Pagina's

donderdag 28 januari 2016

2016 week 4

Een echte herfstweek: veel regen en veel wind. Toch weer ruim 60 km gelopen in 5x.

maandag
Rustdag: bewust na de lange loop van de vorige dag.

dinsdag: 1*1km, 3*2km (p=2') in 3'56", 7'51", 7'49", 7'43"
De dag begon prachtig, qua weer. Maar dat is inmiddels behoorlijk omgeslagen in prutweer: regen en harde wind. Niet echt uitnodigend om een rondje te gaan rennen. Op het programma van Martin van Noort stond: 1 km (in 5 km tempo) en 3 x 2 km (in 10 km tempo) met telkens 1 km pauze. Daar heb ik 2 minuten van gemaakt. Omdat José weer tot 20:00 uur moest werken, kon ik niet met de groep meetrainen. Maar ik was wel van plan om de training te doen. Alhoewel ik wat de tempo's betreft nog steeds niet precies wist wat ik er mee aan moest. Ik schat in dat m'n 10 km tempo rond de 38 minuten zal liggen. Dat betekent 3'48" per km.
Ik liep om 20:30 uur naar de tuinderijen. Het was nóg harder gaan waaien en de tuinderijen is open terrein: een heerlijk vooruitzicht, haha! Nou ... de eerste km dan maar. Het lopen ging best lekker en ik klokte 3'56". Leek me niet mijn 5 km tempo, maar toch. Het was het eerste rondje. Dan de eerste 2 km. Deze ging vrij gemakkelijk: 7'51". Op 2 lengtes wind mee en op 2 lengtes wind tegen. De volgende 2 km ging in 7'49". Redelijk vergelijkbaar. En de derde ging in 7'43". Keurig, leek me. Alle kilometers gingen gemiddeld in 3'54". Dat zou 39 minuten op de 10 km betekenen. Maar met de wind van vanavond voor mij gewoon goed!
https://www.strava.com/activities/479190878

woensdag
Een kort en rustig rondje gelopen. Nog steeds was er een flinke storm.
Om er toch een easy loop van te maken, héél rustig aan gedaan.
https://www.strava.com/activities/479777496

donderdag
Tempoduurloop: naar Wijk aan Zee op en neer. Geen regen en véél minder wind dan de afgelopen dagen. In de duurloop een vlot blok van 2 km, 1 km rustig en een vlot blok van 3 km.  Het ging niet gek, ondanks dat ik geen 'superbenen' had. De tempoblokken zo gelopen, dat het geen werken werd. De 2 km liep ik in 8'10" en de 3 km in 12'17". De tempokilometers gingen gemiddeld in 4'05 per km. Prima training weer!
https://www.strava.com/activities/480655417

vrijdag
Evenals woensdag een kort en rustig rondje gelopen. En wéér die stormachtige wind. De tempo's van gisteren voelde ik nog wel 'n tikje in m'n (onder)benen zitten. Héél rustig gelopen daarom.
https://www.strava.com/activities/481250693

zaterdag
Ha, voor de derde week op rij een duurloop van ruim 20 km gelopen. Vanaf huis naar de Oudendijk, daar de duinen in, in Wijk aan Zee er weer uit en ... hup ... terug naar huis! En het ging weer prima!
https://www.strava.com/activities/481934123

zondag
Zal ik of zal ik niet? Dat was de vraag deze dag. Een interessante vraag, omdat ik bij een "ja, ik ga" de 300 km zou kunnen bereiken in de maand januari. Daar had ik namelijk nog 12,3 km voor nodig. Geen onmogelijke opgave.
En toch ben ik niet gegaan, hoe verleidelijk de getallen 3 en 0 en 0 me ook aankeken vanaf m'n beeldscherm. Terugdenkend aan m'n eigen theorie van niets moet, besloot ik dat ik te weinig zin had om de deur nog uit te gaan. Gek hè, niet gaan lopen was in deze knapper dan wel gaan lopen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten