frank en Erik vooral op soepel en dúúr.
Een paar jongens heeft dan óók nog eens de 7,5 km wedstrijd in Assendelft gelopen. Erik in een mooi pr onder de 28' (27'53")! Zie: Erikrunning: 2e W.up loop.
Wat het ook was, het was een gezellig loopavondje waarop hard werd getraind.
En ik had er vooraf nog wel zo'n hard hoofd in. Gisteren nog het fietsen met Jacco afgezegd en ook vandaag liep ik niet fit op school rond. Ik liep naar Dem met het gevoel van "waar ben ik mee bezig", maar eenmaal op de baan leek ik weer nieuw, zeker na de warming up. Mijn 300-tjes gingen in 1.04, 1.02, 1.00, 0.58, 0.56, 0.56, 0.56, 0.55, 0.55, 0.55, 0.54, 0.54 (gem 0.57 p.x, 3.10 p.km).
Toen waren Gerard, Joop, Jacco en ik dus klaar en moesten Marco, Erik en Frank er nog 8. Jacco stelde voor om er 4 van de 8 nog mee te doen: de 14e, 16e, 18e en 20e keer.
Deze 300-tjes gingen in 1.04, 1.04, 1.03, 1.01 (gem 1.03 p.x, 3.30 p.km).
Ik zou niet weten wat zwaarder is: 12*300 met het accent op snelheid of 20*300 met het accent minder op snelheid. Eigenlijk onvergelijkbaar: het zijn 2 verschillende trainingen.

In totaal 12,5 km.

vr 31/8
Morgen heb ik geen tijd om te lopen, vandaar dat ik besloot om vandaag te gaan. Een rustig duurloopje in de buurt. Een mooie test om te zien hoe het zou gaan als ik de dag ná een intensieve training zou gaan lopen. Het ging "gewoon prima": niets aan de hand. Ik kwam tot ruim 10 km in 49' (12,4 km/u , 4'51"/km).

zo 1/9
Kort, maar lekker rondje gelopen: 9,2 km in 41'02" (13,4km/u, 4'30"/km).
Daardoor is het weektotaal voor de 2e x op rij boven de 40 km uitgekomen.

Weekopbrengst week 35:
- lopen: 45,0 km in 4x (11,3 km p.x)

4 opmerkingen:

  1. De snelheid zit er nog goed in Johan. Volgens mij heb je niets ingeleverd. Natuurtalent! :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, dank je Erik. Dááát is een compliment, zeg.
    Maar alles is relatief. Als ik de tijden hoor die Jacco en Bert hebben gelopen (en nu Ralph en Stan), dan doe ik het niet meer dan aardig ...
    Maar, ik ben heel tevreden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, je hebt altijd baas boven baas. Maar je laat 99% van de lopers achter je en in ieder geval 98%. Dus, eeuh, lijkt me nog niet zo gek :-). [ en je bent ook geen 25 meer, haha ]

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Néééééhh, da's waar! Marco zag het goed op de baan: als je tijdens het hardlopen iemands grijze haren kunt zien (die van mij dus), dan zijn ze niet meer te ontkennen ... :)

      Verwijderen